Osaisikohan joku selventää mikä kuvissa ympäröity osa on ja mitä se teköö? Autohan on Golf 3 -94.
Kyseisestä mötikästä lähtee sähköliitin sekä kaksi letkua joista toinen menee käsittääkseni jarrusylinterin alipaineputkeen, mutta toinen on irti eikä sitä ole tulpattu mitenkään eikä missään ole vapaata liitinpä sille. Näin on ollut ostohetkestä lähtien eli noin pualivuotta. Auto toimii muuten hyvin.
http://www.netikka.net/kuusisaari/DSC00403.JPG
http://www.netikka.net/kuusisaari/DSC00401.JPG
http://www.netikka.net/kuusisaari/DSC00400.JPG
Kiitos etukäteen..
Mikä tämä on 1z:ssa
Valvoja: ffp jäsenet
Mötikän sielunelämä
Näyttäisi ihan turvavarusteelta.
Mötikän tehtänänä nähdäkseni on viedä ehkä EGR.n ja myös jarrutehostimen toiminnasta/toiminnan edellytyksestä ajotietokoneelle. Jos mötikkä ei aisti alipainetta, niin ajotietokoneen pitäisi sytyttää kojelautaan isompi varoitusvalo ja vikatieto puuttuvasta alipaineesta ja EGR.n jarrujen puutteellisesta toiminnasta. Nyt et tiedä, toimiiko jarrutehostin tai EGR ollenkaan. Ihme, ettei katsastusmies oo saanut sätkyä turvavarusteen ohituksesta.
Luultavimmin kuitenkin jarrutehostin toimii, sillä muussatapauksessa katsastuksessa olisi tullut ainakin korjausvaatimus, tai pahimmassa tapauksessa ajokielto.
Tutkituta mötikkä ja korjauta mahdollinen vika hetimiten, jos siinä, tai sen toiminnassa vikaa on.
Reklamaatio auton myyneelle olisi aiheellista varsinkin, jos kyseessä on joku autoliike. - liikkeen intresseihin kuuluu korjata tuollaiset turvavarusteitten viat ennen myyntiä ja vielä tuonkin ajan kuluttua kaupasta. Yksityisen kyseessä ollen, joudut kaivamaan kupeeltasi tuohet mahdolliseen korjaukseen.
Jos tulppaat letkun, niin lue ennen sitä seuraava oikeinkin ajatuksella ja mieti tarkasti, mitä teet?
Ajatellaan, että olisit ajanut pahan kolarin jossa olisit loukkaantunut ja vaikkapa kaverisi olisi menettänyt henkensä, ja autostasi löydettäisiin turvavarusteen "kotkaus" sinun olisi tavattoman vaikeata kiemurrella ulos välinpitämättömyydestä johtuvasta kuoleman tuottamus syytteestä. Vakuutusyhtiösi hyppäisi heti kelkasta ja kaikki kulut (X00 000 € ) tulisi maksettavaksesi. Lisänä mahdolliset "yksinäishuone hoidot" joihin sisältyy talon puolesta ovien aukominen ja sulkeminen ym.
Onnettomuuksien tutkijalautakunnat tekevät nykyisin pilkun tarkkaa työtä, jossa etsitään kaikkia mahdollisia vikoja ja -puutteita onnettomuuteen joutuneesta autosta ja sen- toiminnoista..
Näin ollen tuollaisiin "mötiköihin" autossa joutuu suhtautumaan hyvinkin vakavasti ja selvittämään tarkkaan, niitten tarkoitus. Mitä kysymykselläsi hyvin ansiokkaasti teetkin josta hatun nosto sinulle.
Tuo letkun tulppaus neuvo ei oikein mielestäni parhaalta mahdolliselta näyttäisi. Valinta on jokaisen oma ja myös vastuu.
Muistathan kertoa, mitä on tullut selville ja mitä piti tehdä.
Mötikän tehtänänä nähdäkseni on viedä ehkä EGR.n ja myös jarrutehostimen toiminnasta/toiminnan edellytyksestä ajotietokoneelle. Jos mötikkä ei aisti alipainetta, niin ajotietokoneen pitäisi sytyttää kojelautaan isompi varoitusvalo ja vikatieto puuttuvasta alipaineesta ja EGR.n jarrujen puutteellisesta toiminnasta. Nyt et tiedä, toimiiko jarrutehostin tai EGR ollenkaan. Ihme, ettei katsastusmies oo saanut sätkyä turvavarusteen ohituksesta.
Luultavimmin kuitenkin jarrutehostin toimii, sillä muussatapauksessa katsastuksessa olisi tullut ainakin korjausvaatimus, tai pahimmassa tapauksessa ajokielto.
Tutkituta mötikkä ja korjauta mahdollinen vika hetimiten, jos siinä, tai sen toiminnassa vikaa on.
Reklamaatio auton myyneelle olisi aiheellista varsinkin, jos kyseessä on joku autoliike. - liikkeen intresseihin kuuluu korjata tuollaiset turvavarusteitten viat ennen myyntiä ja vielä tuonkin ajan kuluttua kaupasta. Yksityisen kyseessä ollen, joudut kaivamaan kupeeltasi tuohet mahdolliseen korjaukseen.
Jos tulppaat letkun, niin lue ennen sitä seuraava oikeinkin ajatuksella ja mieti tarkasti, mitä teet?
Ajatellaan, että olisit ajanut pahan kolarin jossa olisit loukkaantunut ja vaikkapa kaverisi olisi menettänyt henkensä, ja autostasi löydettäisiin turvavarusteen "kotkaus" sinun olisi tavattoman vaikeata kiemurrella ulos välinpitämättömyydestä johtuvasta kuoleman tuottamus syytteestä. Vakuutusyhtiösi hyppäisi heti kelkasta ja kaikki kulut (X00 000 € ) tulisi maksettavaksesi. Lisänä mahdolliset "yksinäishuone hoidot" joihin sisältyy talon puolesta ovien aukominen ja sulkeminen ym.
Onnettomuuksien tutkijalautakunnat tekevät nykyisin pilkun tarkkaa työtä, jossa etsitään kaikkia mahdollisia vikoja ja -puutteita onnettomuuteen joutuneesta autosta ja sen- toiminnoista..
Näin ollen tuollaisiin "mötiköihin" autossa joutuu suhtautumaan hyvinkin vakavasti ja selvittämään tarkkaan, niitten tarkoitus. Mitä kysymykselläsi hyvin ansiokkaasti teetkin josta hatun nosto sinulle.
Tuo letkun tulppaus neuvo ei oikein mielestäni parhaalta mahdolliselta näyttäisi. Valinta on jokaisen oma ja myös vastuu.
Muistathan kertoa, mitä on tullut selville ja mitä piti tehdä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa