jarru rumpujen maalaus
Valvoja: ffp jäsenet
jarru rumpujen maalaus
eli jarru rummut kaipailis vähän maalia, soveltuuko normaali spray maali vai vaatiiko jotakin kallista erikois maalia?
Kokeeksi maalasin Miranolilla uudet rummut. Putsasin pinnan ensin liuottimella rasvasta ja liasta ja sitten maalasin. Jostain syystä maalipintaan ilmestyi kuitenkin muutama kupla ja ilmeisesti noista tuo on ajan mittaan lähtenyt hieman ruostumaan. Nyt rummut ovat olleet alla useamman vuoden ja pinta on kuitenkin edelleen kohtuullinen, ei tosin enää kokonaan maalissa.
Lisäksi vanteeseen osuvassa rummun osassa ei Miranol kestä, Inerta tai vastaava kestää varmasti paremmin ja suojaa ruosteelta. Jos tekisin homman uudestaan, käyttäisin Inertaa tai jotain käyttötarkoitukseen soveltuvaa maalia.
Lisäksi vanteeseen osuvassa rummun osassa ei Miranol kestä, Inerta tai vastaava kestää varmasti paremmin ja suojaa ruosteelta. Jos tekisin homman uudestaan, käyttäisin Inertaa tai jotain käyttötarkoitukseen soveltuvaa maalia.
Ei kannata janne_p niin ihmetellä, jos olisin kirjoittanut että maalattiin suoraan pintaan niin täällä olis naristu että jotakin paskaa alla niin ei maali pysy.
Kilvet puhallettiin että sai kaiken paskan pois alta ja pintaan vedettiin ensin Inerta primer -pohjamaali ja sen päälle punainen vasaralakka mutta tuo vasaralakka kiehuu heti pois jarrunesteellä mutta inerta ei.
Samoin on Wurth -paukkumaalit, ei kestä edes tärpättiä vaan pehmenee heti, AT -paukkumaalit kestää.
Kilvet puhallettiin että sai kaiken paskan pois alta ja pintaan vedettiin ensin Inerta primer -pohjamaali ja sen päälle punainen vasaralakka mutta tuo vasaralakka kiehuu heti pois jarrunesteellä mutta inerta ei.
Samoin on Wurth -paukkumaalit, ei kestä edes tärpättiä vaan pehmenee heti, AT -paukkumaalit kestää.
Ei kai mikään maali kestä jarrunestettä? Jopa tehdasmaalatuista osista pehmenee maali melko nopeasti.
Jarruneste kannattaa pyyhkiä tai mieluummin pestä heti pois jos sitä maalatuille pinnoille jostain syystä pääsee. Kannattaa pitää joku rätti ilmausnipan ympärillä jarruja ilmatessa ja jarruletkujen alla remppaa tehdessä.
E: Inertasta tosiaan taitaa saada kemikaalinkestäviä versioita.
Jarruneste kannattaa pyyhkiä tai mieluummin pestä heti pois jos sitä maalatuille pinnoille jostain syystä pääsee. Kannattaa pitää joku rätti ilmausnipan ympärillä jarruja ilmatessa ja jarruletkujen alla remppaa tehdessä.
E: Inertasta tosiaan taitaa saada kemikaalinkestäviä versioita.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa