Auton penkin vaahtomuovin korjaus...?
Valvoja: ffp jäsenet
Auton penkin vaahtomuovin korjaus...?
Milläs olette korjailleet auton penkkien vaahtomuoveja (pehmusteita)...?Elikkäs mulla on sellainen tilanne, kun olen Golffin vanhoja Köeningin sporttipenkkejä verhoiluttamassa uudelleen ja nyt kun otin vanhat kankaat pois penkkien päältä, niin pehmusteet olivat ratkeilleet aika pahasti...joistakin kohti puuttui jopa palasia...oletteko käyttäneet jotain liimaa nuiden palasten liittämisessä..?ja jotain verkkokangasta liimailla vaurioituneiden kotien päälle...?Vai meiten nuita oikeaoppisesti kuuluu liitellä yhteen...pehmusteiden materiaali on siis jotain vaahtomuovia, mitä on ihan normaaleissakin auton penkeissä...
Liimana toimii hyvin Bostik. Paloja kannattaa uusia vanhojen muotojen mukaan mahdollisimman isoina, koska niistä murusista ei ole pitkään iloa. Kannattaa myös miettiä mitä "superlonia" käyttää, sillä sitä kun on olemassa ihan puukolla leikkaantuvaa ja miellyttävän jämäkkää laatuakin. Patjanpaloilla ei tee mitään.
Patjakaupat, palaliikkeet, verhoomot...sieltä se lähtee. Osta sitä puukolla leikkaantuvaa kovaa murusista koostuvaa "superlonia." Rälläkkä ja lamellilaikka on muotoillessa ihan hyvä apu.
Patjakaupat, palaliikkeet, verhoomot...sieltä se lähtee. Osta sitä puukolla leikkaantuvaa kovaa murusista koostuvaa "superlonia." Rälläkkä ja lamellilaikka on muotoillessa ihan hyvä apu.
Bostik on hyvä liima tuohon tarkoitukseen, mutta aika raivostuttavaa levittää. Joku sprayliima ajaisi tarkoituksensa paremmin.
Sideharso on erinomainen aine paikatun kohdan sitomiseen, koska se venyy hyvin toiseen suuntaan, mutta ei toiseen. Parissa penkkiprojektissa olen käyttänyt sitä ja revenneitä fyllejä olen ryhdistellyt kangasteipillä, joka vissiin alunperin on tarkoitettu vammojen sidoksien teippaukseen. Tuolla muutama kuva.
Sideharso on erinomainen aine paikatun kohdan sitomiseen, koska se venyy hyvin toiseen suuntaan, mutta ei toiseen. Parissa penkkiprojektissa olen käyttänyt sitä ja revenneitä fyllejä olen ryhdistellyt kangasteipillä, joka vissiin alunperin on tarkoitettu vammojen sidoksien teippaukseen. Tuolla muutama kuva.
Juurikin samaisella muru-superlonilla muokkasin vanhan Jettani "cannabis free"-tyyppisiä ruohopenkkejä :)
Superlonit kävin laittamassa paikallisella verhoilijalla, jolla oli sopiva vehje tuon leikkaamiseen.. Ikään kuin pistosaha, jossa pensastrimmerin terät :)
Ja sitte semmosella ruiskulla vedettävällä kontaktiliimalla kiinni.
Tuli ihan siistit ja mukavan jämäkät istua kun vähän teki kuskin perseelle sopivampaa poteroa sekä uutta kangasta niskaan.
Ennen
jälkeen
Ja ne Recaro-tekstit ovat ihan syystä. Vakio ruohopenkit kun olivat kyseksen valmistajan pappamallit. :D
Superlonit kävin laittamassa paikallisella verhoilijalla, jolla oli sopiva vehje tuon leikkaamiseen.. Ikään kuin pistosaha, jossa pensastrimmerin terät :)
Ja sitte semmosella ruiskulla vedettävällä kontaktiliimalla kiinni.
Tuli ihan siistit ja mukavan jämäkät istua kun vähän teki kuskin perseelle sopivampaa poteroa sekä uutta kangasta niskaan.
Ennen
jälkeen
Ja ne Recaro-tekstit ovat ihan syystä. Vakio ruohopenkit kun olivat kyseksen valmistajan pappamallit. :D
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”