Oiskos ffp:n raadilla ideoita mistä golf (1.9td aaz -96) ulostaa öljyä? Koneen takaosa on saanut hiljattain öljypeitteen, mutta mistähän tuo vuoto voisi olla peräisin? Sinne kun vähän kehnosti pääsee ihmettelemään. Muutenkin tuo on sen verran öljyn kyllästämä, ettei sieltä ihan heti vuotokohtaa ehkä pystyisi paikallistamaan. Toisaalta ei öljyä juurikaan kulu, eli ei vuoto ihan mahdottoman iso liene.
Öljyä tuntuisi olevan jonkin verran kannen kyljissä, pakosarjan tienoilla sekä turbossa. Mitä nyt konepellin alla kurkkimalla pystyi näkemään. Pakosarja itsessään on suht siisti, mutta sen pinnassa ei muutenkaan öljy varmaan kauaa viihdy. Hukkaportin tanko oli ainakin tuoreen öljyn peitossa. Lisäksi öljyä on turbon takana konehuoneen takaseinässä kunnon musta kerros.
Tuossa taannoin tuli hukkaportin tankoa vähän kiristeltyä, kun ahtoja ei ollut autossa lainkaan ja katsastuksessa tuli savutusarvosta hylsy. Nyt paineita on maksimissaan 0.9 ja syöttyruuvia vähän ruuvattu. Lieneekö näillä remonteilla merkitystä vuotojen ilmenemiseen? Mikähän on antautumassa? Kansi, pakosarja, turbo? Ideoita, ehdotuksia?
AAZ yskii öljyä konehuoneeseen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10.9.2006 12:23
Samaa vikaa täälläkin. Uuden koneen ja turbon vaihdon jälkeen on turbon lähistöllä oleva suojapelti aina öljystä märkä ja välillä tiputtelee pakosarjan päälle.Joskus tuoksahtaa auton sisällä öljyn käry. Pakokaasujen kierrätysputki on tukittu pellinpalalla.
Vuotopaikkaa en oo paikallistannu kun on sen verran vähäistä, mutta jostain kyllä valskaa vähän.
Vuotopaikkaa en oo paikallistannu kun on sen verran vähäistä, mutta jostain kyllä valskaa vähän.
Paluuletku ja tuloliitin näyttivät silmämääräisesti olevan ihan ok. Ilmansuodattimelta tuleva letku oli kuitenkin sisältä suht öljyinen. Onko tämä normaalia? Myös ahdin on tältä samaiselta puolelta ulkopinnaltaan hieman öljyn peitossa. Etenkin turbon alapuolella tuntui käsikopelolla olevan jonkin verran märkää.
Eikös vag-koneet huohota kaikki öljy huurut ahtimen imupuolelle...
Itselläkin on ahtimelle menevä ilmaputki sisältä kostea öljystä ja jos jää vähän löysälle se putken ja ahtimen välinen liitos niin sieltä alkaa tulemaan sitä huohotus öljyä pihalle joka normaalisti menisi ahtimen läpi moottorissa poltettavaksi.
Itselläkin on ahtimelle menevä ilmaputki sisältä kostea öljystä ja jos jää vähän löysälle se putken ja ahtimen välinen liitos niin sieltä alkaa tulemaan sitä huohotus öljyä pihalle joka normaalisti menisi ahtimen läpi moottorissa poltettavaksi.
Audin öljyvuoto
Käytin koneen pois. Vaihdoin kaikki stefat,öljykopan tiivisteen, vesipumpun, kiristimet
jakoremmin.... Pesin koneen ja tutkin öljyvuodot huolella.
Öljyä tulikin turbon putkesta tehtaan liitoksesta, kun kierrokset nousevat yli 3000.
Vain 200 000km ajettu Audi A4 2001 1.9Tdi (ollut uudesta asti minulla)
jakoremmin.... Pesin koneen ja tutkin öljyvuodot huolella.
Öljyä tulikin turbon putkesta tehtaan liitoksesta, kun kierrokset nousevat yli 3000.
Vain 200 000km ajettu Audi A4 2001 1.9Tdi (ollut uudesta asti minulla)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa