GTI 1.8T suorituskyky
Valvoja: ffp jäsenet
GTI 1.8T suorituskyky
Eikö kenelläkään ole tietoa Golf gti 1.8T -98:in suoritusarvoista.. Siis 1/8mailin (0-200m) ja varttimailin ajoista ja loppunopeuksista vakiona..
-
- -
- Viestit: 235
- Liittynyt: 25.7.2003 20:29
luokkaa 16,8s ja 136km/h. täältä lisää aikoja.
Onhan se vakiona tosi laiska. Mielestäni luulin, että ero olisi ollut ihan eri luokkaa kun ajoin 1.6 audi a3. No vääntöähän tossa on huomattavasti enemmän kuin audissa. Harmittaa vaan kun toi kierrosluku mittari kiertää golfissa tasaisesti sinne punaiselle ja ei tule mitään tiettyä piikkiä välissä. Tosin kun autoon vaikka asentaa lastun/softan, niin sit voi puhua aivan eri autosta.
Eli vertaan nyt vaikka audin 1.6 eli 101hv golffin 150hv. No ero ei ole mielestäni paljon mitään. Mutta kun taas vertaa 150hv vakio golffia ja lastutettua 1.8 turboa, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Tosin lastutuksen seurauksena tulee huomattavasti enemmän vääntöä lisää kuin 1.6--->vakio 1.8T
Eli vertaan nyt vaikka audin 1.6 eli 101hv golffin 150hv. No ero ei ole mielestäni paljon mitään. Mutta kun taas vertaa 150hv vakio golffia ja lastutettua 1.8 turboa, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Tosin lastutuksen seurauksena tulee huomattavasti enemmän vääntöä lisää kuin 1.6--->vakio 1.8T
Jatketaan offtopicia.
Kauheella vaivalla tehään turbokone, joka vetää tasasesti ja nätisti ni heti pitäs saaha sinne jotain piikkejä ja potkuja.. :(
No ehkä nyt vaan halutaan erilaista käytöstä, en oo vielä ajanu tarpeeks tasasesti koko kierrosalueella vetävällä vajaapyttysellä :)
Harmittaa vaan kun toi kierrosluku mittari kiertää golfissa tasaisesti sinne punaiselle ja ei tule mitään tiettyä piikkiä välissä.
Kauheella vaivalla tehään turbokone, joka vetää tasasesti ja nätisti ni heti pitäs saaha sinne jotain piikkejä ja potkuja.. :(
No ehkä nyt vaan halutaan erilaista käytöstä, en oo vielä ajanu tarpeeks tasasesti koko kierrosalueella vetävällä vajaapyttysellä :)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 235
- Liittynyt: 25.7.2003 20:29
OT:
Tuli ajettua lastutetulla Passatilla varttia, paras tulos oli 15,3 s ja 147 km/h (GPS). Renkaat olivat kehnot 195 leveät Toyot, kunnon kumeilla ei kulu aika sutimiseen.
Eli kun tuon Golfin lastuttaa, luulisi Passattia kevyemmän kopan kiihtyvän tuohon 15 s pintaan. Turhaa pitää 1.8T:tä vakiona, jos takuukin on jo ummessa.
Tuli ajettua lastutetulla Passatilla varttia, paras tulos oli 15,3 s ja 147 km/h (GPS). Renkaat olivat kehnot 195 leveät Toyot, kunnon kumeilla ei kulu aika sutimiseen.
Eli kun tuon Golfin lastuttaa, luulisi Passattia kevyemmän kopan kiihtyvän tuohon 15 s pintaan. Turhaa pitää 1.8T:tä vakiona, jos takuukin on jo ummessa.
Olis mukava tietää mitä tuollaiselle mk3 gti16v:lle on lupailtu 1/4mile?Mulla ei toi linkki pelitä, jos aika löytyisi sieltä. Itse ajoin Alastarossa 16.4@137km/h tänä kesänä. Olen muuten kokeillut kahdella eri G-techin kiihtyvyysmittarilla ja kummallakin näyttää selvästi 15 puolelle varttimailin, meni vähän usko noihin mittareihin.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
GTi:n tarkoitus!!
Kiitokset Drakolle noista järjen sanoista!! Kun joku autokonserni tekee turbomoottorilla varustetun auton joka vielä kantaa mallimerkintää "GTi", Tulee auton olla HELPPO ajaa kaikille!!! Muistakkaa nyt hyvät ihmiset mitä GTi tarkoittaa!! Gran turismo!!! Eli maksimaalista ajo mukavuutta!! Ei skolioosia aiheuttavaa penkkiin nykimistä!!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lehtonen kirjoitti:No sehän tarkoittaa vaan sitä että sulla on n. 0,5 sekunnin reaktio!
Oikat ajanottovehkeet ei huomio sitä ;)
Eihän G-tech tiedä mitään mistään reaktioajoista, sehän käynnistää kellon vasta sitten kun auto liikahtaa. Eli samaa aikaa sen pitäisi näyttää kuin radan kellot.
Viimeksi muokannut Tero V., 14.9.2005 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo äskeinen oli lähinnä tarkoitettu siihen, kun aika moni luulee, että varttimailin loppuaika sisältää myös reaktion. Se on väärää tietoa. Ja tiedän, että tuo G-tech ei laske reaktiota.
Sitten voi kokeilla, että antaako ne kiihtyvyysmittarit ja vartilla ajetut tulokset saman lopputuloksen. Aina vain olen nähnyt sen, että nuo mittarit antaa paremman tuloksen kuin mitä se oikeasti on vartilla ollut.
Sitten voi kokeilla, että antaako ne kiihtyvyysmittarit ja vartilla ajetut tulokset saman lopputuloksen. Aina vain olen nähnyt sen, että nuo mittarit antaa paremman tuloksen kuin mitä se oikeasti on vartilla ollut.
Viimeksi muokannut Flamer, 14.9.2005 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos näin tosiaan on että reaktiolla ei ole mitään tekemistä loppuajassa niin höpisen omiani... Siis tämän teorian mukaan voin jäädä bostailemaan vaikka 10 sekunniksi viivalle ajan kärsimättä yhtään. Kello siis lähtee vasta kun lähden viivalta?
Se nyt on selvää että kiihtyvyysmittareissa ei reaktiota ymmärrettävästi lasketa.
Se nyt on selvää että kiihtyvyysmittareissa ei reaktiota ymmärrettävästi lasketa.
^Eli kun menet ajamaan varttimailia niin voit keskittyä vaikka 3s ja sitten lähdet liikkeelle. Aika (E/T) tosiaan lähtee juoksemaan vasta, kun liikkeelle lähtö on tapahtunut.
Reaktio näkyy aikakortissa (R/T kohdalla), josta on todella paljon hyötyä pudotuskaaviossa, jossa ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt voittaa ja etenee kaaviossa jatkoon. Tässä tapauksessa reaktiolla ja ajalla on merkitystä.
Reaktio näkyy aikakortissa (R/T kohdalla), josta on todella paljon hyötyä pudotuskaaviossa, jossa ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt voittaa ja etenee kaaviossa jatkoon. Tässä tapauksessa reaktiolla ja ajalla on merkitystä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa