Pulputus Audi 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 13.12.2003 10:33
Pulputus Audi 1.8t
Voisko olla mahdollista, että pulputus joka kuuluu apumiehen renkaan takaa ajon jälkeen johtuisi turbon vesijäähdytyksestä?? Pulputus lakkaa kun antaa auton käydä hetken ajon jälkeen tai polkaistessa kaasua, eli vain tyhjäkäynnillä. Vai olisko sittenkin kylmäaineet vähissä.... (Pulputus on samanlaista kun tankatessa kuuluva ilman poistuminen)
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 13.12.2003 10:33
Onko sulla siinä lisänä vesipumppua joka pyörittää turbollekkin vettä? Jos se on rikki niin voi kyllä käydä lämpimänä...Mulla on itellä sellanen tuossa jetassa ja vasta kuulin yhen tapauksen jossa pumppu oli rikki menny niin kaikki letkut repeili ym ,kun oli käyny pitempään kuumana.... vw: ltä kuulin juttua.
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 13.12.2003 10:33
Tere!Tulee vähän myöhässä,mutta se "pulputus" kuulemma johtuu jostakin huohotin putkeen syntyneestä kondensiovedestä!Itellä passatti 1,8 T Ja kävin näyttään korjaamolla ne irrotti sen letkun(2t töitä) ja sano että ei pulputa hetkeen meni 3 kk ja alkoi taas!!!Eli lähinnä ominaisuus ja VARSINKIN jos et saa autoa talvella talliin!Ei kuin kovaa ajoo vaan!
-
- -
- Viestit: 38
- Liittynyt: 14.10.2003 23:16
Mulla pulputti vielä viime viikolla nii pirukseen. Pulputus alkoi 4 kuukautta sitten ja paheni koko ajan.
Ainakin siirin osa pulputuksesta (en itse asiassa tänään muista edes enää kuulleeni sitä) hävisi kun jäähdytysnestevuoto korjattiin perjantaina.
Mulla oli Passatissa joku oudon mallinen lohkolämppäri jonka kautta tai läpi kiersivät (T-haara) jäähynesteletkut. Lohkolämppäri ja sen letkut olivat mädäntyneet kokonaan ja se revittiin pois, sekä sinne vievä haara tukittiin sokeatulpalla.
Huomasin homman vasta kun viime keskiviikkona syttyi jäähdytysnesteen varoitusvalo ja katsoessani jäähdytysnestesäiliöön siellä ei ollut käytännössä yhtään mitään nesteitä jäljellä.
Ainakin siirin osa pulputuksesta (en itse asiassa tänään muista edes enää kuulleeni sitä) hävisi kun jäähdytysnestevuoto korjattiin perjantaina.
Mulla oli Passatissa joku oudon mallinen lohkolämppäri jonka kautta tai läpi kiersivät (T-haara) jäähynesteletkut. Lohkolämppäri ja sen letkut olivat mädäntyneet kokonaan ja se revittiin pois, sekä sinne vievä haara tukittiin sokeatulpalla.
Huomasin homman vasta kun viime keskiviikkona syttyi jäähdytysnesteen varoitusvalo ja katsoessani jäähdytysnestesäiliöön siellä ei ollut käytännössä yhtään mitään nesteitä jäljellä.
Itsellä on ollut nelkussa (1.8t) samaa ongelmaa, mutta se ei kuulu ajon jälkeen vaan kun auto on seissyt pari päivää, käynnistyksen jälkeen ja kun lämmöt laittaa täysille. Olen antanut itseni ymmärtää, että se kuuluu lämppärin kennosta.
Ääni kuulostaa pulputukselta tai lorinalta. Ongelma ilmeni sen jälkeen kun asennutin eberin, mikä viittaa nestekiertoon. Mutta se ei myöskään poistunut 90 000 km:n huollossa (vaihtoivat myös vesipumpun), luulis kuitenkin merkkihuollon ilmoneen nestekierron kunnolla. Ongelma ei vielä ole häirinnyt niin paljoa, että olilsin alkanut sitä vielä tarkemmin selvittää.
Ääni kuulostaa pulputukselta tai lorinalta. Ongelma ilmeni sen jälkeen kun asennutin eberin, mikä viittaa nestekiertoon. Mutta se ei myöskään poistunut 90 000 km:n huollossa (vaihtoivat myös vesipumpun), luulis kuitenkin merkkihuollon ilmoneen nestekierron kunnolla. Ongelma ei vielä ole häirinnyt niin paljoa, että olilsin alkanut sitä vielä tarkemmin selvittää.
-
- -
- Viestit: 38
- Liittynyt: 14.10.2003 23:16
Nyt on vuosi aikaa tuosta yllä olevasta aiemmasta kirjoituksestani.
Silloin tällöin pulputtaa vieläkin (hyvin harvoin) ja se on ollut yleensä pakkasilla. Voisin väittää, että se johtuu nimen omaan jostain kondensiovedestä, sillä täällä etelässä ei ole ollut koko talvena pakkasia kuin muutaman kerran ja tänä talvena pulputus on kuulunut muistaakseni vain kerran ja juuri pakkasella.
Ei liene vaarallista, kun autossa ei ainakaan vikoja ole ollut. Lienee kyse auton ominaisuudesta.
Silloin tällöin pulputtaa vieläkin (hyvin harvoin) ja se on ollut yleensä pakkasilla. Voisin väittää, että se johtuu nimen omaan jostain kondensiovedestä, sillä täällä etelässä ei ole ollut koko talvena pakkasia kuin muutaman kerran ja tänä talvena pulputus on kuulunut muistaakseni vain kerran ja juuri pakkasella.
Ei liene vaarallista, kun autossa ei ainakaan vikoja ole ollut. Lienee kyse auton ominaisuudesta.
En tiedä näistä volkkareista koska sellaisen vasta hankin mutta monissa autoissa on apukuskin puoleisen eturenkaan takana aktiivihiilisuodatin joka kerää bensahöyryjä tankista ja toimii mm. tankin huohotuksena (ettei tankkiin tule painetta). Edellisessä autossa (peugeot 406) kuului pulputusta/lorinaa samaisesta paiakasta aina sadekelillä ja syynä oli juuri kys. suodatin joka oli tukkeutunut koska oli ilmeisesti aikansa elänyt. Uudella suodattimella ongelma katosi. En tiedä miksi ilmeni aina tietyllä kelillä mutta luulisin että seikalla on jotain tekemistä vallitsevan ilmanpaineen kanssa eli siksi vaihteli sään mukaan.
Itsellä on ollut nelkussa (1.8t) samaa ongelmaa, mutta se ei kuulu ajon jälkeen vaan kun auto on seissyt pari päivää, käynnistyksen jälkeen ja kun lämmöt laittaa täysille. Olen antanut itseni ymmärtää, että se kuuluu lämppärin kennosta.
Epäilisin, että sinulla on kennokuiva siellä kiertää ilma ja sen takia pulputtaa. Tarkista onko jäähdytinneste määrä max. Jos on niin, melkein kannattaisi yrittää ilmata järjestelmä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa