Mulla sellasta ongelmaa että abs-valo palaa ja talven mittaan se on palanut kokoajan ja nyt viimeviikolla se ei palanut muutamaan otteeseen ja silloin jarrut toimi niinkuin pitääkin mutta sitten taas valo palaa ja jarrut ei pelaa.
Olen käynyt koettamassa kun abs-valo paloi, huollossa koettamassa että lukisivat vikakoodit mutta eivät päässeet abs-boksiin käsiksi vaikka oli merkkiliike kyseessä (vw)...
No kuitenkin viime vuonna katsastukseen saatiin siten, että kun huomasin että valo sammui niin eikun oitis katsastamaan ja sen katsastuksen ajan se olikin kunnossa mut sit taas se valo alkoi palamaan kun menin kotiin.
Anturit pitäisi olla kunnossa ja sulakkeet ja liitokset kiinni ja ei ole hapettumaa niissä , anturit on putsattu .
Miten noita saa säädettyy jos ne anturit on liian kaukana reikä levystä, useampi milli?
Olen koettanut metsästää sähkökaavioitakin mutta tuloksettomasti että näkis missä kaikkialla sähkö pyörii autossa. Kirjastokin ollaan koluttu läpi, eikä siellä olevista korjausoppaista ollu mitään apua.
Selasin kyllä noita aiheita, mutta silmiin ei osunnu vastaavanlaista ongelmaa...
passat variant 95vm ja 5d 1.6 abs ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
ABS jarrujen vian etsintää
Minulla on juuri samanlainen ongelma! Autoni on Passat 1,9TDI -94 eli luultavasti sama abs jarrutekniikka kuin sinulla. Kerro jos olet löytänyt ratkaisun ongelmaan jo???
Onko ATE:n jarrulaite? Kokeilkaas varovasti lämmittää sitä jarruventtiilihässäkkää konehuoneessa esimerkiksi kuumailmapuhaltimella (korostan sanaa "varovasti". Ei siis liian kuumaksi) tai kuumalla vedellä. Sammuuko sen jälkeen ABS-valo? Siinä tapauksessa siellä klöntissä venttiilejä jumissa ja laite vaihtoon. Kätsä henkilö herkistelee noita venttiilejä itsekin, mutta en tiedä uskaltaako sellaiseen hommaan. Purkamolla nuo maksaa sellaset 300,-.
Itse ohjainboksi tuossa mallissa sijaitsee takapenkin alla.
Itse kyllä pääsin ABS:ään kiinni VAG-COM:lla. Silloin ilmoitti:
Itse ohjainboksi tuossa mallissa sijaitsee takapenkin alla.
Itse kyllä pääsin ABS:ään kiinni VAG-COM:lla. Silloin ilmoitti:
Koodi: Valitse kaikki
Control Module Part Number: 1H0 907 379 C
Component and/or Version: ABS/EDS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
4 Faults Found:
00257 - ABS Inlet Valve: Front Left (N101)
35-00 - -
00265 - ABS Outlet Valve: Front Left (N102)
35-00 - -
00276 - ABS Outlet Valve: Left Rear (N136)
35-00 - -
00280 - Differential Lock Valve 2 (N126)
35-00 - -
Kiitos vinkistä! Löysin itse jo vian omasta autostani. Alipainetehostajassa oleva niin sanottu jarrupolkimen asentotunnistin oli paskana. Eli pyöreä putkimainen motukka johon menee yhdellä liittimellä kaksi johtoa. Kun tämän anturin ottaa irti ja sen liittimen navoista mittaa yleismittarilla resistanssia, niin lähellä nollakohtaa kun työntösauvaa liikuttaa löytyy pätkäisy siis resistanssi tippuu nollaan. Muuten resistanssi nousee lineaarisesti tappia työnnettäessä sisään.
Toivottavasti tästä tiedosta on jllekin muullekin hyötyä. Minulla haetutti vikaa aika kauan, kun puuhastelin aivan ilman mitään testereitä.
Vaikuttaa että uutta osaa ei saa mistään muualta, kuin merkkiliikkeestä ja se maksaa 76 euroo. Aika paljon liukupotenttiometristä. AUTS...:(
Toivottavasti tästä tiedosta on jllekin muullekin hyötyä. Minulla haetutti vikaa aika kauan, kun puuhastelin aivan ilman mitään testereitä.
Vaikuttaa että uutta osaa ei saa mistään muualta, kuin merkkiliikkeestä ja se maksaa 76 euroo. Aika paljon liukupotenttiometristä. AUTS...:(
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”