K04/1.8T

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gti 98
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.9.2003 8:29

K04/1.8T

ViestiKirjoittaja gti 98 » 11.12.2003 15:15

Onko tietoa, pystyykö mikään firma toimittamaan K04 viritysahdinta 1.8T poikittais moottoriin..? Ahtimen pitäisi sopia paikalleen ilman suurempia muutoksia..
Onko kenelläkään käytössä kyseistä ahdinta..

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 11.12.2003 15:30


Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 11.12.2003 17:27


DOC-POWER

VAG Audi S3/TT K04-023 Turbo

ViestiKirjoittaja DOC-POWER » 12.12.2003 19:56

Meiltä löytyy hyllystä uusin TT:n/S3:sen 225hp päivitysahdin. Tervetuloa ihmettelemään. www.doc-power.com

atte
-
Viestit: 104
Liittynyt: 23.7.2003 11:32

ViestiKirjoittaja atte » 13.12.2003 12:57

Kaipa se on pakko todeta ettei vakio pakosarjaan tulevaa k04 ahdinta ole kuin se mtm:än

gti 99
-
Viestit: 74
Liittynyt: 29.11.2003 21:46

ViestiKirjoittaja gti 99 » 13.12.2003 19:42

eikä tunnu saavan edes mtm:ltä

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.12.2003 22:31

No tt:n pakosarja kiinni ja menoksi. Suomesta ei käytettynä taida löytää, mutta ruotsista ja saksasta löytyy.

penaaz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 25.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja penaaz » 17.12.2003 10:23

jos sellainen on pakko saada niin tilaa jenkeistä. tämä osui silmiin vwvortexista:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1145649

gti 98
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.9.2003 8:29

ViestiKirjoittaja gti 98 » 17.12.2003 11:36

Niinpä.. On se vaan jännä juttu ettei mikään firma niitä tänne takapajulaan saa..? Vaikka niitä tuolta rapakon takaa löytyykin..)

malinen
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.7.2003 9:19

ViestiKirjoittaja malinen » 17.12.2003 12:17


Posted: 17.12.2003 12:36 Post subject:
Niinpä.. On se vaan jännä juttu ettei mikään firma niitä tänne takapajulaan saa..? Vaikka niitä tuolta rapakon takaa löytyykin..)


Tilauksen kautta kyllä saa mistä tahansa turboputkasta.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 17.12.2003 12:48

Saadaanhan noita tilaamalla.

Laittakaa mailia tai soitelkaa, selvitetään miten noita saadaan ja mihin hintaan.

Kimppatilauksella edullisemmin.

[email protected]

ile
-
Viestit: 185
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja ile » 13.7.2004 22:06

1/2-OT: täällä ainakin pitkittäiskoneelle K04-mtm ja 'Versand in alle Länder'

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 19.7.2004 16:50

Elikkäs onko kyseinen ahdin k04-001 vai k04-01 ? Ootkos repo löytäny viellä paikkaa missä noita olisi myynnissä ?

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 19.7.2004 17:13

Eurospec E-05:ia on hyllyssä sekä pitkittäis, että poikittaiskoneisiin.

Samaten disco potaatteja, ja pienempiä gt28r:iä.

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 19.7.2004 23:22

E-05 = ko3 ylikokosella kompuran siivellä , ehkä + 5 hp vrt. ko3 sport ?

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 20.7.2004 0:15


mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 20.7.2004 0:52

mulle toi k04-01 bolt-on ois hyvä vaihtoehto , riittäis vissiin tuon apr lastun säätövarakin v-tunella --> tonnin säästö . Kyllä mulle se 250 hp riittää mainiosti.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 20.7.2004 9:21

:O se on noin paljon isompi siipi kun k04:ssa :O

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 21.7.2004 19:26

saakos näitä nyt mistä: KO-04-01 tai KKK04-E05? ja käykö nuo suoraan vakiosarjaan?

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 22.7.2004 8:17

Laita Yv:t vaikka Repo:lle .. *vink*

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 22.7.2004 9:38

Kuulin että repo olis yrittänyt noita jo hommata, tuloksetta. Toki hän varmaan osaa sanoa kumpi noista käy/ molemmatko?

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 22.7.2004 10:56

Eli tämän k04-01 päivitys idean voi kuopata tehtaan toimitus vaikeuksien vuoksi , joten katseet suuntautuvat e-05 suuntaan joka on myös bolt-on. Mielenkiintoisen tuntuinen ahdin , jos lupaukset tehoista pitävät yhtään paikkaansa. Itsellä on k03-sport , jossa tunnetusti ensimmäisenä ahdistaa tuo golf-pallon kokoinen pakopesä ( >4500 rpm ) , toivottavasti e-05:ssa olisi sentään vähän avarampi . E-05:ssa on ainakin huomattavasti isompi turbiini siipi , mutta tämähän ei kerro koko totuutta . Vortexillahan näitä e-05 kittejä jo ainakin 1 kpl löytyy , alla näkyvillä muutoksilla a4 quattro saavutti 221 Whp ja 323 Wnm ( siis pyörätehoa ) , kun taasen samaisessa dynossa subaru wrx sti sai 245 Whp ( 300 hp valmistajan mukaan kampuralta ) .

Here are my mods:
EuroCode E05 Turbo Upgrade
Audi TT225 Fuel Injectors
K&N Drop-In Air Filter
Greedspeed Dual Side Mount Intercoolers
Forge 007 Diverter Valve
EuroCode Test Pipe (Catalytic Converter Deletion)
Milltek Cat-Back Exhaust
ja softanu revo (vissiin normi viritys softa säädettynä ; )

dynokäppyrää : http://www.home.earthlink.net/~villains ... 20E05a.bmp

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.7.2004 11:00

Niin onko se e-05 bolt-on pelkästään pitkittäiskoneeseen? Vai saako poikittaiskoneeseen yleensäkään mitään viriturboja, mitkä sopii suoraan vakiopakosarjaan?

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 22.7.2004 11:06

Myös poikittaiskoneeseen , vissiin tulossa juuri . Repo käsittääkseni saa näitä turboja piakkoin . Tuossa kuva pitkittäiskoneen e-05 http://www.eurospecsport.com/e05.htm ja tuossa poikittais http://www.doc-power.com/genpic.php?xsi ... 05.jpg.org

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 22.7.2004 11:11

No toi vois kyllä olla sitte ihan aateltavissa oleva vaihtoehto. Tiiätkö vielä, et sopiiko downpipekin vai joutuuko siihen tekemään muutoksia?

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 22.7.2004 11:26

Pitäis olla bolt-on , eli kaikki muut osat käy . Olisi mukava saada kartat tuosta ahtimesta ...

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 22.7.2004 11:50

Jusux - Pitää paikkaansa, mm. vortexilla K04:ia mainostellut Gary Lau kertoili, että koko maailma odottaa noita, eikä niitä saa mistään.

Sama koskee APR:n k04-kittejä.

Eurospec-ahtimia tuli ja meni, lisää tulee lähipäivinä. Pitänee esitellä projektia, kunhan saadaan tuollainen asennelma penkitettyä.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 22.7.2004 12:03

"Eurospec-ahtimia tuli ja meni, lisää tulee lähipäivinä. Pitänee esitellä projektia, kunhan saadaan tuollainen asennelma penkitettyä."

Miten iso / kallis/ projekti tuon ahtimen vaihto on ja perstuntumalta onko se kannattava homma tehdä? Se 5k€ sarjahan olis se fiksuin, mut lompakko ei monella anna siihen mahdollisuutta.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 22.7.2004 12:53

En tiedä kuuluisiko tämä privaviestillä keskusteltaviin...

3000 euron nurkilla mennään säädettynä.

Vaatii pakoputkiston, ei sisälly tuohon hintaan.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 22.7.2004 13:07

jep, kiitos kuitenkin.

Leon4
-
Viestit: 127
Liittynyt: 12.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Leon4 » 22.7.2004 17:34

Hienoa, että hinta-arvio uskalletaan esittää "julkisesti". Eli tuolla hinnalla saa siis asennettuna turbon, suuttimet ja softan. Pitääkö pakosarjaa portata? Muistaakseni MTM K04-paketissa on portattu pakosarja.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 22.7.2004 17:58

Ainakin kannattaa portata. Paskamainen nakki, mutta vaivan väärti.

Jarkko
-
Viestit: 54
Liittynyt: 23.7.2003 15:31

ViestiKirjoittaja Jarkko » 23.7.2004 23:25

Neuspeediltakin näyttäisi löytyvän tuollainen K04-kitti. Ei tuokaan huonolta vaihtoehdolta vaikuta. 225 Whp ja 350 WNm saatu Golfista, jossa oli cat-back ja cooleri keulalla.

Click

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 26.7.2004 1:18

Kit includes:
-Super K04 turbo
-NEUSPEED SuperK04 P-Chip
-Matched injectors
-VAG 710N bypass valve
-Denso Iridium spark plugs
-VAG coolant temp sensor
-N75 bleed jet
-All gaskets, washers, bolts, manifold studs, etc necessary to install kit.

Horsepower at the front wheels: 225.1 @ 6100 rpm (approx. 265hp at the flywheel.) Torque at the front wheels: 258 ft-lbs @ 4000 rpm.

Testing performed on a 2003 20th AE Golf 1.8T with a front-mounted intercooler and cat-back exhaust.

2000€ paketti, ihan asiallinen varmaan

mosse
-
Viestit: 27
Liittynyt: 27.7.2003 22:54

ViestiKirjoittaja mosse » 26.7.2004 1:45

repo , mielipide ?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 26.7.2004 8:05

Eipä oo tosiaan pahan hintanen ja noi tehot ainakin riittäis itelle...

Myykö joku suomessa Neuspeediä?

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 26.7.2004 10:09

$1995 x 1,22(alv) x 1,05 (tulli) / 1,023 (päivän kurssi) + 100 eur (rahti) = 2224,35 eur

Tuohon asennus ~500eur, tarvikkeet 100-200eur, pankkisiirtomaksu jos ei maksa luottokortilla 30 eur, ehkä jotain mitä unohdin...

Ei pahan hintainen setti, koska sisältää suuttimet.

Muistakaa aina, että jenkkihinnat pitää kertoa vähän yli ykkösellä, jotta saa hinnan suomessa.

ARY

ViestiKirjoittaja ARY » 31.7.2004 5:45

Monet noista jenkkifirmoista ei sitten hyväksy eurooppalaisia luottokortteja maksuvälineenä. Eivätkä toimita Pohjois-Amerikan ulkopuolelle. Parhaimmillaankin vaativat kuvan faksaamiset kortista jne. Jenkeissä erilaiset luottokorttipetokset ovat arkipäivää ja siksi ovat varovaisia. Niin ja 90% väestöstä ei edes tiedä missä Suomi on, hyvä kun tietävät, että Eurooppa ei ole yksi osavaltiosta... ;) www.xe.com osoitteessa on kuitenkin helppo laskea päivän Eurohinta.

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 1.8.2004 3:17

kun taasen samaisessa dynossa subaru wrx sti sai 245 Whp ( 300 hp valmistajan mukaan kampuralta )

Kylläpähän se on valmistajan mukaan 265hp kampuralta http://www.subaru.fi/imprezasti.shtml , joten 245Whp on nelivetoisesta yllättävänkin hyvin.
Vähän OT, sori.

Heksa
-
Viestit: 862
Liittynyt: 16.7.2003 18:35

ViestiKirjoittaja Heksa » 1.8.2004 11:21

amerikan mallin sti:ssä on 300 hv tehtaan ilmotuksen mukaan.

AtlHawk
-
Viestit: 427
Liittynyt: 8.3.2004 14:58

ViestiKirjoittaja AtlHawk » 1.8.2004 21:19

Ja moottorikin on 2.5 litrane

MS-Tuonti
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

ViestiKirjoittaja MS-Tuonti » 3.8.2004 2:17

Muistakaa aina, että jenkkihinnat pitää kertoa vähän yli ykkösellä, jotta saa hinnan suomessa.


eiköhän se jaeta vähän yli ykkösellä?!?

ARY

ViestiKirjoittaja ARY » 3.8.2004 5:08

1 EUR = 1.20163 USD, eli jaetaan 1,20163. Lähde: www.xe.com

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 3.8.2004 7:27

Selitin tämän siis jo edellisessä postauksessani, selitetään nyt sitten uudelleen...

Jenkkihinnat ovat verottomia ja tullittomia, lisäksi rahti atlantin yli maksaa osansa.

Siksi hinta nousee matkalla.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 3.8.2004 7:41

Repo: Mihis asti toi neuspeedin turbo mahtaa riittää ?

onko toi nyt sama k04 ahdin mikä on esim TT:ssä mutta isommalla kompuran siivellä ?

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 3.8.2004 8:06

Neuspeed - palikoista ei mitään käsitystä.

Eurospecistäkin tietän vain mitä sieltä on minulle kerrottu.

Ja ei, kumpikaan ei liene vertailukelpoinen TT:n föönin kanssa, koska TT:n ahdin vaatii TT:n pakosarjan ym. kilkkeet.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 30.9.2004 9:07

Tollane tuli vastaan ebaystä. Siitä jollekin paketti A4/Passattiin...linkki

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.8.2005 12:10

Onkos kukaan kaivanut lisää infoa tuosta Neuspeedin K04 Kitistä ja mahdollisesta saatavuudesta Suomeen? Tai jostain muusta bolt-on kitistä AGU koneiseen Golfiin...

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 13.8.2005 14:49

Awesome Gti englannissa on muistaakseni Neuspeedin ainoa euroopan dealeri-mutta kaipa niitä settejä jenkeistäkin voi tilata (halvemmalla).
Ei ku mailaamaan-kyllä ne yleensä vastaa.

jive
-
Viestit: 22
Liittynyt: 22.4.2004 12:42

ViestiKirjoittaja jive » 15.8.2005 23:47

itellä on ainakin pätenyt kohtuu hyvin tuo kaava:

($X + pk)*(1+tulli)*(1+ALV) = X€ => hinta$ ~ hinta € kulujen jälkeen

välillä menee yli välillä ali, riippuen postikuluista ja tavarasta kannettavan tullin määrästä.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.8.2005 6:23

Juu..Itseäkin kiinnostaa hilut tuohon -99 AGU koneeseen....Näyttää olevan vaikeuksia saada Esim. ATP-virisarja, ei näyttänyt sopivan tuolle moottorille heidän koitisivuillaansa...Uudempiin kyllä...

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.8.2005 16:06

Meilailin Awesome Gti:hin ja vastasivat että tuon kitin softat ei ole eurooppalaisiin sopivia ja siksi eivät noita myy. Kysyin sitten pystyvätkö myymään ilman softaa (eiköhän joku guru AGU:n K04:n kanssa sopivan softan ole jo tehnyt...) ja sain vastaukseksi että £1700 (sis alv) ja mitään tukea ei anneta kun ei noista mitää kokemusta ole... =)

suoraan jenkeistä tilaamalla ollaan tällä dollarin kurssilla varmaan aika lähellä hintaa $ -> € plus rahti eli jos vaikka kimpassa tilattas setit... =)

tuohon sitten vielä cooleri ja putki niin homma karkaa jo käsistä...

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 19.8.2005 18:11

Mulla olisi Apr stage3 myynissä audi/passat 1.8t missä on sähkö kaasu.Paketti on bolton.Tehoija n290hp 98illa ja kisa bensalla aijettu loppu nopeus vartti maililla 169,9km/h mikä viita siihen että tehoija noin 330hv.Niin ei tarvii mietiä noita ko4 millä elämä ei paljion muutu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa