GTI 1.8T suorituskyky

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

GTI IV
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.3.2004 0:10

GTI 1.8T suorituskyky

ViestiKirjoittaja GTI IV » 24.5.2004 20:02

Eikö kenelläkään ole tietoa Golf gti 1.8T -98:in suoritusarvoista.. Siis 1/8mailin (0-200m) ja varttimailin ajoista ja loppunopeuksista vakiona..

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 24.5.2004 20:36

Sen verrab voin sanoa että aikasta paljon mutta faktoja ei ole :))

Ei herneitä nenään kun on olluna vakio Golffikin

GTI IV
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.3.2004 0:10

ViestiKirjoittaja GTI IV » 24.5.2004 22:02

todistusaineistoksi vaan kaipailen niitä kiihtyvyyksiä..

turboquattro
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2003 20:29

ViestiKirjoittaja turboquattro » 24.5.2004 22:24

luokkaa 16,8s ja 136km/h. täältä lisää aikoja.

drako
-
Viestit: 327
Liittynyt: 4.8.2003 13:21

ViestiKirjoittaja drako » 24.5.2004 22:26

Selkäpiitä karmivalla 136 km/h loppunopeudella vavisuttava 16,8 s.

edit: näköjään luettu samaa sivua.. :)

kilpijo
-
Viestit: 46
Liittynyt: 1.11.2003 18:07

ViestiKirjoittaja kilpijo » 25.5.2004 5:53

Come on, tässähän alunperin kysyttiin 1/8 mailin aikoja, ei 1/4...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.5.2004 8:19

ja varttimailin ajoista

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.5.2004 11:05

kyllähän mie tiesin että se IV gti on mopo vakiona, mutta että noin mopo.. huhhuh. Jopa 8 tappinen MK2 gti menee varttimailin nopeammin :)

nimim. "16,507@134,8km/h"

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 25.5.2004 11:34

Jossain kirjotettiin aikoinaan et autoa voi kutsua nopeaksi jos se selviytyy 1/4 mailista alle 16s ajalla.

GTI IV
-
Viestit: 6
Liittynyt: 21.3.2004 0:10

ViestiKirjoittaja GTI IV » 25.5.2004 19:34

Niin.. kiitos tiedoist, mut 1/8 mailin aika ja loppunopeus erityisesti olisi tarpeen.. 110kw gti:n 1/8 mailin suoritukset näyttää oleva kovan takana, 132kw suoritusarvoja löytyy joka lähtöön.

Leon4
-
Viestit: 127
Liittynyt: 12.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Leon4 » 25.5.2004 23:36

Ei 98-mallista, mutta 1.8t 110kW Golf lukemia kuitenkin:
Bilsport: 1/8mile 10.50s/112km/h, 1/4mile 16.20s/138km/h
Tuulilasi: 0-400m 16.4s/138km/h
VM: 0-400m 16.4s
Teknikens Värld: 0-402m 16.5s/139.7km/h

Käyppä kirjastossa - tietoa löytyy painetussa muodossa ja paljon.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 26.5.2004 0:51

Onhan se vakiona tosi laiska. Mielestäni luulin, että ero olisi ollut ihan eri luokkaa kun ajoin 1.6 audi a3. No vääntöähän tossa on huomattavasti enemmän kuin audissa. Harmittaa vaan kun toi kierrosluku mittari kiertää golfissa tasaisesti sinne punaiselle ja ei tule mitään tiettyä piikkiä välissä. Tosin kun autoon vaikka asentaa lastun/softan, niin sit voi puhua aivan eri autosta.

Eli vertaan nyt vaikka audin 1.6 eli 101hv golffin 150hv. No ero ei ole mielestäni paljon mitään. Mutta kun taas vertaa 150hv vakio golffia ja lastutettua 1.8 turboa, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Tosin lastutuksen seurauksena tulee huomattavasti enemmän vääntöä lisää kuin 1.6--->vakio 1.8T

drako
-
Viestit: 327
Liittynyt: 4.8.2003 13:21

ViestiKirjoittaja drako » 26.5.2004 1:10

Jatketaan offtopicia.

Harmittaa vaan kun toi kierrosluku mittari kiertää golfissa tasaisesti sinne punaiselle ja ei tule mitään tiettyä piikkiä välissä.


Kauheella vaivalla tehään turbokone, joka vetää tasasesti ja nätisti ni heti pitäs saaha sinne jotain piikkejä ja potkuja.. :(

No ehkä nyt vaan halutaan erilaista käytöstä, en oo vielä ajanu tarpeeks tasasesti koko kierrosalueella vetävällä vajaapyttysellä :)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 26.5.2004 9:27

Ja Audi 100 S4 näemmä ihan keskivertop*ska :-(

turboquattro
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2003 20:29

ViestiKirjoittaja turboquattro » 26.5.2004 18:13

Ja Audi 100 S4 näemmä ihan keskivertop*ska :-(

niinhän se on, mutta onneksi sitä voi virittää :)

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 17.10.2004 19:52

---

aqualung
-
Viestit: 171
Liittynyt: 23.5.2004 21:25

ViestiKirjoittaja aqualung » 18.10.2004 12:23

OT:
Tuli ajettua lastutetulla Passatilla varttia, paras tulos oli 15,3 s ja 147 km/h (GPS). Renkaat olivat kehnot 195 leveät Toyot, kunnon kumeilla ei kulu aika sutimiseen.

Eli kun tuon Golfin lastuttaa, luulisi Passattia kevyemmän kopan kiihtyvän tuohon 15 s pintaan. Turhaa pitää 1.8T:tä vakiona, jos takuukin on jo ummessa.

VAG
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.8.2003 13:32

ViestiKirjoittaja VAG » 18.10.2004 16:22

Olis mukava tietää mitä tuollaiselle mk3 gti16v:lle on lupailtu 1/4mile?Mulla ei toi linkki pelitä, jos aika löytyisi sieltä. Itse ajoin Alastarossa 16.4@137km/h tänä kesänä. Olen muuten kokeillut kahdella eri G-techin kiihtyvyysmittarilla ja kummallakin näyttää selvästi 15 puolelle varttimailin, meni vähän usko noihin mittareihin.

Curtis
-
Viestit: 116
Liittynyt: 9.10.2003 14:40

ViestiKirjoittaja Curtis » 18.10.2004 19:46

Revon lastulla olevalla GTI:llä pääs 0-400m aikaan 14.96 ja loppunopeus oli 152.2km/h

Seba
-
Viestit: 572
Liittynyt: 24.7.2003 19:51

ViestiKirjoittaja Seba » 27.10.2004 23:32

Jaksaisikohan joku ahkera listata kaikki 1.8T moottoriversioiden teholukemat automalleittain VAGeihin? Esim. millä kaikilla versioilla kyseistä konetta mm. A4:sta on tehty?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 28.10.2004 18:38

Sen verran lainaan topiccia, et mitkäs noi varttimailiajat/loppunopeudet on mk3 VR6:lla? Ei viitti omaa topiccia alottaa tän takia...

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 28.10.2004 20:13

Kauheella vaivalla tehään turbokone, joka vetää tasasesti ja nätisti ni heti pitäs saaha sinne jotain piikkejä ja potkuja.. :(


Niinpä.. aattele ny joku mummo tai vaari kun ajaa niin sehän sais paskat housuun/sydärin jos yhtäkkiä joku nykääsy tulee.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.10.2004 21:20

OT: Mummo tai vaari ostaa Golfin 1.4-litraisella peruskoneella :)

Tosin itse ajelisin mieluummin koneella, jossa se teho jossain kohtaa tuntuisikin. Toki kulkua saa olla kohtalaisesti koko kierroslukualueella, mutta ei se pieni piikki siellä haittaisi :)

JJ VR6
-
Viestit: 61
Liittynyt: 7.5.2004 15:46

ViestiKirjoittaja JJ VR6 » 28.10.2004 21:53

mitkäs noi varttimailiajat/loppunopeudet on mk3 VR6:lla?


tosta vr6:n varttimaili ajasta muistelisin että jossain oli ilmoitettu 15.3 vakiona...itse ajoin kesällä himpun päälle 15sec vanhalla ketjulla ja oli muuten nokatki heittäny aika mukavasti...10 astetta

VAG
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.8.2003 13:32

ViestiKirjoittaja VAG » 28.10.2004 22:30

15.7 oli ilmoitettu vakio -92:lle vr6:lle löytämäni listan mukaan. Samasta listasta löytyi myös tuo -93 gti16v ja aika 16.4.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 28.10.2004 22:31

Mikäs lista? linkkiä jos voisit laittaa!

VAG
-
Viestit: 32
Liittynyt: 10.8.2003 13:32

ViestiKirjoittaja VAG » 29.10.2004 11:21


GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

GTi:n tarkoitus!!

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.9.2005 0:20

Kiitokset Drakolle noista järjen sanoista!! Kun joku autokonserni tekee turbomoottorilla varustetun auton joka vielä kantaa mallimerkintää "GTi", Tulee auton olla HELPPO ajaa kaikille!!! Muistakkaa nyt hyvät ihmiset mitä GTi tarkoittaa!! Gran turismo!!! Eli maksimaalista ajo mukavuutta!! Ei skolioosia aiheuttavaa penkkiin nykimistä!!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.9.2005 1:16

Valmistaja saa tarkoittaa lyhenteillä mitä sitä huvittaa. Ei GT sido mihinkään.

Lehtonen
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.8.2003 12:00

ViestiKirjoittaja Lehtonen » 14.9.2005 9:15

"Olen muuten kokeillut kahdella eri G-techin kiihtyvyysmittarilla ja kummallakin näyttää selvästi 15 puolelle varttimailin, meni vähän usko noihin mittareihin."

No sehän tarkoittaa vaan sitä että sulla on n. 0,5 sekunnin reaktio!

Oikat ajanottovehkeet ei huomio sitä ;)

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 14.9.2005 11:03

^Otetaan pieni tarkennus tuohon varttimaili aikoihin liittyen.

Loppuaikaan (E/T) ei vaikuta reaktio (R/T) mitenkään.

Enkä toisekseen anna mitään painoarvoa noille kiihtyvyysmittareille, mitä niillä on mitattu. <--- Turha alkaa kinastelemaan tästä aiheesta.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 14.9.2005 11:36

Lehtonen kirjoitti:No sehän tarkoittaa vaan sitä että sulla on n. 0,5 sekunnin reaktio!

Oikat ajanottovehkeet ei huomio sitä ;)

Eihän G-tech tiedä mitään mistään reaktioajoista, sehän käynnistää kellon vasta sitten kun auto liikahtaa. Eli samaa aikaa sen pitäisi näyttää kuin radan kellot.
Viimeksi muokannut Tero V., 14.9.2005 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 14.9.2005 11:47

Tuo äskeinen oli lähinnä tarkoitettu siihen, kun aika moni luulee, että varttimailin loppuaika sisältää myös reaktion. Se on väärää tietoa. Ja tiedän, että tuo G-tech ei laske reaktiota.

Sitten voi kokeilla, että antaako ne kiihtyvyysmittarit ja vartilla ajetut tulokset saman lopputuloksen. Aina vain olen nähnyt sen, että nuo mittarit antaa paremman tuloksen kuin mitä se oikeasti on vartilla ollut.
Viimeksi muokannut Flamer, 14.9.2005 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtonen
-
Viestit: 95
Liittynyt: 23.8.2003 12:00

ViestiKirjoittaja Lehtonen » 14.9.2005 13:00

Jos näin tosiaan on että reaktiolla ei ole mitään tekemistä loppuajassa niin höpisen omiani... Siis tämän teorian mukaan voin jäädä bostailemaan vaikka 10 sekunniksi viivalle ajan kärsimättä yhtään. Kello siis lähtee vasta kun lähden viivalta?

Se nyt on selvää että kiihtyvyysmittareissa ei reaktiota ymmärrettävästi lasketa.

Flamer
-
Viestit: 97
Liittynyt: 30.1.2004 0:40

ViestiKirjoittaja Flamer » 14.9.2005 14:22

^Eli kun menet ajamaan varttimailia niin voit keskittyä vaikka 3s ja sitten lähdet liikkeelle. Aika (E/T) tosiaan lähtee juoksemaan vasta, kun liikkeelle lähtö on tapahtunut.

Reaktio näkyy aikakortissa (R/T kohdalla), josta on todella paljon hyötyä pudotuskaaviossa, jossa ensimmäisenä maaliviivan ylittänyt voittaa ja etenee kaaviossa jatkoon. Tässä tapauksessa reaktiolla ja ajalla on merkitystä.

suoniemi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.11.2006 21:05

ViestiKirjoittaja suoniemi » 8.10.2007 17:06

Itellä oli kans Golf GTI 2003. Nyt Seat Ibiza FR jossa sama moottori. varttimaili Ibizalla alastarolla 15.2. Ehkä tuosta voisin puristaa hieman vielä pois jos vaan ottais tarpeeks monta lähtöä. Mutta joka tapauksessa paljon pirteämpi vakiona kuin Golf.
Nim. Lastua ja uutta putkistoa odotellessa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa