1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Oli tässä töissä tylsää, niin keräsin tähän 1.8t:a koskevat keskustelut VR6:sen tapaan, kun aika paljon tulee kysymyksiä lastuista ja muista mistä löytyy jo monta topicia. Ja tähän vois muutkin lisäillä jos tulee jotain mieleen...
Tekniikka ja viat:
Suorituskyky
Suuri kulutus
Kylmäkäynnistysongelma
Pulputus
Nokkaketjun vaihto
"Huojunta"
Viritys:
Vapaavirtaussuodatin
Viritys ja kytkimen kesto
Downpipe
Lastu
N75
Välijäähdytin
Dump valve
K04
Eli onhan noita 1.8t:a koskevia keskusteluja, eli noikin läpikäymällä luulis löytyvän tieto moneen kysymykseen...
[edit] Siivosin listalta poistuneet keskustelut - Tuomas 19.11.2005
Tekniikka ja viat:
Suorituskyky
Suuri kulutus
Kylmäkäynnistysongelma
Pulputus
Nokkaketjun vaihto
"Huojunta"
Viritys:
Vapaavirtaussuodatin
Viritys ja kytkimen kesto
Downpipe
Lastu
N75
Välijäähdytin
Dump valve
K04
Eli onhan noita 1.8t:a koskevia keskusteluja, eli noikin läpikäymällä luulis löytyvän tieto moneen kysymykseen...
[edit] Siivosin listalta poistuneet keskustelut - Tuomas 19.11.2005
Kävin tuossa taannoin koeajamassa '99 GTI Golfia. Aika kehnosti kulki turboautoksi, liekkö ollut jotain akuuttia tehonpuutetta koska tuntui ihan vapari 1.8-2.0 autolta. Ja sisusta rämisi. Autolla oli ajettu reilu 110tuhatta. Onko nuo nyt tuollaisia vai oliko tuo vain ollut heikolla pidolla? Lastulla ilmeisesti saa sitten sitä eloa koneeseen.
Edit: Mikäs sipsutusääni siitä pissapojansäiliön viereisestä mustasta pienestä mötikästä lähti? Tuntui ihan koskettaessa.
Edit: Mikäs sipsutusääni siitä pissapojansäiliön viereisestä mustasta pienestä mötikästä lähti? Tuntui ihan koskettaessa.
Viimeksi muokannut Smistik, 4.9.2004 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eipä tuo golffi 1.8t vakiolla koneella kulje oikein, lastulla sitten jo repii. Ei tuo kovin hiljainen ole eli rengasmelu ja pienet äänet sisustasta kuuluu asiaan. Omalla ajettu hieman alta 130tkm -98.
Pissapojan vierestä kuuluva tikitys kuuluu asiaan.
Pissapojan vierestä kuuluva tikitys kuuluu asiaan.
Viimeksi muokannut olaus, 5.9.2004 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silloin tällöin pysähdyksen jälkeen ripeästi moottoritienopeuteen kiihdytettäessä on ilmennyt melko sankka sininen savupilvi Bora 1,8T:n moottorista. Joskus tätä on esiintynyt myös matkan kuluessa, silloinkin ripeän kaasun polkaisun seurauksena. Kyselin huollostakin, mutta olivat sitä mieltä, että ellei öljynkulutus nouse suureksi, ei kannata huolestua. Mutta jostakin öljyä (?) päässee luvatta palotilaan? Mistähän moinen?
EDIT: Syyllinen selvisi. Ongelma ilmeni yli 4500 kierroksessa väljistyneestä turbon akselista, josta öljyä karkasi. Tuota pystyi aika hyvin säätelemään varomalla korkeita kierroksia. Mutta koska vika ilmeni kohta tehdastakuun umpeuduttua, maahantuoja korvasi osat, ja omaan piikkiini jäivät työkustannukset. Maahantuojalta asiallinen reagointi.
EDIT: Syyllinen selvisi. Ongelma ilmeni yli 4500 kierroksessa väljistyneestä turbon akselista, josta öljyä karkasi. Tuota pystyi aika hyvin säätelemään varomalla korkeita kierroksia. Mutta koska vika ilmeni kohta tehdastakuun umpeuduttua, maahantuoja korvasi osat, ja omaan piikkiini jäivät työkustannukset. Maahantuojalta asiallinen reagointi.
Viimeksi muokannut Aikka, 6.6.2006 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tehot kateissa topiikki on ilmeisesti kadonnut bittitaivaaseen, vai löytyykö vielä jostain tallesta? Tarvitsisin apuja passatin epätasaisen kiihtyvyyden ja tehojen katoamisen kanssa... Searcilla oon koittanut jo aihetta haravoida, tuloksetta.
Auto on -97 1.8T passatti.
Edit: Aika iso osa näistä muistakin stickyn keskusteluista on nähtävästi poistuneet. Tuomas tai joku muu ylläpidosta vois vähän siistiä linkkejä..
Auto on -97 1.8T passatti.
Edit: Aika iso osa näistä muistakin stickyn keskusteluista on nähtävästi poistuneet. Tuomas tai joku muu ylläpidosta vois vähän siistiä linkkejä..
Kysästäänpä tässä ennenkun uutta topiccia alan väsäämään:
Elieli, seuraavana autona olen ajatellut mahdollisesti a4 tai passat 1.8t koneella. Kriteetrinä olisi että kilometrit olisi alle 200t, mielluummin lähellä 150tkm.. Onko järkeä ostaa vaikka vuoden 95-96 a4:ää vaikkakin mittarissa olisi alle 200tkm. Alkaako näinkin vanhat autot olemaan jo niin vikaisia että korjata saa koko ajan? Ja hinta hanuri pyörii 10t-12t euron paikkeilla. Pitäisikö säästää vielä jokunen tonni ja ostaa kerralla joku lähemmäs 2000 luvun laite, ihan niinkun tekniikkaa ja vikoja ajatellen..? Lähinnä ollut tuo a4 mielessä pienemmän kokonsa(pienempi kuluts) takia kun, passatti.
Elieli, seuraavana autona olen ajatellut mahdollisesti a4 tai passat 1.8t koneella. Kriteetrinä olisi että kilometrit olisi alle 200t, mielluummin lähellä 150tkm.. Onko järkeä ostaa vaikka vuoden 95-96 a4:ää vaikkakin mittarissa olisi alle 200tkm. Alkaako näinkin vanhat autot olemaan jo niin vikaisia että korjata saa koko ajan? Ja hinta hanuri pyörii 10t-12t euron paikkeilla. Pitäisikö säästää vielä jokunen tonni ja ostaa kerralla joku lähemmäs 2000 luvun laite, ihan niinkun tekniikkaa ja vikoja ajatellen..? Lähinnä ollut tuo a4 mielessä pienemmän kokonsa(pienempi kuluts) takia kun, passatti.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.9.2006 19:26
Forgen asennus a6 1.8t
Titääkö joku missä a6 vm-98 1.8t koneessa on bypass venttiili, onko esim netissä ohjeita tai kuvia? Pitäis asenntaa alkuperäisen tilalle forgen mötikkä.
Google tietää kaiken: http://www.t-wong.com/gifs/1.8t_descriptions.gif
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.9.2006 19:26
1.8t
Mitenkähän 1.8t toimii digituningin lastulla jos koneeseen lisätään jr:än optiflowsuodatin ja forgen bypass onko kellään tietoo?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
en tiedä onko kylmällä merkitystä mutta jos kaasuläppä on likainen niin teki mulla ainakin tuota. jossain vaiheessa menee huojonta niin suureksi että kone jopa sammuu. ahtoputki irti kaasuläpän rungosta ja jollain liuottimella putsaat kaasuläpän ja rungon hyvin (itselläni ei ollut kaapissa kun sinolia mutta tuntui auttavan sekin) ja nimenomaan se kohta missä kaasuläppä ottaa rinkoon kiinni.
myös kaasuläpän kalibrointi saattaa helpottaa -> vag-com
myös kaasuläpän kalibrointi saattaa helpottaa -> vag-com
1.8t pasuunan putkisto?
sitä vaan ihmettelin kun pääsin vilkasemaan tollasen -97 pasuunan alle ja tarkastelin pakoputkistoa, niin siellä oli yksi jos toinenkin vaimennin/katti, ja ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin että onko putkiston muokkaamisella suurempaa vaikutusta tehoihin? jos vaikka katista eteenpäin pistäis pikkasen avarempaa ja takapöntön (ainakin) vaihtais? mutta äänien puolesta kuitenkin sillä lailla että hytissä sietää olla ilman korvatulppia... ja tiestysti tulevaisuudessa olis tarkotus lastuttaa auto, mutta siitä ei enempää.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 8.3.2007 18:40
99- gti turbo
Kovasti kiinnostaisi tietää mistä johtuu sellainen vinkaisun ja säksätyksen sekainen ääni kun starttaa kylmänä tai lämpimänä. Käynnistyy kyllä nopeasti. Mahtaako starttivirta jäädä hetkeksi päälle? Kun kuullostaa ihan siltä kuin startti pyörisi? Ymmärtääkö joku mitä tarkoitan?
Ja sitten toinen kysymys miten paljon tuon koneen kuuluu heilahtaa kun painaa kaasua?
Ja sitten kolmas, mistä joustoliitos siihen downpipen ja lopun putken väliin? Kun ei viitsisi koko liitos, putki, katti viritelmää hommata.
Ja sitten neljäs. Mistä parempi cooleri jonka asennus ei kovin vaikea ja sitten tietenkin hintaa ei kovin paljoa yli 1k €.
Kiitos vastauksista.
Ja sitten toinen kysymys miten paljon tuon koneen kuuluu heilahtaa kun painaa kaasua?
Ja sitten kolmas, mistä joustoliitos siihen downpipen ja lopun putken väliin? Kun ei viitsisi koko liitos, putki, katti viritelmää hommata.
Ja sitten neljäs. Mistä parempi cooleri jonka asennus ei kovin vaikea ja sitten tietenkin hintaa ei kovin paljoa yli 1k €.
Kiitos vastauksista.
Onko muilla tullut vastaan 1.8t koneissa että venttiili nostimet vuotavat? itsellä 156tkm ajettu (apu) ja kävi juuri korjaamolla, koska jakopäässä/nokkaketjun luona oli öljyvuotoja. Korjaamon sälli oli kirjannu ja kerto että venttiilit vuotavat vähäsen.
Kuulemma johtuu vääristä öljyistä, että ovat ruvennu vuotamaan. Laakkosella laitettu viimeks shellin öljyt ja nyt sanoi toisella korjaamolla että niitä ei sais noissa koneissa kuulemma käyttää.
Kuulemma johtuu vääristä öljyistä, että ovat ruvennu vuotamaan. Laakkosella laitettu viimeks shellin öljyt ja nyt sanoi toisella korjaamolla että niitä ei sais noissa koneissa kuulemma käyttää.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.10.2007 20:22
- Viesti:
Passat 1.8T ahdin malli
VW Passat 1.8T 20V pitkittäiskoneella.
Tarvis vaihtaa ahdin pasuunaan. Passatissani on lastu, vapaavirtaus-suodin, forgen 007 by-pass.
Auto tuotu saksasta joskus (?), mulla ollu vuoden ja ahdot laskenu 1.1 barista -> 0,7 bar.
Joko ahdin on mahtanut pyöriä aikansa; 200tkm? Katalysaattorin ostin motonetista, en tiä vaikuttaako jotenkin, on eri mallinen, ja Audi A4 katti piti ostaa kun ei ollu passattiin semmosta myynnissä?.
En tiä edes moottorityyppiä kun ei vaan saa selville. Hain öljynsuodattimen ni sekin oli väärä vaikka hain rekkari numerolla! Moottorityyppejähän on 4(?) ABN,APU ja jotain?
Numero joka tuli vastaan: 53039700005 eli vissiin turbon mallinumero (KKK03?)
vuosimalleissa 96-99?
Ja mikähän tämä on -> Turbo-nr Motortillvekare 058145703C/H/L/E ?
Nämä tiedot kaivoin; http://www.gikturbo.se/bytesturbo-latta ... =0&x=6&y=8
Tarvis vaihtaa ahdin pasuunaan. Passatissani on lastu, vapaavirtaus-suodin, forgen 007 by-pass.
Auto tuotu saksasta joskus (?), mulla ollu vuoden ja ahdot laskenu 1.1 barista -> 0,7 bar.
Joko ahdin on mahtanut pyöriä aikansa; 200tkm? Katalysaattorin ostin motonetista, en tiä vaikuttaako jotenkin, on eri mallinen, ja Audi A4 katti piti ostaa kun ei ollu passattiin semmosta myynnissä?.
En tiä edes moottorityyppiä kun ei vaan saa selville. Hain öljynsuodattimen ni sekin oli väärä vaikka hain rekkari numerolla! Moottorityyppejähän on 4(?) ABN,APU ja jotain?
Numero joka tuli vastaan: 53039700005 eli vissiin turbon mallinumero (KKK03?)
vuosimalleissa 96-99?
Ja mikähän tämä on -> Turbo-nr Motortillvekare 058145703C/H/L/E ?
Nämä tiedot kaivoin; http://www.gikturbo.se/bytesturbo-latta ... =0&x=6&y=8
leon 1.8t20v ahtopaineet
mitkä on leonin1.8t20v ahtopaineet vakiona ja paljo lastutuksen jälkee?
Jos ei jo ole täällä olut. Niin tietoa K04 swapista. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3671936
Voisko joku kuka on vaihtanu noihin 1.8T tankin sisälle parempi tuottosemman pumpun, kertoa mihin ootte sen toisen letkun laittanu mikä tuli alkuperäseen pumppuun? Sehän menee tankin toiselle puolelle toiseen koho "hässäkkään".Ja sieltä tulee taas toinen letku toiselle puolelle pumppukotelon kylkeen.
Voisko sen liittää T-haaralla siihen pumpun letkuun? Vai mikä sen letkun tarkotus on?
On vaan semmonen ongelma ,että kun bensaa on tankissa n.1/4 jäljellä nii jos ajaa vasemmalle mutkaa kovaa nii hyytyy vähäks aikaa ja tietenkin jos on vähemmän bensaa nii hytyy helpommin.Oon ajellu suht täydellä tankillä ja sillon vikaa ei esiinny. Autonahan on audi s3 1.8T
Voisko sen liittää T-haaralla siihen pumpun letkuun? Vai mikä sen letkun tarkotus on?
On vaan semmonen ongelma ,että kun bensaa on tankissa n.1/4 jäljellä nii jos ajaa vasemmalle mutkaa kovaa nii hyytyy vähäks aikaa ja tietenkin jos on vähemmän bensaa nii hytyy helpommin.Oon ajellu suht täydellä tankillä ja sillon vikaa ei esiinny. Autonahan on audi s3 1.8T
Mistä valmis intercooler setti -97 1.8T passattiin? 1.3bar ahtoja lehtosen lastulla,
joten hyvä ois saada kunnon cooleri keulille.
---------------------------
Ite tilasin tänään jenkkilästä pienehkön coolerin keulalle ja ahtoputki sarjan. Edullinen on kun dollari niin alhaalla. Toimitus maksaa noin 140 dollaria, kestää 4-7 päivää siitä kun rahat näkyy niiden tilillä. Saa nähä pitääkö paikkaansa.
www.ebay.com ... siellä ne coolerit on.
ja edullisia kopio turboja löytyy vuoden tehdas takuulla. niistäkään ei tietoa miten toimii.
joten hyvä ois saada kunnon cooleri keulille.
---------------------------
Ite tilasin tänään jenkkilästä pienehkön coolerin keulalle ja ahtoputki sarjan. Edullinen on kun dollari niin alhaalla. Toimitus maksaa noin 140 dollaria, kestää 4-7 päivää siitä kun rahat näkyy niiden tilillä. Saa nähä pitääkö paikkaansa.
www.ebay.com ... siellä ne coolerit on.
ja edullisia kopio turboja löytyy vuoden tehdas takuulla. niistäkään ei tietoa miten toimii.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
väärä softa?
autoon on ilmeisesti laitatettu digituningin softa motorheavenissa.missähän mahtaa olla vikaa, diagnoosi valo palaa koko ajan ja kiihdytys nykivää.keski kulutus on jotain 10 litran paikkeilla.En ole aikasemmin ajanut vastaavalla autolla niin ei ole tietoa minkälaista menoa pitäisi olla.
Kaiken lisäksi auto myytiin vakiona ulos liikkestä ja nyt pitäisi selvitellä hiukan et mitä tekee auton kanssa,eli voiko tosta softasta olla haittaa tms?
Kaiken lisäksi auto myytiin vakiona ulos liikkestä ja nyt pitäisi selvitellä hiukan et mitä tekee auton kanssa,eli voiko tosta softasta olla haittaa tms?
Mitenkäs paljon perus 1.8t koneen virittämiseen vaikuttaa esim. isompi downpipe? Itellä tossa on nyt lastu ja parempi cooleri keulalla, mutta tarkoitus olis pistää k04 ahdin ja isompi downpipe,avarampi pakosarja sekä parempaa putkistoa (tällä hetkellä vain vakio takapöntön tilalla on asson tuplaputket) ja tietenkin suuttimet, mutta jos tehotavoite on n. 260-270hv niin minkä kokoiset suuttimet pitäs olla? Karala saa hoitaa säätämiset sitten kun setuppi olis paikallaan. Lähinnä nyt mietityttää, että jos tolla K04 ahtimella se 250hv on raja niin onko se raja vastassa myös silloin jos on tosiaan noita muita palikoita laitettu paremmaksi kanssa.
Minkä kokoiset suuttimet pitäs noilla tehoilla olla? Tietääkseni ei liian suuriakaan kannattais laittaa. Ja jos joku vielä osais kertoa, että mitä on jenkkien esim. 330cc suutin eurooppalaisittain ilmoitettuna?
Minkä kokoiset suuttimet pitäs noilla tehoilla olla? Tietääkseni ei liian suuriakaan kannattais laittaa. Ja jos joku vielä osais kertoa, että mitä on jenkkien esim. 330cc suutin eurooppalaisittain ilmoitettuna?
pitää nyt varmuudeks kysästä täältä pari pikku juttua tosta broidin tuoreesta hankinnasta. Eli auto on audin A4 1.8T vuosimallia -96. Ollaan laitettu siihen bsr vaparisuodatin ja forgen bybass.
Auto on kaiketi espanjasta tai jostain siltä suunnalta tuotu suomeen ja kuulemman hajonnut 2 turboa ja jälkimmäisen turbon vaihdon yhteydessä vaihdettu öljypumppu.
Moottorin lämmetessä tuli pitkän aikaa öljykäry pilveä mutta enään ei savua tule mutta kylläkin öljy "tuoksuu".Tämähän johtuu varmaan turbon hajoamista milloin öljyt pärskähdelly jokapuolella putkistoa?
Ja nyt pari kertaa ollaan huomattu että kiihdyttäessä pätkäsee vedon kokonaan pois ja heti perään takaisin. tätä ollaan huomattu 1 ja 2 vaihteilla kaasu pohjassa kiihdyttäessä. Ja kaverin mukaan tuli tumma pilvi pakoputkesta kerran ku kiihdytti täysillä millon ei kyllä tota pätkäsyä tapahtunut. Ja tämän jälkeen ku ajelin kotio päin ja satuin katselemaan pitkästä aikaa läpömittaria niin se näytti hiukan päälle 60. en kyllä tiedä mitä sen pitäis suunilleen tässä autossa näyttää. kone oli kyllä lämmin jo sillon.
Semmonen huoli olis vaan että onko turbo taas sanomassa itseään irti vai onko jokin anturi jossain sekoilemassa. ensviikolla koitan saada vikamuistin luettua jos siellä olisi jotain.
Auto on kaiketi espanjasta tai jostain siltä suunnalta tuotu suomeen ja kuulemman hajonnut 2 turboa ja jälkimmäisen turbon vaihdon yhteydessä vaihdettu öljypumppu.
Moottorin lämmetessä tuli pitkän aikaa öljykäry pilveä mutta enään ei savua tule mutta kylläkin öljy "tuoksuu".Tämähän johtuu varmaan turbon hajoamista milloin öljyt pärskähdelly jokapuolella putkistoa?
Ja nyt pari kertaa ollaan huomattu että kiihdyttäessä pätkäsee vedon kokonaan pois ja heti perään takaisin. tätä ollaan huomattu 1 ja 2 vaihteilla kaasu pohjassa kiihdyttäessä. Ja kaverin mukaan tuli tumma pilvi pakoputkesta kerran ku kiihdytti täysillä millon ei kyllä tota pätkäsyä tapahtunut. Ja tämän jälkeen ku ajelin kotio päin ja satuin katselemaan pitkästä aikaa läpömittaria niin se näytti hiukan päälle 60. en kyllä tiedä mitä sen pitäis suunilleen tässä autossa näyttää. kone oli kyllä lämmin jo sillon.
Semmonen huoli olis vaan että onko turbo taas sanomassa itseään irti vai onko jokin anturi jossain sekoilemassa. ensviikolla koitan saada vikamuistin luettua jos siellä olisi jotain.
N75 venttiili
Mistäs noita sais edullisesti hankittua, siis N75 venttiiliä? Kysyin merkkiliikkeestä:96euroa. Auto 1.8T 20V Octavia 2003
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 4.2.2009 19:29
Moro! Hei AUTTAKAA joku!
On alla tollanen A3 1.8t quattro vm00. Kun kylmät kelit alkoivat kävi motti hieman liian viileänä 66 asteisen termarin johdosta ja auto teki kovilla pakkasilla sellaista, että ei ahdot noussut ollenkaan auto hyytyi ja sai raakaa löpöö koska putkessa paukkui ja tuli mustaa. NNOH! se helpotti aina kun käytti tyhjäkäynnillä sen lämpimäksi ja taas kun lähti ajaan ja ajoviima viilensi hetken päästä niin sama jatkui. Vaihdoin sitten 88 asteisen termarin ja se toimi kuukauden kuin unelma kunnes jälleen viime lauantain kova pakkanen ja auton seisominen työvuoron ajan se alkoi eikä ole sen koommin hävinnyt. Vaikka auto on ollut lämpimässäkin testin vuoksi. Otin maffista johdon irti kokeeksi ja se ei vaikuttanut suuntaan eikä toiseen. Tänään kokeilin kaverilta varmuudenvuoksi ehjää maffia ja ei vaikutusta, sama jatkuu. Olen kattonu ahtoputket ja nylon liitokset etteivät vuoda eikä niissäkään mitään vikaa. Sitten tuli eteen kysymys: entäs obd? olisiko vikakoodeja ja/tai mennyt jostain syystä limppi ohjelma päälle?? Jos joku osaisi neuvoa tai tietäisi mikä voisi olla vialla voisi esim soittaa rohkeasti 040 8416335 tai kirjoittaa [email protected]. Alan olla melko onneton ja kun muuten auto olisi todella hyvä. Ja kivasti olis potkua jos vaan toimisi. Auttakaa pliis! Kiitos jo etukäteen
Mitkä ovat mahdollisia syitä äkilliseen ahtojen putoamiseen
& mahdollisesti myös sitä seuraavaan fuel cuttiin.
Ahdot on säädetty 0.8 bariin ja eilen alko yht'äkisti tekemään sellasta
että ahtojen saavutettua n. 0.5 bar kiihdytettäessä paineet katoavat
ja sitä luultavasti seuraa fuel cut.
Auto toimii muuten moitteetta.
& mahdollisesti myös sitä seuraavaan fuel cuttiin.
Ahdot on säädetty 0.8 bariin ja eilen alko yht'äkisti tekemään sellasta
että ahtojen saavutettua n. 0.5 bar kiihdytettäessä paineet katoavat
ja sitä luultavasti seuraa fuel cut.
Auto toimii muuten moitteetta.
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
Nyt se myrkyn lykkäs.
Vaihdoin tuossa jakopään ja siinä samalla pesasin koneen painepesurilla. motti APU 1.8t siis.
Käyntiin lähtee kyllä, mutta käy huonosti lähes millä tahansa kierroksilla. Luulin aluksi että pudottaa yhden pytyn sytkää pois, mutta ei se sitäkään tainnut olla.
Jako on kohdallaan, eli luultavasti tuo pesu ei ollut hyvä idea. Jakokin oli alkujaankin sillain ovelasti puoli pykälää ohi merkkien.
Aamulla irroitin akun kaapelit ja auto tuntui hetken ihan normaalilta. Vähän lämmettyään lenkillä alkoi taas nyppyminen... Ja jonkin sortin hajua puski kabiiniin. Ei kestä kaasua antaa yhtään. Tyhjäkäynti seilaa.
Testattu/tehty tähän mennessä:
Puolat testattu uuden kera yksi kerrallaan.
Sytytysyksikkö koitettu uudella..ei vaikutusta.
Kaikki liittimet aukaistu ja puhalleltu paineilmalla kuivaksi ja CRC:tä perään.
Ilmamassamittaria putsailtu
Katseltu VAG-Comilla arvoja, mutta minulle amatöörille ei mitään epäilyttävää näkynyt.
Vag-Com antaa:
16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 35-10 - - - Intermittent
Eikös tuo ole se jarrunestesäiliön edessä letkussa oleva ennen välijäähyä siinä etunurkassa? Sen irroitin ja putsailin, mutta ei sekään auttanut. Ei taida Motonet osa olla.
Sen imusarjan alla olevan mötin johtoa koitin irti, ei vaikutusta.
Alkaa konstit loppumaan ja Citikalla ajelu riittämään. Joutuu kohta Laakkosen ryöstettäväksi menemään.
Kaikki apu kelpaa nyt... Kiitos etukäteen.
EDIT: Tulpat vaihdettu ja auto kotona. Ei kyllä vieläkään täysin pelaa. Tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä melko ok, mutta kaasua ei siedä. Pitänee huomenna se MAP käydä hakemassa.
EDIT2: Laakkoselle joutui viemään. yksi puola paskana. En ymmärrä miten en itse saanut toimimaan puolaa vaihtamalla. Olisko ollut tulppa+puola paskana??? Tiedä sitten. No joka tapauksessa nyt kunnossa.
Vaihdoin tuossa jakopään ja siinä samalla pesasin koneen painepesurilla. motti APU 1.8t siis.
Käyntiin lähtee kyllä, mutta käy huonosti lähes millä tahansa kierroksilla. Luulin aluksi että pudottaa yhden pytyn sytkää pois, mutta ei se sitäkään tainnut olla.
Jako on kohdallaan, eli luultavasti tuo pesu ei ollut hyvä idea. Jakokin oli alkujaankin sillain ovelasti puoli pykälää ohi merkkien.
Aamulla irroitin akun kaapelit ja auto tuntui hetken ihan normaalilta. Vähän lämmettyään lenkillä alkoi taas nyppyminen... Ja jonkin sortin hajua puski kabiiniin. Ei kestä kaasua antaa yhtään. Tyhjäkäynti seilaa.
Testattu/tehty tähän mennessä:
Puolat testattu uuden kera yksi kerrallaan.
Sytytysyksikkö koitettu uudella..ei vaikutusta.
Kaikki liittimet aukaistu ja puhalleltu paineilmalla kuivaksi ja CRC:tä perään.
Ilmamassamittaria putsailtu
Katseltu VAG-Comilla arvoja, mutta minulle amatöörille ei mitään epäilyttävää näkynyt.
Vag-Com antaa:
16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 35-10 - - - Intermittent
Eikös tuo ole se jarrunestesäiliön edessä letkussa oleva ennen välijäähyä siinä etunurkassa? Sen irroitin ja putsailin, mutta ei sekään auttanut. Ei taida Motonet osa olla.
Sen imusarjan alla olevan mötin johtoa koitin irti, ei vaikutusta.
Alkaa konstit loppumaan ja Citikalla ajelu riittämään. Joutuu kohta Laakkosen ryöstettäväksi menemään.
Kaikki apu kelpaa nyt... Kiitos etukäteen.
EDIT: Tulpat vaihdettu ja auto kotona. Ei kyllä vieläkään täysin pelaa. Tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä melko ok, mutta kaasua ei siedä. Pitänee huomenna se MAP käydä hakemassa.
EDIT2: Laakkoselle joutui viemään. yksi puola paskana. En ymmärrä miten en itse saanut toimimaan puolaa vaihtamalla. Olisko ollut tulppa+puola paskana??? Tiedä sitten. No joka tapauksessa nyt kunnossa.
toivottavasti täältä löytyisi sitten apua, elikkä kerroin jo aikaisemmin auton ongelmista mutta kerrotaan vielä kerran... elikkä kun päästän kaasun irti kun olen kiihdyttänyt ylös turbosta tai jostain sen vierestä taulee aika kova ja tiheä metallinen trrrrrr ääni... mulle kerrottiin aikaisemmin että se voisi johtua hukkaportin kellosta/käyttötangosta koska se olisi väljä...?? elikkä miten sen saisi korjattua ja voiko autolla vielä ajaa vai pitääkö jättää ajamatta kunnes se saadaan kuntoon mikä siinä onkaan vikana?? auto siis audi a4 1.8t ja ajettu 240000 km, vm. 98
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 3.11.2008 11:47
1.8.T voimanpuutos ja ihme ujellus
kertokaapas viisaammat mikä lie mättää. kierrosvälillä 3000-3300 joku ns. viheltää välillä. ei aina tee tätä mutta silloin tällöin. jotenkin ei kuullosta et turbon siivissä olisi jotain häikkää vaan et ottaa ohivuotoja jostain. paineistettiin letkusto ja suhinaa kuului imusarjan alta( uusi huohotinputki on jo ennen tätä vaihdettu) ja putsarin letkun lähdön alla olevista letkuviidakoista. moottorityyppi aeb. ei ole ennen ollut tällaita autoa mut tuntuu että vetoja pitäsi olla huomattavasti enemmän. vähän empii eikä paljon mieltä ylennä vedättessä:)
kaikki jeesi tarpeen kiitos!
kaikki jeesi tarpeen kiitos!
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Audi A4 B5 1.8T vs. 1.8Ts
Autokuumetta! Olen eri foorumeita selailemalla tullut siihen johtopäätökseen, että vm.98-00 pitkittäis 1.8T 180hv (AJL) ja 150hv erot rajoittuvat ainoastaan turboon (KKK03s vs. KKK03) ja ohjelmaan. Voiko joku ystävällisesti vahvistaa tämän.
Eli nokka, kytkin, välijäähdytin, suuttimet ovat täysin samoja? Tällöinhän ei kannata maksaa ekstraa 1.8Ts:stä, jos halutaan päästä n.250hv tehoihin.
Eli nokka, kytkin, välijäähdytin, suuttimet ovat täysin samoja? Tällöinhän ei kannata maksaa ekstraa 1.8Ts:stä, jos halutaan päästä n.250hv tehoihin.
Autona Vw passat 1.8t -98. Ongelmana on että lämmöt ei nouse -15 pakkasilla enää normaaleihin lukemiin vaan jää 60-70 väliin eikä puhalla kunnolla lämmintä. Nolla keleissä ja yli auto nostaa lämmöt 90 vähän hitaan puoleisesti, mutta nousee kumminkin. Autoon on termostaatti vaihdettu missä ihmeessä voi olla vikaa?
VW Golf
Moro!
Mikähän mahtaa vaikuttaa kun ei nouse ahdot, ei niin millään. Auto on -97 Golf IV GTi 1.8T. Autossa on Doc Powerin lastu. Melkein koskaan ajaessa, ahdot ei nouse 0.6 enempää. En tiedä voiko vaikuttaa mutta autossa on Forgen Bypass ja Apexin vapaastivirtaava..
Toinen "vika" mikä ilmenee niin tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat ja auto saattaa sammua.
Jos sattutette tietämään jotain mikä voisi vaikuttaa niin vastauksia vaan!
Kiitokset jo etukäteen! =)
Mikähän mahtaa vaikuttaa kun ei nouse ahdot, ei niin millään. Auto on -97 Golf IV GTi 1.8T. Autossa on Doc Powerin lastu. Melkein koskaan ajaessa, ahdot ei nouse 0.6 enempää. En tiedä voiko vaikuttaa mutta autossa on Forgen Bypass ja Apexin vapaastivirtaava..
Toinen "vika" mikä ilmenee niin tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat ja auto saattaa sammua.
Jos sattutette tietämään jotain mikä voisi vaikuttaa niin vastauksia vaan!
Kiitokset jo etukäteen! =)
Autona A4 1.8t 2007
Sytytteli moottorin vikavaloa jatkuvasti ja vikakoodit viittasivat lambda anturiin. Vaihdoin sitten etummaisen lambdan uuteen alkuperäis osaan, mutta taas sama v...n valo syttyi mittaristoon ja sama vika.
Vag-Com antaa:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
Oliskos kellään antaa jotain vinkkiä, mitä seuraavaksi koittaisi tehdä?
Sytytteli moottorin vikavaloa jatkuvasti ja vikakoodit viittasivat lambda anturiin. Vaihdoin sitten etummaisen lambdan uuteen alkuperäis osaan, mutta taas sama v...n valo syttyi mittaristoon ja sama vika.
Vag-Com antaa:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
Oliskos kellään antaa jotain vinkkiä, mitä seuraavaksi koittaisi tehdä?
golf gti iv ravistaa kiihdyttäessä
missä vika? oireet ilmenee vain kun on vääntöä koneessa. vaihteella ei ole merkitystä. vetonivelet ei äännä vaikka kääntelis tappiin vetopäällä. esim kun on vakkaripäällä niin tulee tasainen ravistus rattiin ylämäissä, häipyy kun vetoa ei ole paljoa.mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu. autolla ajettu 100tkm. tekniikka vakio (ainakin nyt,edellisien omistajien vireistä ei tietoa). madallettu reilusti ja powerflex puslat laitettu.
Noniin taas ollaan ongelman partaalla.. Konehuoneesta kuuluu sammuttamisen jälkeen nopeaa ja hiljenevää "säksätystä" vähän aikaa, äänen lähteeksi ei tule muu kuin turbo mieleen. Elikkäs taitaa suurin mahdollisuus olla laakerivikaisuus vai? Ilkeää ääntä joka tapauksessa. Auto on mk4 GTI Golf jossa on 180hp mallin ahdin, Tommy's Billet:n pässi ja lastutus. Ei kai tässä auta muu kuin aloittaa uuden turbon metsästys kun ei taida halvempaa olla tuo remonttikaan?
EDIT: Tietty minä yritän kehittää koko ajan uusia ideoita mistä muualta se voisi tulla mutta siitäkään ei tule muu mieleen kun flektit ja kuuntelimme kaveriporukalla sen verran sitä että ei tunnu sieltä kuuluvan.. Ideoita?
EDIT: Tietty minä yritän kehittää koko ajan uusia ideoita mistä muualta se voisi tulla mutta siitäkään ei tule muu mieleen kun flektit ja kuuntelimme kaveriporukalla sen verran sitä että ei tunnu sieltä kuuluvan.. Ideoita?
Mystistä ongelmaa olis täälläkin, osaiskohan joku velho auttaa tässä:
Audi A4 1.8T quattro 2001, vakio. Tyypillisesti kiihdytyksen loppuvaiheessa, kaasupoljinta keventäessä kuuluu erikoinen metallinen särähdys. Äänen voimakkuus saattaa vaihdella tuskin kuultavasta niinkin kovaan että sen kuulee vaikka kesken puhelimessa juttelun. Ei tunnu riippuvan ajotilanteesta (suoralla/mutkassa), tai vaihteesta, joskin kakkosvaihteella kuuluu useimmin.
Hommaa on tutkittu Espoon Audi Centerissä ilman tulosta, tosin eivät koeajon aikana kuulleet ääntä kertaakaan. Ongelma onkin se, ettei ääni kuulu jokaisessa kiihdytyksessä.
Eli oikeastaan ainoa selkeä havainto on, että tuo ääni liittyy nimenomaan kiihdytykseen. Autoa paikallaan kaasutellessa ei ääntä ole kuulunut ainakaan vielä kertaakaan.
Tämä homma ärsyttää niin h*lvetisti, että olen hyvistä vinkeistä erittäin kiitollinen! Erinomaisista vinkeistä voisin jopa maksaa :)
Audi A4 1.8T quattro 2001, vakio. Tyypillisesti kiihdytyksen loppuvaiheessa, kaasupoljinta keventäessä kuuluu erikoinen metallinen särähdys. Äänen voimakkuus saattaa vaihdella tuskin kuultavasta niinkin kovaan että sen kuulee vaikka kesken puhelimessa juttelun. Ei tunnu riippuvan ajotilanteesta (suoralla/mutkassa), tai vaihteesta, joskin kakkosvaihteella kuuluu useimmin.
Hommaa on tutkittu Espoon Audi Centerissä ilman tulosta, tosin eivät koeajon aikana kuulleet ääntä kertaakaan. Ongelma onkin se, ettei ääni kuulu jokaisessa kiihdytyksessä.
Eli oikeastaan ainoa selkeä havainto on, että tuo ääni liittyy nimenomaan kiihdytykseen. Autoa paikallaan kaasutellessa ei ääntä ole kuulunut ainakaan vielä kertaakaan.
Tämä homma ärsyttää niin h*lvetisti, että olen hyvistä vinkeistä erittäin kiitollinen! Erinomaisista vinkeistä voisin jopa maksaa :)
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
Uutta pakosarjaa ja puhallinta passattiin -99
Eli hakuses olis uus pakosarja ja isompi turbo,ku näytti olevan halkeamia ja ahtaa vain 0.7 vaikka pitäs olla karalan lastu. Täs lähipäivinä näkee et onko se läppä lähteny livohkaan.
Eli mikä olis normi turboa vähän tehokkaampi hakuses sellaset rapiat 200hv ja minkälaista hintahaitaria.
Sitten uus pakosarja,mistäpäin löytyy ja hintaa??
Vinkkejä ja vihjeitä saa laittaa,ku ei hirveesti kokemusta näistä turbovehkeist :)
Autona etuveto 1.8T farkku -99 202tkm mittaris
Eli mikä olis normi turboa vähän tehokkaampi hakuses sellaset rapiat 200hv ja minkälaista hintahaitaria.
Sitten uus pakosarja,mistäpäin löytyy ja hintaa??
Vinkkejä ja vihjeitä saa laittaa,ku ei hirveesti kokemusta näistä turbovehkeist :)
Autona etuveto 1.8T farkku -99 202tkm mittaris
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
Terve, olisi muutama sellainen kysymys, että mistäköhän voisi johtua, kun tyhjäkäynti jää joskus "huutamaan" 1500rpm. Auttaa kun antaa vähän "happea" ja joskus tipahtaa normaaliin ihan itsestään.
Sitten semmoinen, että joskus saattaa normaalissa vaihteen vaihto kiihdytyksissä tuntua terävä nyppäys.
Sitten vaihdoin tuossa öljyt ja ihan mielenkiinnosta kuuntelin että kuuluuko koneesta mitään ihmeempiä ääniä, kaasuttelin vaijerista käsin konehuoneessa ja korvaan pisti ehkä noin 2000rpm paikkeilla pikkuista rahinaa, jakopää tehty 20tkm sitte. Olisiko tuo se nokkia yhdistävä ketju? vai ihan ominaisuus, muuten auto pelaa moitteettomasti ja menee mielestäni sen mitä vakio 1.8t.
Sitten semmoinen, että joskus saattaa normaalissa vaihteen vaihto kiihdytyksissä tuntua terävä nyppäys.
Sitten vaihdoin tuossa öljyt ja ihan mielenkiinnosta kuuntelin että kuuluuko koneesta mitään ihmeempiä ääniä, kaasuttelin vaijerista käsin konehuoneessa ja korvaan pisti ehkä noin 2000rpm paikkeilla pikkuista rahinaa, jakopää tehty 20tkm sitte. Olisiko tuo se nokkia yhdistävä ketju? vai ihan ominaisuus, muuten auto pelaa moitteettomasti ja menee mielestäni sen mitä vakio 1.8t.
Terve, pieni kysymys liittyen 1.8t A4:seen. Auto pitää selvästi kuuluvaa vihellystä ku kiihdyttää reippaasti, vihellys kuuluu selvänä kun ahdot +0.5 baria. Tuossa pihalla käyttelin autoa ja kuuntelin niin vihellys näyttäisi kuuluvan laturin seudulta, mikä mahtaa olla vikana? Autossa BSR putkisto+lastu.
Vw Bora 1.8T -03
Elikkäs olis tarkotus asentaa dumppia kyseiseen aihioon. Koneessa uusi ohjelma by: Voimaa.Com. Completosin sivut ovat dumppeja täynnä, mutta tyhmä kun on niin onko niitä eri kokoisia, eli minkälainen sopii? Oli myös sellasia, jotka käy kaikkiin turboihin. Itellä ei oo edes hajuakaan mihin tuo kapistus asennetaan, eli tuleeko se jonkun osan tilalle? Onko vaikee projekti? Asennusohjeita kaivataan ja auttavat neuvot ovat tervetulleita. - Kiitos
Passat 1.8t
Moro. Kokeillaan josko apuja löytyis.
Auto:passat 1.8t tiptronic -97 vakio.
Vika:ahdot ei nouse kuin 0,1bariin paitsi vaihteitten vaihtojen yhteydessä(yläkierroksilla) pomppaa mittari n0,5bariin mutta palaa heti vedon jatkuessa 0,1bariin.
N75 kokeiltu vaihtaa s2 audista= ei eroa
uusi pässi=ei eroa
pässin ohjausletku vähän haperoa joten vaihdetaan se myös mutta missäs sitten vika voisi olla?
Auto:passat 1.8t tiptronic -97 vakio.
Vika:ahdot ei nouse kuin 0,1bariin paitsi vaihteitten vaihtojen yhteydessä(yläkierroksilla) pomppaa mittari n0,5bariin mutta palaa heti vedon jatkuessa 0,1bariin.
N75 kokeiltu vaihtaa s2 audista= ei eroa
uusi pässi=ei eroa
pässin ohjausletku vähän haperoa joten vaihdetaan se myös mutta missäs sitten vika voisi olla?
Minkälaista kulutusta muilla ollut 1.8t koneisessa autossa. kuinka iso tankki on 1.8t passatissa kun valo on syttynyt tankkiin menny n.45l
itse olen 2 tankkauksen ajan katsonu kulutusta tankattujen litrojen ja kilometrien mukaan.
ekalla kerralla 46l ja 667km eli n.6.9l/ 100km ja nyt toisella kerralla 47l ja 630km jolloin kulutus n. 7.45l. omasta mielesta ei paha. Tullut ajettua työmatka ajoa 25km/ sivu ja n. 110km/h vauhdilla.
itse olen 2 tankkauksen ajan katsonu kulutusta tankattujen litrojen ja kilometrien mukaan.
ekalla kerralla 46l ja 667km eli n.6.9l/ 100km ja nyt toisella kerralla 47l ja 630km jolloin kulutus n. 7.45l. omasta mielesta ei paha. Tullut ajettua työmatka ajoa 25km/ sivu ja n. 110km/h vauhdilla.
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
Mulla menee sellaset 55l tankkiin,ku tankkaa suht heti ku valo syttyy ja kilsoja tulee n.500-550km ajo kaupunki ja seka-ajoa. Maantiellä menee n.8l 100-110kmh + ohitukset. En kyllä pääse 7l millään, ku joillaki menee alle 7l. Vanteina vain 17"
Tankkiin ainoastaan -98
Autona farkku manuaali -99 passat 1.8T 205tkm
-Uus päivitetympi turbo finturbolt
-Ostettu ehjä peltisatsi
-Laitettu vakio ilmanputsari vaparin tieltä (ärsyttävä suhisija)
-Uus N75
-Suora putkisto
-Nostaa ahtoja 0.9-1.0 Välillä tekee lämpimillä ilmoilla +20-... Kun matalilla kierroksilla polkasee pedalin pohjaan niin alkaa pätkii ja nostaa ahtoja yli 1, sitten jos kiekat yli 4000rpm ja polkasee niin toimii .Alle +20 toimii ihan normaalisti
-Vissiin karalanlastu
-Välijäähy
Tankkiin ainoastaan -98
Autona farkku manuaali -99 passat 1.8T 205tkm
-Uus päivitetympi turbo finturbolt
-Ostettu ehjä peltisatsi
-Laitettu vakio ilmanputsari vaparin tieltä (ärsyttävä suhisija)
-Uus N75
-Suora putkisto
-Nostaa ahtoja 0.9-1.0 Välillä tekee lämpimillä ilmoilla +20-... Kun matalilla kierroksilla polkasee pedalin pohjaan niin alkaa pätkii ja nostaa ahtoja yli 1, sitten jos kiekat yli 4000rpm ja polkasee niin toimii .Alle +20 toimii ihan normaalisti
-Vissiin karalanlastu
-Välijäähy
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
Audi A4 1.8t quattro -01 ongelmia
aloitetaan vaikka siitä että tasaisesti kiihdyttäessä auto vähän nykii, mutta täysillä kiihdyttäessä ei ollenkaan. mutta ei siis ole mitenkään rajua tuo nykiminen. autoon on myös juuri vaihdettu sytytystulpat ja polttoaine suodatin. sitten on tuo "välikaasu" ongelma, eli vaihteitten vaihdon aikana kierrokset nousevat hiemat, jonka jälkeen laskevat hitaasti. kylmänä tuota ongelmaa taas ei esiinny välillä ollenkaan. helvetin ärsyttävä vika. autoon syttyi moottorin vikavalo palamaan ja kävin luetuttamassa sieltä ammattikoululla autopuolella vikakoodin (ilmaista kun oli), niin se liittyi "lisäilman ilmamassa mittariin" tjsp, ammattikoulupoika ei enää edes kunnolla muistanut mitä se oli sieltä koneelta lukenut eikä ollut sitten muistanut ottaa mitään tietoja ylöskään.. no vaihdoin sinne ilmamäärä mittarin mutta ei vaikuttanut mihinkään. niin lisäksi auto ei tunnu liikkuvan enää mihinkään kun kierrokset menevät yli 4000. Ja aina kun auton käynnistää ja sillä lähtee liikkeelle, jostain kuuluu pieni rusahdus ? Kiitoksia etukäteen vastanneille.
vinkuu
A4 1.8T -95 AEB, vakio, ja ongelma on seuraavanlainen, konehuoneesta kuuluu kovaa vihellystä/vinkunaa kun kierrokset kohoavat n. 3000-4000rpm ja yli. Tehoja ei ole enää siellä missä turbon pitäisi tulla mukaan. Mahtaisiko vika olla turbossa, jos mahtaisin niin onko turbo menetetty tapaus vai minkä kokosella remontilla selvitään?
Lopuksi ääninäyte, jonka otin asian havainnollistamiseksi:
http://www.speedyshare.com/files/23696720/Diudi.mp4
Lopuksi ääninäyte, jonka otin asian havainnollistamiseksi:
http://www.speedyshare.com/files/23696720/Diudi.mp4
-98 Passat 1.8t ahtaa liikaa.
Eli alunperin vikana oli rikkoutunut hukkaportin kello(ei ahtoja) ja sen vaihdettuani vika kääntyikin päälaelleen eli nyt ahtaa jopa 1.5bar tarvittaessa. Kun kellolta ottaa letkun irti ei ahda lainkaan ja jos kellon liittää suoraan imusarjaan ahtaa 0.3bar. Mistäs vian etsintää kannattaisi jatkaa??
Mitä cat-back putkistoja porukka on käyttänyt 1.8t vehkeissä? Hakusessa olis semmonen toiveena mieto tehonlisäys (nyt 183/335 Karalan ohjelmalla), eli johonkin 200 hujakoille olis tavoitteena päästä, käsittääkseni ihan realistista?
Putkiston pitäs olla suht hiljanen, eli ei mikään 3 tuuman suora putki, mitä youtubesta videoita koitin katsella niin miltek kuulostais aika hiljaiselta.
Vinkkejä?
Putkiston pitäs olla suht hiljanen, eli ei mikään 3 tuuman suora putki, mitä youtubesta videoita koitin katsella niin miltek kuulostais aika hiljaiselta.
Vinkkejä?
Bora nykii..
Kellään ideaa mistä mahtaa johtua aivan rasittava nykiminen. Eli kun kiihdyttää ja antaa kaasua n. 1/3n ja pitää polkimen samassa asennossa alkaa tämä jännä nykimisefekti. Meinaa mennä, ei meinaa, meinaa, ei meinaa ja sit yhtäkkiä lähetään. Aaltoilee siis kauan ennenku lähtee. Hieman reippaammin kiihdyttäessä tätä ilmiötä ei synny. Missä siis voi olla vika? Autossa Voimaa.Com ohjelma, 1.8T - 03. ML: 120 000tkm.
Millasilla ahdoilla porukka ajelee kun vaihdettu K04?
Itsellä kyseinen ahdinpäivitys ja lastu, siitä taas ei tietoa mikä,vai ohjelmointi.
Mutta penaali lattiassa nousee 1,5bar, kuullostaa hieman kovilta?
Varmasti ovat yhden barin päälle vähän mutta noin paljon?
Sekä sakkausta havaittavissa, vaikuttaako tämä pidemmän päälle ahtimen siipiin?
Itsellä kyseinen ahdinpäivitys ja lastu, siitä taas ei tietoa mikä,vai ohjelmointi.
Mutta penaali lattiassa nousee 1,5bar, kuullostaa hieman kovilta?
Varmasti ovat yhden barin päälle vähän mutta noin paljon?
Sekä sakkausta havaittavissa, vaikuttaako tämä pidemmän päälle ahtimen siipiin?
Mittareiden tarkkuskin voi olla mitä on mutta lähellä 1,5 :ä käy ja jotain 1,2 - 1,3 pitää.
Ei kait ne siivet välttämättä sakkailuistakaan tykkää mutta jää ainakin on paha ongelma siiville pitkittäiskoneissa :(
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194
Ei kait ne siivet välttämättä sakkailuistakaan tykkää mutta jää ainakin on paha ongelma siiville pitkittäiskoneissa :(
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194
Onko kellään kokemusta tästä pakosarjasta? http://www.hestec.fi/store/index.php?main_page=product_info&cPath=937_994&products_id=3823 Olis tarkoitus golffiin laittaa ja siihen garretin gt2560r.
Kattelin tossa seatin konehuonetta niin sellanen Y-haara letku on haljennut, googletin niin näyttäis olevan aika tyyppivika. Eli koodi on 06A 103 221 AH, kannattaako siihen tilata orkkisletku vai onko siihen tiedossa joku kestävämpi ratkaisu, kyseessä ilmeisesti joku huohotinletku?
Kattelin nii jotkut laittanu tollasta tilalle 06A 103 221 BH, kyseessä varmaankin kovempaa materiaalia oleva putkilo?
Kattelin nii jotkut laittanu tollasta tilalle 06A 103 221 BH, kyseessä varmaankin kovempaa materiaalia oleva putkilo?
Passat -97 1.8t nykiminen
Elikkäs täälläkin on tätä niin yleistä nykimistä havaittu. Viime kesänä nykiminen alkoi ja vikakoodikin löytyi ja vika oli puolassa ja se vaihdettiin. Homma toimi syksyyn asti, mutta sitten nykiminen alkoi uudestaan. Ei niin voimakkaana kuin aiemmin kuitenkaan. Tähän päivään asti on nyt nykinyt kun kiihdyttää isommalla vaihteella ja kierrokset on 1500-2500. Olen muutamaan kertaan käyttänyt huollossa, mutta vikakoodeja ei ole löytynyt.
Kaikki puolat on nyt syksyn jälkeen vaihdettu, eilen vaihdoin viimeiset 2 kpl vanhoja pois. Toisen puolan moottooriin menevä pää oli öljyinen kun otin sen pois. Toinen oli kuiva. Kuuluuko olla öljyinen?
Sinänsä tuo nykiminen ei estä ajamista, mutta pitäisi tässä kohtapuoliin vaihtaa autoa, ja ostaja ei "välttämättä" osta nykivää autoa.
Kaikki puolat on nyt syksyn jälkeen vaihdettu, eilen vaihdoin viimeiset 2 kpl vanhoja pois. Toisen puolan moottooriin menevä pää oli öljyinen kun otin sen pois. Toinen oli kuiva. Kuuluuko olla öljyinen?
Sinänsä tuo nykiminen ei estä ajamista, mutta pitäisi tässä kohtapuoliin vaihtaa autoa, ja ostaja ei "välttämättä" osta nykivää autoa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 9.5.2011 15:36
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Millaisia osia suosittelisitte 1.8t koneeseen, tehotavoitteen ollessa n.300hv? Ja minkä hintaseksi (suunnilleen) tulisi tuosta koneesta ottaa tuo n.300hv irti?
Itse en näistä turbo-koneista ja niiden virityksestä juuri mitään tiedä. Mutta ainakin nämä tiedän että pitää ostaa:
-tehokkaampi ahdin
-suuttimet
-välijäähdytin
-kytkin
+ auto pitää ohjelmoida(?) uusiksi ja säätää penkissä? vai hoitaako joku valmis lastu homman?
Kiitos ja kumarrus niille jotka jaksaa opastaa!
Itse en näistä turbo-koneista ja niiden virityksestä juuri mitään tiedä. Mutta ainakin nämä tiedän että pitää ostaa:
-tehokkaampi ahdin
-suuttimet
-välijäähdytin
-kytkin
+ auto pitää ohjelmoida(?) uusiksi ja säätää penkissä? vai hoitaako joku valmis lastu homman?
Kiitos ja kumarrus niille jotka jaksaa opastaa!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa