Kaasuläpän/tyhjäkäynti moottorin puhdistus...vm 98 agz
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Kaasuläpän/tyhjäkäynti moottorin puhdistus...vm 98 agz
Jep "mitenkä" kannattaa tehdä kysinen operaatio.. Eli kuin paljon sitä "kannattaa" aukoo vielä siten että siinä on jotain mahdollisuuksia saada nippuunkin? Esim se muovinen moottorin kansi kannattaako aukoo eli lentääkö sieltä miljuuna pikku kilkettä syliin ja maahan ja ties minne......Mitä aineita kannattaa käyttää puhdistuksessa jnejne jne..
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
antureita vaihdettu jne...agz 110 kw
Pistetäänpä listaa.
1.Lambda
2.Maf
3.veden lämpötila-anturi (se sininen neliskanttisella kannalla oleva joka lähellä termaria)
4.imuilman lämpötila-anturi (
5.tulpanjohdot
6.puola/t
7.esiaste ennen puolaa
Kaasuläpän kalibrointi tehty
Siitä huolimatta auto ei tahdo lähteä käyntiiin kun auto ajettu lämpöiseksi ja annettu seistä noin 10-15 min. siis kun ulkolämpötila noin 8 astetta.
imuilman lämpötila täyskaasulla noin 120-140 km/h vauhtia niin noin 17 astetta
Maf arvo oli luokkaa 110 (yksikköä en muista) kierrokset lähellä rajoittajaa eli noin 6000rpm
Kun auto kuitenkin pelaa muuten "normaalisti" eli tyhjäkäynti ei heilu eikä hötkyile kun sillä on ajanut ja jättää auton käymään ongelma on siis sen jälkeisessä startissa jos auto seissyt kauemmin kuin sen noin 5-15 min ja jos kauemmin niin auto lähtee normisti käyntiin ja jää myös käyntiin Eli kaasupolkimeen ei tarvitse edes hipaista heti startin jälkeen. Seuraavaksi tarvinnee siis vaan puhdistaa tuo kaasuläppä ja katsoa mitä se tekee....Alkaa oleen pääkoppa tyhjä että mitäs sitten koittaa seuraavaksi tai edes mistä hakea vikaa....(vai onko vain ominaisuus??? eipä aiemmin ole tuollain renkannut)
1.Lambda
2.Maf
3.veden lämpötila-anturi (se sininen neliskanttisella kannalla oleva joka lähellä termaria)
4.imuilman lämpötila-anturi (
5.tulpanjohdot
6.puola/t
7.esiaste ennen puolaa
Kaasuläpän kalibrointi tehty
Siitä huolimatta auto ei tahdo lähteä käyntiiin kun auto ajettu lämpöiseksi ja annettu seistä noin 10-15 min. siis kun ulkolämpötila noin 8 astetta.
imuilman lämpötila täyskaasulla noin 120-140 km/h vauhtia niin noin 17 astetta
Maf arvo oli luokkaa 110 (yksikköä en muista) kierrokset lähellä rajoittajaa eli noin 6000rpm
Kun auto kuitenkin pelaa muuten "normaalisti" eli tyhjäkäynti ei heilu eikä hötkyile kun sillä on ajanut ja jättää auton käymään ongelma on siis sen jälkeisessä startissa jos auto seissyt kauemmin kuin sen noin 5-15 min ja jos kauemmin niin auto lähtee normisti käyntiin ja jää myös käyntiin Eli kaasupolkimeen ei tarvitse edes hipaista heti startin jälkeen. Seuraavaksi tarvinnee siis vaan puhdistaa tuo kaasuläppä ja katsoa mitä se tekee....Alkaa oleen pääkoppa tyhjä että mitäs sitten koittaa seuraavaksi tai edes mistä hakea vikaa....(vai onko vain ominaisuus??? eipä aiemmin ole tuollain renkannut)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa