Octavia -03. Kylmällä koneella tyhjäkäynnillä lähtee liikkeelle hyvin, mutta kun painaa kaasua alkaa loikkia kuin aropupu. Välillä ilmiö tulee heti, välillä muutaman kymmenen metrin ajon jälkeen. Jos käyttelee paikallaan hetken ja polkee vähän kierroksia ennen liikkeellelähtöä, toimii yleensä hyvin. Lämpimänä ei oireita.
Vaihdettu lämpötila-anturi (oli rikki ja tuotti vikakoodin). Tsekattu letkut silmällä ja korvalla. Kaasuläppää putsattu ja kalibroitu. VAG-COM:lla testailtu pikasesti lambdat ja ilmapuhaltimet, jotka näin alottelijalle näytti olevan ok. Ei yhtäkään vikakoodia.
Mitä seuraavaksi?
1.8T AUM - nykii kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
mulla oli kanssa omassa samaa ongelmaa mutta poistu virityksen myötä
se toisio ilma järjestelmä sotkee aika kivasti sitä ilmamäärä mittaria jos on ilman suodatin tukossa tai muuten virtaa huonosti = imee ilmaa moottorista päin
se ilma pumppu kun pyörii vain kylmänä käynnistettäessä ja joskus harvoin lämpösellä koneella
pitää varmaan noin minuutti käyttää tyhjäkäyntiä kylmänä ennenkuin se ilmapumppu pysähtyy
kuten varmaan olet huomannut
se toisio ilma järjestelmä sotkee aika kivasti sitä ilmamäärä mittaria jos on ilman suodatin tukossa tai muuten virtaa huonosti = imee ilmaa moottorista päin
se ilma pumppu kun pyörii vain kylmänä käynnistettäessä ja joskus harvoin lämpösellä koneella
pitää varmaan noin minuutti käyttää tyhjäkäyntiä kylmänä ennenkuin se ilmapumppu pysähtyy
kuten varmaan olet huomannut
ei se varmaan näy kun eihän siellä mitään oikea ongelmaa ole siis ainakaan sellasta mistä se
diagnostiikka tietäs mitään kokeile ottaa se toisioilma järjestelmän pumpun imuputki irti siitä suodatin kotelosta ja laita käyntiin jos ongelma häipyy niin vika suodatin kotelossa
ja älä sitten laita sitä pumpun imuputken päätä mihinkään "hiekkakasaan" imee nimittäin aika kovasti ja sitte on turbo täynnä kiviä : )
mutta voi olla että ei auta koskapa jonkun lainen tärrääminen kylmänä kuuluu tuon moottorin ominaisuuksiin
diagnostiikka tietäs mitään kokeile ottaa se toisioilma järjestelmän pumpun imuputki irti siitä suodatin kotelosta ja laita käyntiin jos ongelma häipyy niin vika suodatin kotelossa
ja älä sitten laita sitä pumpun imuputken päätä mihinkään "hiekkakasaan" imee nimittäin aika kovasti ja sitte on turbo täynnä kiviä : )
mutta voi olla että ei auta koskapa jonkun lainen tärrääminen kylmänä kuuluu tuon moottorin ominaisuuksiin
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa