Golf2 gti nykimistä, miten eroon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

Golf2 gti nykimistä, miten eroon?

ViestiKirjoittaja Ketola » 8.4.2008 17:02

Noniih, tässä on nyt hetken aikaa tullut kestettyä tota ongelmaa ja alkaa vähän jo hermot hajoileen. Ongelmaa, eli nykimistä, esiintyi ennen suhteellisen satunnaisesti mutta nyt se on tosiaankin alkanut olemaan jatkuvampaa. Tosin nyt on kosteailma jos se vaikuttaisi johonkin? Ei ole riippuvainen kierroksista. Tarkemmin sanottuna tuntuu kuin ei sytyttäisi ihan kokoajan.

Vaihdettu on jo virranjakajan kansi, pyörittäjä, tulpanjohdot, tulpat. Tosin sillon kun vaihdoin virranjakajan kannen ja pyörittäjän niin tuntu että ois helpottanut vähän mutta ei nyt luulis että ne menee huonoks tossa 200km aikana. Niin ja katsoin noi suuttimien tiivisteet niin näytti olevan nekin ihan kunnossa

Kaiken näköset vihjeet ja ohjeet että mitä seuraavaksi olis enemmän kuin tervetulleita

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 8.4.2008 17:36

voisi olla lisäilmaluisti vai oliko se nimeltään tyhjäkäyntimoottori. Se ison "sormipatterin"kokoinen jossa sähköliitin toisessa päässä ja on imusarjassa kiinni.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.4.2008 17:46

Oliko entinen virranjakaja sisältä öljyinen? Millonkas polttoaineen suodatin on viimeksi vaihdettu?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.4.2008 19:49

Imuilmavuoto?

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 8.4.2008 22:25

Virranjaka oli öljyinen, stefa siis vaihtolistalle? mites se vaihdetaan onko kellään hyvää ohjetta? Polttoaineen suodatinta en oo vielä kerenny vaihtaan kun sytytysongelmaksi oon mieltänyt, pitänee sekin tässä vaihtaa. Mikäs anturi siihen jakajan alle tulee kun senkin se liitoskohta oli hieman öljynen osia vaihtaessa.

Imuilmavuoto? milläs tämmöstä lähden selvittelemään

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 8.4.2008 22:55

Mikäs anturi siihen jakajan alle tulee kun senkin se liitoskohta oli hieman öljynen osia vaihtaessa.

Tarkoittanet Hall-anturia, joka on siinä virranjakajan kyljessä kiinni...Stefa vaihtoon vain, haulla löytyy kyllä juttua kun sitä on kyselty aika paljon ennenkin...:)

Imuilmavuoto? milläs tämmöstä lähden selvittelemään

Haet pullollisen pilottia (käynnistysapuaine spraypullossa) ja suihkuttelet esim. imusarjan tiivitepintojen kohtiin kun auto käy...jos kierrokset nousee jossakin kohdin, on vuoto siinä...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.4.2008 12:02

Vetääkö sitten korkeamilla kierokksilla ilman nykimistä vai esiintyykö sitä läpi kierrosalueen?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 9.4.2008 13:38

Sytytysvikaa veikkaisin. Jos Hall-anturi virranjakajassa ei saa signaalia niin tulpat ei sytytä. Siitä luultavasti johtuu tuo nykiminen.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 9.4.2008 15:16

Eli pitää vaihtaa se virranjakajan stefa jotta öljy ei enää pääse siihen Hall-anturille.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 14.5.2008 22:48

Eli nyt on tuo bensansuodatin vaihdettu, vaikeuksista huolimatta. Meni meinaan kaikki bensaletkut ja se runko samalla vaihtoon(letkut niin huonossa kunnossa ja se runko rupesi loppujenlopuksi vuotamaan). Hall anturia putsailtu ja kontaktispraytä laiteltu.

Ongelma ei silti ole kokonaan poissa. Liikkeelle lähdettäessä ilmenee nykimistä vieläkin, eniten sitä kuitenkin esiintyy korkeille kierroksille vedettäessä.

Mikähän olisi seuraava mitä lähteä korjailemaan/vaihtelemaan?

Jani_m
-
Viestit: 206
Liittynyt: 22.11.2007 17:26

ViestiKirjoittaja Jani_m » 15.5.2008 13:51

Omassa golffissa (1.8 ruisku) oli kanssa tuota nykimisongelmaa, vaihdoin itsekin tulpat, virranjakajan kannen, pyörijän, p-a suodattimen eikä ollut vaikutusta. Merkkikorjaamolla sanoivat että luultavasti vika piilee tankinkorkissa, eli korkissa olevat reiät on tukkeutuneet. Kokeilin jättää korkin löysälle, ja johan loppui nykiminen. Kokeilehan josko tuo keino tepsisi.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.5.2008 14:23

Aja moottori lämpimäksi ja paina 5. vaihteella n.1000 kierroksesta kaasu pohjaan.
Mitä tapahtuu nykiikö?

Kokeiles tätä tähänkin autoonn.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 15.5.2008 16:10

Ok testaillaas näitä temppuja seuraavaksi, kiitos

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 15.5.2008 22:51

Korkkitemppua testattu, hetken jo luulin auttaneen(liekö ollut toiveajattelua) mutta eipä se mihinkään kadonnut. Selvennetääs nyt vielä vähän jos on ollut sekavaa tää ilmaiseminen, elikkäs esiintyy taas oikeastaan läpi kierros alueen, erityisesti kiihdyttäessä ja sillon kun joutuu konetta väännättämään. Moottoritiellä tosi epämukava lähteä ohittelemaan jos 3ihmistä kyydissä kun vauhdin kasvattaminen 100->120 voi kestää jonkun aikaa..

Mikäs tää 5. vaihteelta lähteminen? Mitä sen pitäisi selvittää

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 18.5.2008 22:43

Tänään tässä illalla ajellessa ilokseni huomasin että nykiminen oli kadonnut. Syyksi tähän epäilisin kuivahkoa ilmaa. Mikä siis saa aikaan sen että kostealla ilmalla,ainakin huomattavasti enemmän, alkaa auto nykimään niin julmetusti?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 18.5.2008 22:46

Kosteutta jakajassa tai sytytysjohdoissa? Onko johtojen eristeet kunnossa? Puolakin voi olla yksi vaihtoehto, pahimmillaan se iskee silminnähden kipinää pimeässä :D

Römy-
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.4.2008 0:31

ViestiKirjoittaja Römy- » 19.5.2008 22:02

Kannattaa puhdistaa ilmamäärämittari kaikesta mahdollisesta paskasta.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 20.10.2008 10:53

Missäs se ilmamäärämittari sijaitsee? Oisko kellään näyttää jostain kuvasta niin tiedän mitä alkaa sörkkimään.

Onko se mittari siis siinä ilmansuodattimen kotelonkannessa ?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 21.10.2008 10:03

http://ffp.fi/index.php?mid=2&pid=87

Tuolta löytyy suihkutusjärjestelmän kuvaus ja osat.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 21.10.2008 15:14

Kiitos urlista, muistanut edes että toiki oli olemassa. Saisko vielä vaikka kuva, tai tarkan selostuksen että missä sijaitsee lämpöaikakytkin? Koitin hakua mutta en löytänyt.

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 6.12.2008 20:54

Itselläni on tuossa 8v gti koneessa samanlaista vikaa. Isommilla kierroksilla kiihdyttäessä auto nykii joskus todella paljon. Ja joskus taas auto toimii normaalisti nykimättä. Olen vaihtanut pa-suodattimen, jakajan kannen+pyörijän ja putsannu ilmamäärämittarin. Missä muualla voisi olla vikaa? Missäs toi lisäilmaluisti sijaitsee ja minkälainen kapistus se on?
Viimeksi muokannut wsq, 7.12.2008 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.12.2008 20:58

Ei se vaikuta kun tyhjäkäyntiin.

Puola? Ei huonona ehdi "latautua" kun kipinätiheys kasvaa?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.12.2008 21:01

autodata:

-ilmansisäänotto järjestelmä vuodot
-ilmavirranmittain , levy ja/tai ohjaustanko
-paine-ero
-joutokäyntinopes/CO-pitoisuus

wsq
-
Viestit: 114
Liittynyt: 6.5.2007 0:05

ViestiKirjoittaja wsq » 7.12.2008 19:37

No kaippa pitää sitte kokeilla ostaa uusi puola jos se voisi olla myös syy nykimiseen. Mitäs tuo paine-ero meinaa?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 7.12.2008 19:59

^Tuskin puolan vaihto auttaa mitään.
Oliko tuo hall-anturin pinta yhtään kuluneen näköinen? Omassa aikoinaan yksi laippa otti hivenen kiinni ja kulutti pintaa, tuloksena jokseenkin satunnaisesti pätkivä sytytys ja kosteus tietysti lisäsi riskiä :D

viljanen
-
Viestit: 108
Liittynyt: 4.5.2007 21:25

ViestiKirjoittaja viljanen » 8.12.2008 13:44

kokeile sitä hall-anturia.oma 16v teki ihan samanlaisesti ja anturin vaihto auttoi heti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa