!.8T nokkaketjun vaihto + lastukysymys.
Valvoja: ffp jäsenet
!.8T nokkaketjun vaihto + lastukysymys.
Minkä hintainen on ollut teillä nokkien välisen ketjun vaihto? (4syl päässä)
samallahan vaihdetaan tietysti kiristinpyörä ja venttiilikopan tiiviste, mutta missä hinnoissa homma on?
ja toiseksi antaako lastuviristys teillä vikamuistissa mitään ilmoitusta?
samallahan vaihdetaan tietysti kiristinpyörä ja venttiilikopan tiiviste, mutta missä hinnoissa homma on?
ja toiseksi antaako lastuviristys teillä vikamuistissa mitään ilmoitusta?
Viimeksi muokannut Jusux, 12.10.2004 8:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jep, tää olikin kysely, mutta tosiaan niin ne sanoi kun käytin, perhana ihmettelen vaan miten se voi noin nopeasti alkaa se ketju pitämään ääntä. tosin vain kun pakkasella käynnistää, ilman lämmitystä. pitää pikimmiten kuitenkin käydä vaihdattamassa, minulle ne puhui et siihen menee ketju, kiristin ja kopan tiiviste. olikohan osat jotain 70€+170€ +?
rolle, onko tuo ketjun vaihto miten normaali toimenpide noissa 1.8T moottoreissa? harmittaa vaan kun hetki sitten vaihdettu hihna ja nyt avataan taas ketjun takia. tietäisivät muut tarkistaa sen jos vika on yleinen. tietysti kylmäkäynnistysten määrä vaikuttaa varmaan sen kiristimen toimivuuteen, mutta, tarvitseeko ketjukin vaihtaa, vai pelkkä kiristin?
Ei sitä oikein voi siihen huolto-ohjelmaan laittaa kun sitä ei voi mitenkään kuin kuuntelemalla testata. Hajoo kun hajoo ja venttiileitä menee yleensä n. 12 kpl. Huollossa kyllä normaalisti ilmoitetaan ylimääräisistä äänistä. Eikä se hajoominen nyt niin tavatonta ole. Enempi niitä meidän pajalla on korjattu kuin VR6:sia :)
...miten se voi noin nopeasti alkaa se ketju pitämään ääntä. tosin vain kun pakkasella käynnistää, ilman lämmitystä...
Minkälainen se ääni on? Mulla AEB "rääkäisee" tosi pahan kuuloisesti -10 astetta ja kylmemmissä keleissä. Ääni on vajaan sekunnin mittainen ja kone käynnistyy hyvin ja jää käymään nätisti. Ja sillä, onko auto ollut tolpassa vai ei, ei ole mitään merkitystä, ainoastaan pakkasella.
nyt se sitten kesken joululoma matkan hajosi.. alkoi 200km jälkeen käydä kolmella sylinterillä! kaksi kertaa olen käytttäny merkkihuollossa ilman apua,vika muistissa ei mitään ilmoitusta. missäköhän oisi vika?? eikös puolavika näkyisi vikamuistissa? merkkihuolto ehdotti et nokkien välisen ketjun löysyydestä johtuisi, että jako pääsee hyppäämään sekaisin, itse en siihen usko et se minuutissa hyppäisi sekaisin ja itsestään taas takaisin!?! auto jää nyt matkan varrelle odottelemaan huoltoa tammikuun ajaksi...
näkyyykös vikamuistissa jos sytytyksen pääteasteessa on vikaa,ja jos ohjainlaitteessa on vika onnistuuko abt:n lastun irrroitus ja vaihto uuteen ohjainlaitteeseen missä, sillä könig ei taida itse lastuja ainakaan tinata, koska audilla (korjaamolla) uuden ohjainlaitteen vaihto merkitsee abt:n menetystä vaihdon yhteydessä.
jeps, eli koko nokkaketjun vaihto idea oli puuta heinää, onneksi en jättänyt autoa kuopion laakkoselle sen vaihtoon.
auto kävi nyt toisessa merkkihuollossa ja sama tyly vastaus: emme löydä autosta mitään vikaa. alkaa hermot mennä. ohjainlaite siis ainoa mahdollinen vika, mutta miten voit testata onko siinä vikaa? onko viritys pajoilla lms + muut käytössä mitään testeriä millä pelkkää ohjainlaitetta voisi testata, sillä ei viitsi uutta ostaa sen takia.
edit; jos jollain on ylimääräinen ohjainlaite niin olen kiinnostunut
auto kävi nyt toisessa merkkihuollossa ja sama tyly vastaus: emme löydä autosta mitään vikaa. alkaa hermot mennä. ohjainlaite siis ainoa mahdollinen vika, mutta miten voit testata onko siinä vikaa? onko viritys pajoilla lms + muut käytössä mitään testeriä millä pelkkää ohjainlaitetta voisi testata, sillä ei viitsi uutta ostaa sen takia.
edit; jos jollain on ylimääräinen ohjainlaite niin olen kiinnostunut
pitää nyt kysellä vielä königiltä, mikä on heidän mielestään vastuu, jos lastutuksen yhteydessä ohjainlaitteen tiivistys epäonnistuu ja ohjainlaite kastuu, vaikkakin lastutus tehty jo 100tkm sitten ja entisellä omistajalla. todennäköisesti siitä nämä ongelmat nyt johtuvat.
königiltä ei vaan tunnu saavan ketään kiinni, ei sähköpostilla, eikä puhelimella.
sievoinen summa ongelmista on itselleni koostunut, hinautusten, ja merkkikorjaamolla seisoneiden tuntien myötä.
onko muilla kokemuksia viritystakuista?
königiltä ei vaan tunnu saavan ketään kiinni, ei sähköpostilla, eikä puhelimella.
sievoinen summa ongelmista on itselleni koostunut, hinautusten, ja merkkikorjaamolla seisoneiden tuntien myötä.
onko muilla kokemuksia viritystakuista?
jep,jep, auto seisoo korjaamolla könig pyysi lähettämään auton tiedot, että näkevät, että on heidän vaihtama ohjainlaite, oli puhe että perjantaina saan tiedon lähetänkö ohjainlaitteen sinne, ei ole kuulunut mitään, yritän soittaa, "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" jne, alkaa kyseistä firmaa kohtaan laskea pisteet jos ei homma selviä
joku saattaisi vaikka tarvita autoaan...
V**************u!
edit: pääsin läpi, palataan asiaan keskiviikkona...
2nd V***u!
joku saattaisi vaikka tarvita autoaan...
V**************u!
edit: pääsin läpi, palataan asiaan keskiviikkona...
2nd V***u!
juu ei se rahina kylmänä kuulu, mutta ajelleppas kone taas lämpimäksi ja mene pihalle kuuntelemaan...lultavasti rallataa. Samalla koska se kiristin ei pelaa kunnolla, imupuolen nokan säätö ei välttämättö pelaa optimaalisesti ja kone saatta nykiä hieman. Todella pientä eli ei välttämättä edes huomaa.
Uusi hydraulikiristin 551€ + hilut + työt n.1000€ kiitos !
Loppu rallatus ja kone käy kun mummon vekkari :)
Uusi hydraulikiristin 551€ + hilut + työt n.1000€ kiitos !
Loppu rallatus ja kone käy kun mummon vekkari :)
Uusi kiristin 500 e ? töineen 1000e ? tuohon hintaan saa jo käytetyn moottorinkin ;) Tuo on onneksi minulle sen verran aataminaikainen versio ettei ole muuttuvia nokkia, eli kaipa se kiristin tuohon AGU:un on kai hieman edullisempi ?
A4 1.8t -96
Auto oli juuri laakkosella ja sanoivat kyseisen jakoketjun olevan vaihtotarpeessa...hinnat jotain: kiristin ~157, ketju ~80 ja tiivisteet ~40 eur. Autolla ajettu 145tkm.
A4 -97 1.8TQ:n rallatus (AEB)
Olisiko jollain tietoa mitä nokkien välisen ketjun ja kiristimen vaihto maksaa merkkiliikkeessä? Pystyykö ketjun vaihtamaan pelkän imunokka-akselin irroittamalla, vai pitääkö jakopääkin purkaa ja ottaa pakonokka-akseli pois? Tarvitaanko nokka-akseleiden irroitukseen jotakin erikoistyökalua? Jos remontin tekee itse pitääkö ottaa jotain muuta huomiion?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Uudet tiivisteet on varmaan hyvä vaihtaa, ite ainakin vaihdoin. Kiristimeen ei ole muuta tiivistettä kuin tiivisteliimaa.
Ketjun vaihtamiseen pitää muistaakseni ottaa myös pakonokka irti, mutta en ole varma siitä että pitää myös jakopään hihna irrottaa kokonaan. Veikkaisin, että ei tartte. Mitään muuta erikois työkaluja ei tarvii kuin sen kiristimen.
Ketjun vaihtamiseen pitää muistaakseni ottaa myös pakonokka irti, mutta en ole varma siitä että pitää myös jakopään hihna irrottaa kokonaan. Veikkaisin, että ei tartte. Mitään muuta erikois työkaluja ei tarvii kuin sen kiristimen.
Ketjunkiristimessä on semmonen peltitiiviste. Se kannattaa vaihtaa. Ketjun irroitukseen tarttee löysyttää jakoremmi ja irrottaa pakonokka. Jälkikäteen remontin tehtyäni tuli mieleen että ei välttämättä taida tarvita ottaa edes keulaa huoltoasentoon kuten itse tein.
Edit. Ai niin, nokkien etustefat kannattaa melkeinpä vaihtaa samalla. Silloin joutuu nokkapyörän ainaki irroittamaan. Jos nokkapyörää ei irroita, ei pakonokka sovi kokonaan irtoamaan. Ketjun vaihtoon kuitenkin riittää vain sen kohottaminen rintapellin päästä.
Edit. Ai niin, nokkien etustefat kannattaa melkeinpä vaihtaa samalla. Silloin joutuu nokkapyörän ainaki irroittamaan. Jos nokkapyörää ei irroita, ei pakonokka sovi kokonaan irtoamaan. Ketjun vaihtoon kuitenkin riittää vain sen kohottaminen rintapellin päästä.
Voiko nokkaketjun reilusta löysyydestä (reilulla tässä meinaan sitä että rallattaa tyhjäkäynnillä ja ajossakin) johtua kylmänä toimimis ongelmia? Esim. autó on yön yli seissyt, aamulla starttaat, lähtee käyntiin ja sammuu samantien. Sen jälkeen kun saa käyntiin, käy kolmella pytyllä ja jopa kahdellaki. Puolat ja sytytysvahvistin on uudet, niistä se ei enää voi johtua. Apuja kaivattaisiin. Alkaa närästää se joka aamuinen hinkuttaminen käyntiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa