eli olisin tiedustellut että minkälainen hälytin autossa on ? auto on vw golf 3 vm.95 2.0 GTI-EDITION 8v. ohjekirjakin on saksaksi..joten siitä ei nyt ole apua juurikaan...
itse huomasin kun lisäsin lasinpesunestettä niin avasin konepellin,mutta laitoin ovet lukkoon avaimella..(kaukosäätöistä keskuslukitusta ei tietääkseni ole?) sen jälkeen kun nostin konepellin niin alkoi auto huutaan niin helv ja kaikki vilkut alkoi vilkkuun...
toinen kerta oli kun auto oli lukossa..ja muija pisti 12päkin kaljaa kattoluukun päälle/auton katolle kun tultii kaupasta :D .. ja koitti ovenkahvoja muutaman kerran että onko auto lukossa..nii sillon tuli sama homma..eli kauhee ääni ja vilkut päälle. ? :o
eli voisko joku vähä valaista mua tost hälyttimest et mitä kaikkea se pitää sisällään..eli onko esim etuovissa mitn tunnistimii yms.. ja sit pitäs viel tietää et mikä se etuoven lukkonupin vieressä oleva led valo on ?? ..en oo koskaa nähnyt sen vilkkuvan tai muutakaan..(hajalla?) ja mihin se liittyy..ainakin se ''hälytin'' toimii vaikka Ledi ei vilku yms..kai sen ledin vois koittaa vaihtaa.. kiitos
Golf 3 tehdashälytin?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Täällä myös -94 (9/93) VR6.
En tiennyt koko hälyttimestä (ledi pimeänä), kunnes tyyppivikaa korjatessa (johtoja poikki haitarikumin sisällä) rupesi jossain vaiheessa huutamaan ja vilkut vilkkumaan. Lediltä oli johto poikki.
Ei ole sisätilatutkaa tehdashälyssä vakiona, uudemmissa ajonestolaite.
Sisätutka ja asentotunnistin lisävarusteena.
Pyhäpäivänkunniaksi tuli selattua raamattua ;)
Tuolla linkki oven purkuun...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92505
En tiennyt koko hälyttimestä (ledi pimeänä), kunnes tyyppivikaa korjatessa (johtoja poikki haitarikumin sisällä) rupesi jossain vaiheessa huutamaan ja vilkut vilkkumaan. Lediltä oli johto poikki.
Ei ole sisätilatutkaa tehdashälyssä vakiona, uudemmissa ajonestolaite.
Sisätutka ja asentotunnistin lisävarusteena.
Pyhäpäivänkunniaksi tuli selattua raamattua ;)
Tuolla linkki oven purkuun...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92505
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 9.3.2008 11:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jees.. vois itekki alkaa vähä tutkiin sitä led hommaa...jos vaikka ottais ovipahvin irti...
mut mietin vaan et mink takia se alko hälyttään kun katolle laitto jotain painavaa..tai jos oven kahvoja renkkas vähän aikaa.. :o no täytyy kattoo jos löytäis suomenkielisen käyttöohjekirjan jostai..ajonestolaite taitaa olla kyl.
mut mietin vaan et mink takia se alko hälyttään kun katolle laitto jotain painavaa..tai jos oven kahvoja renkkas vähän aikaa.. :o no täytyy kattoo jos löytäis suomenkielisen käyttöohjekirjan jostai..ajonestolaite taitaa olla kyl.
Lainaan vanhaa topic:a, kun en viitti uuttakaan alottaa samasta asiasta.
Onko jollakin kokemusta, että G3 -94 tehdashälyttin reagoi lämmön vaihteluihin?
Hälytin siis jostain syystä laukee ilman pakastuessa nopeasti, sisälämppärin puhaltaessa pakkasella tai sisätiloiltaan lämpöisen auton jäähtyessä pakkasella.
Pystyykä tuan ikäistä hälytintä diagnosoimaan siis sen suhteen mikä hälyn antaa?
Eikös tuan ikäisessä hälyssä ole vain kytkinanturit luukuissa eli ei pitäisi olla minkään sortin "sisätutkaa"?
Auto on Saksan tuonti...
Onko jollakin kokemusta, että G3 -94 tehdashälyttin reagoi lämmön vaihteluihin?
Hälytin siis jostain syystä laukee ilman pakastuessa nopeasti, sisälämppärin puhaltaessa pakkasella tai sisätiloiltaan lämpöisen auton jäähtyessä pakkasella.
Pystyykä tuan ikäistä hälytintä diagnosoimaan siis sen suhteen mikä hälyn antaa?
Eikös tuan ikäisessä hälyssä ole vain kytkinanturit luukuissa eli ei pitäisi olla minkään sortin "sisätutkaa"?
Auto on Saksan tuonti...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Onko tutkan paikka G3:ssa siinä sisävalo/kattoluukun käyttökytkin yhdistelmäs?
Kyseinen vaiva ei ole esiintynyt ennen tätä talvea ja mikä tuon tutkan toimintaperiaate on?
Ei kai auton sisällä ole minkäänlaista ilman liikettä, jonka tutka huomaa esim. silloin kun auton sammuttaa ja laittaa ovet lukkoon ja auton sisäilma rupeaa pikku hiljaa kylmenemään.
Tälläinen tilanne oli eilen ja lukitsemisen jälkeen auto rupesi huutamaan noin 5-10min päästä.
Onko mahdollista, että joku luukkuanturi ei jostain syystä tykkää lämpölaajemisesta?
Kyseinen vaiva ei ole esiintynyt ennen tätä talvea ja mikä tuon tutkan toimintaperiaate on?
Ei kai auton sisällä ole minkäänlaista ilman liikettä, jonka tutka huomaa esim. silloin kun auton sammuttaa ja laittaa ovet lukkoon ja auton sisäilma rupeaa pikku hiljaa kylmenemään.
Tälläinen tilanne oli eilen ja lukitsemisen jälkeen auto rupesi huutamaan noin 5-10min päästä.
Onko mahdollista, että joku luukkuanturi ei jostain syystä tykkää lämpölaajemisesta?
itsellä ei ainakaan sisätilalämmitin vaikuta millään lailla. ledi vilkkuu ovessa ja ainakin konepellin alta löytyy katkaisin ja ilmeisesti muut luukut samassa kuin valotkin.
puuttuuko sitten sisätilatutka vaikka aika kattavasti onkin tehtaalla jo varusteltu tuo oma yksilö. ajonesto toki on.
miten lie tuon katoluukun tunnistaa.
vuosimalli -95
puuttuuko sitten sisätilatutka vaikka aika kattavasti onkin tehtaalla jo varusteltu tuo oma yksilö. ajonesto toki on.
miten lie tuon katoluukun tunnistaa.
vuosimalli -95
Satuinpa löytämään arkistostani 7/94 painetun Golfin käyttöohjekirjan, mistä lie tullut, kun ei ole kolmoskoppaista koskaan meillä ollut.
Varashälyttimestä sanotaan mm. seuraavaa:
"Hälytysjärjestelmä kytkeytyy automaattisesti päälle, kun jompi kumpi etuovi lukitaan. Avainta tulee silloin pitää niin kauan lukitusasennossa, kunnes kuljettajan oven lukkonupin lähellä oleva merkkivalo vilkkuu. Noin puoli minuuttia tämän jälkeen hälytin on toimintavalmiudessa.
...
Hälytys laukeaa, jos auton ollessa lukittuna
-ovi
-konepelti tai
-takaluukku
yritetään avata asiattomalla tavalla tai
-virta kytketään.
...
Ikkunat ja kattoluukku eivät sisälly hälytysjärjestelmään.
...
Takaluukku voidaan avata erikseen avaimella hälyttimen ollessa päällä. Hälytys ei silloin laukea. Luukun sulkemisen jälkeen tavaratila on taas mukana hälytysjärjestelmässä.
..."
En nyt kirjoittanut koko ohjekirjaa tähän, tuossa joitain pääkohtia.
Ovenkahvojen koittaminen muutaman kerran oli varashälyttimen mielestä varmaankin yritys avata ovi asiattomalla tavalla, joten hälytys laukesi.
Kattoluukku ei ole mukana järjestelmässä, kts. ylempää.
Varashälyttimestä sanotaan mm. seuraavaa:
"Hälytysjärjestelmä kytkeytyy automaattisesti päälle, kun jompi kumpi etuovi lukitaan. Avainta tulee silloin pitää niin kauan lukitusasennossa, kunnes kuljettajan oven lukkonupin lähellä oleva merkkivalo vilkkuu. Noin puoli minuuttia tämän jälkeen hälytin on toimintavalmiudessa.
...
Hälytys laukeaa, jos auton ollessa lukittuna
-ovi
-konepelti tai
-takaluukku
yritetään avata asiattomalla tavalla tai
-virta kytketään.
...
Ikkunat ja kattoluukku eivät sisälly hälytysjärjestelmään.
...
Takaluukku voidaan avata erikseen avaimella hälyttimen ollessa päällä. Hälytys ei silloin laukea. Luukun sulkemisen jälkeen tavaratila on taas mukana hälytysjärjestelmässä.
..."
En nyt kirjoittanut koko ohjekirjaa tähän, tuossa joitain pääkohtia.
toinen kerta oli kun auto oli lukossa..ja muija pisti 12päkin kaljaa kattoluukun päälle/auton katolle kun tultii kaupasta :D .. ja koitti ovenkahvoja muutaman kerran että onko auto lukossa..nii sillon tuli sama homma..eli kauhee ääni ja vilkut päälle. ? :o
Ovenkahvojen koittaminen muutaman kerran oli varashälyttimen mielestä varmaankin yritys avata ovi asiattomalla tavalla, joten hälytys laukesi.
miten lie tuon katoluukun tunnistaa.
Kattoluukku ei ole mukana järjestelmässä, kts. ylempää.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa