Passat 3b 1.9 tdi (ahu) lakkaa menemästä kiihdyttäessä?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3b 1.9 tdi (ahu) lakkaa menemästä kiihdyttäessä?
Elikkäs kun kiihdyttää vaikka kolmosella tappiin asti niin johonki 3000 kierrokseen asti menee ihan normaalisti mutta sen jälkeen meno hyytyy täysin ja kun käynnistää auton uudestaan niin toimii taas normaalisti?
Tuossa omassa autossa oli samaa vikaa, kone AFN, joskus vuodenpäivät sitten. Varsinkin puolilämpöisellä koneella saattoi mennä vikatilaan reilummissa kiihdytyksissä.
Vika oli ilmeisesti itse turbossa, jossa säätösiivet jumitteli karstan takia.
Ensiavuksi ajelin kolmosella 4000rpm mittarissa parikymmentä kilometriä ja sen jälkeen aina joskus kiihdyttelenvähän reippaammin, että kierrokset nousee sinne 3000 yli. Nyt ei ole vuoteen ollut mitään ongelmia. Tukkoon näyttävät menevän, jos koko ajan vaan väännättää pienillä kierroksilla.
Tuossa Mikon Golffissa on muuten ollu samaa vikaa aikoinaan ja tuli ihan ajamalla kuntoon :) Pitkittäiskoneisessa se N75 venttiili on moottorin ja syylärin välissä, lähellä turboa.
Vika oli ilmeisesti itse turbossa, jossa säätösiivet jumitteli karstan takia.
Ensiavuksi ajelin kolmosella 4000rpm mittarissa parikymmentä kilometriä ja sen jälkeen aina joskus kiihdyttelenvähän reippaammin, että kierrokset nousee sinne 3000 yli. Nyt ei ole vuoteen ollut mitään ongelmia. Tukkoon näyttävät menevän, jos koko ajan vaan väännättää pienillä kierroksilla.
Tuossa Mikon Golffissa on muuten ollu samaa vikaa aikoinaan ja tuli ihan ajamalla kuntoon :) Pitkittäiskoneisessa se N75 venttiili on moottorin ja syylärin välissä, lähellä turboa.
Mulla teki rikkinäinen n75 tätä kun hyppi paineet 0.6-1.5 kilon välillä vuorotellen ja kovassa vedossa kun tarpeeksi kauan oli liikaa painetta veti varaohjelmalle. tällä hetkellä on väliaikaisesti manuaalinen säädin kiinni ja toimii hyvin. Siirreettiin myös ohjelmasta limp mode arvoa ylöspäin niin ei mene niin herkästi vikatilaan jos on hetken aikaa liikaa paineita.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
AHU on hukkaporttiturbolla. N75 vaihtoon vaan. Kannattaa samalla räpellellä ne pikkuletkut läpi vuotojen varalta. N75 on siinä jakohihnakotelon kyljessä semmosessa pienessä metallijalassa kahdella pultilla kiinni. jos ei muuten löydy niin seurailee hukkaportin kellolta/turbolta lähteviä pieniä letkuja.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19.3.2008 20:27
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa