1.3 polon kansipahvi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

avr
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.3.2005 12:00
Viesti:

1.3 polon kansipahvi

ViestiKirjoittaja avr » 21.5.2008 20:56

Mitkäs on ne kriitisimmät vaiheet tommosen -87 1.3 polon kansipahvin vaihtoon?

Konehommista kun ei ole hirveesti kokemusta, niin pitää nyt hiukan varmistella.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.5.2008 22:56

Nokkahihnan kireys ja kannenpulttien oikea kiristys lienee vaarallisimmat.

avr
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.3.2005 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja avr » 21.5.2008 23:25

nojuu, noi nyt oli arvattavissa. Mitenkäs, tarvittiinkos jotai erikoistyökaluja (kansipultit)?

Tosiaan, kaikkia pikku vinkkejä otetaan vastaan liittyen tuohon hommaan. Täytyis nopsaan saada "kisa-auto" kondikseen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.5.2008 23:28

Kansipulteissa on mahdollisesti 12-kulmaote.

Ja tietty momenttiavain kansipultteihin.

Korjausopas olis aika kova sana jos ei oo ennen hommaa tehnyt.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.5.2008 6:35

Hihna ja kannenpultit nyt on vielä helppoja pakoputken ja pakosarjan irroitukseen verrattuna. Eikö ne tuossa Polossakin ole koneen etupuolella mukavasti suolaa nauttineena. Voin kertoa että ovat tiukassa ja herkkiä katkeamaan, been there, done that :D

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 22.5.2008 9:10

CRC:tä pari päivää ennen muutaman kerran ja ajelua (jos sillä voi), niin ainakin omassa lähti erittäin nätisti kaikki auki.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 22.5.2008 13:22

Onko pakosarjaa edes pakko ottaa irti, jos ajatuksissa on vain kansipahvin vaihto.

avr
-
Viestit: 54
Liittynyt: 25.3.2005 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja avr » 22.5.2008 21:00

MikaJ kirjoitti:Onko pakosarjaa edes pakko ottaa irti, jos ajatuksissa on vain kansipahvin vaihto.


Tuota pohdein itsekkin, että onko se pakko irroittaa?

Mitenkäs, onko näissä kansipultit uusittava, vai selviääkö vanhoilla?

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 22.5.2008 21:30

Pakosarjaa ei ole pakko irroittaa eikä imuzarjaa/kaasaria.
Kansi kannattaa käyttää laanauksessa etei sitten jälkeenpäin kaduta.

Meitin -82 1.3 polosta on vaihdettu 2x kansipahvi auton historian aikana.Molemmilla kerroilla laanattu.
Ajettu 432tkm.

Kannenpultit kiristystiukkuus
1. 40nm.
2. 60nm.
3. 180 astetta

kaikki 1.3 polon kattilat samat arvot paitsi hh. code moottorit
vuosina -77-81


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa