Vento ei käy
Valvoja: ffp jäsenet
Vento ei käy
Terve kaikki ! Onko teillä antaa neuvvoja ja konsteja mitä tehä ventolle. Vento on vuosimallia -92 ajettu n.260tkm. 1.8l. Elikkä noin 4päivää sitten vaihdettiin virranjakajan kansi ja pyörittäjä sekä tulpat. Kone pelaa hyvin ja sitten tänään alko sama vika mikä oli ennen nuiden vaihtoa. Auto käy noin puolituntia sen verran että lämmöt on puolessa välissä ja toimii erittäin hyvin. Sitten sammuu ja ja starttaan uudelleen kone käy mutta huonosti kierokset heittelle ja kun kaasua painaa röpöttää ja rätisee ja tavallaan "tukehtuu". Kertokaa missä vika ja mitä tehdä?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.5.2008 23:41
Mullakaan ei suostunut Vento käynnistymään tänään ja huomasin että puola näytti tältä:
Vento on vuosimallia -95 ja ajettu reilu 250tkm. Huomenna pitää käydä uus puola hakemassa motonetistä ja ruuvata kiinni, mutta onkohan syytä pelätä että joku muu vika on rikkonu tuon puolan? Vai onko niillä tapana hajota ihan itsestään vanhetessaan?

Vento on vuosimallia -95 ja ajettu reilu 250tkm. Huomenna pitää käydä uus puola hakemassa motonetistä ja ruuvata kiinni, mutta onkohan syytä pelätä että joku muu vika on rikkonu tuon puolan? Vai onko niillä tapana hajota ihan itsestään vanhetessaan?
Kuten katuhaukka laittoi tuo puola ja sen kyljessä oleva sytkävahvari on yksi vaihtoehto. Ei ole kallis.
Jos lämpöjen nousussa menee puolituntia kannattaa varmaan vaihtaa termostaattikin. Pitäisi kyllä lämmetä nopeammin. Mutta käyntiin ei pitäisi vaikuttaa noin radikaalisti.
Lisäksi se laippa siinä ruiskun ja imusarjan välissä kannattaa tarkastaa, koska niillä on ollut tapana repeillä. Eli se kuminen joka on muutamalla pultilla imusarjassa kiinni. Jos se on rikki niin imee ilmaa siitä välistä ja pannu on sen jälkeen sekaisin.
Noista lähtisin alkuun
Jos lämpöjen nousussa menee puolituntia kannattaa varmaan vaihtaa termostaattikin. Pitäisi kyllä lämmetä nopeammin. Mutta käyntiin ei pitäisi vaikuttaa noin radikaalisti.
Lisäksi se laippa siinä ruiskun ja imusarjan välissä kannattaa tarkastaa, koska niillä on ollut tapana repeillä. Eli se kuminen joka on muutamalla pultilla imusarjassa kiinni. Jos se on rikki niin imee ilmaa siitä välistä ja pannu on sen jälkeen sekaisin.
Noista lähtisin alkuun
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.5.2008 23:41
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa