Mistä leveähköt 15" vanteet?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

Mistä leveähköt 15" vanteet?

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 28.2.2008 17:19

Mistä siis löytyisi mielellään kohtuuhintaiset ja mielellään suht hyvän näköiset esim.8" leveät vanteet? Eikä haittais vaikka olis suhteellisen keveät. Pitäis ton tohelon "voima" saada välitettyä tiehen vähän paremmin esim 225 leveillä kumeilla. Nykyään 205/50/16 pyörät ja kaariin meinaa raapia. On niin onnettoman tautisen ahtaat noi pyöränkotelot ja vielä 40mm pudotettu.

E: Ja tosiaan 4x100 ja muistaakseni et37

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.2.2008 17:37

Oliskos esim RSL Cultit jotain?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.2.2008 18:13

ei se leveä pidä aina parhaiten.. etenki matalaprofiilissa renkaissa tämä pätee... koska silloinku kumi on matala niin se pitää olla jäykkä/kova eli silloin ei ole pitoja...

oletteko nähny ikinä formuloissa tai kiihdytysautoissa matalaprofiilikumeja? :O

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 28.2.2008 20:30

Formuloissa on tuumakoko määrätty, 13", sen takia munkit alla.
Kiihdytysautossa munkit ja pieni paine=paljon pinta-alaa. Ja näillä ei mutkaan ajeta.

Pitoa saa etuperän lukolla ja pehmeällä kumiseoksella...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.2.2008 22:08

Keskiniltä löytyy ainakin 8x15, kuten myös Schmidt:ltä, noin niinkuin edukkaimmasta päästä.

Renkaan pinnan kovuudella ei ole mitään tekemistä profiilin/leveyden kanssa. Renkaassa on kymmenkunta eri kumilajia, ja päälikumi on ihan erillinen rakenne millä ei ole "mitään" tekemistä renkaan leveyden ja profiilin kanssa. Nopeusluokalla ja käyttötarkoituksella sitten on isommat merkityksensä kulutuspinnan kovuuteen. Jos on jo ongelmia noilla renkailla, niin suosittelisin jotain semisliksejä, toki kuluminen on paljon voimakkaampaa, mutta niin on pitokin.

314010
-
Viestit: 13
Liittynyt: 22.12.2007 18:49

ViestiKirjoittaja 314010 » 28.2.2008 23:05

yhdyn edellisen puhujan kommenttiin.. eli katopas se nopeusluokka mikä se on.. eli löytyy siitä rengaskoon perässä missä on li eli kantavuus luku ja se nopeusluokka. esim. 98T eli tahtoo kertoo et kumi kantaa sen n.750 kiloo ja nopeusluokka on 190Km/H eli jos alla on vaikka W tai V:luokan renkaat niin hankipa H tai T luokan renkaat. niissä on pehmeämpi seos eli ns. lämpenee nopeammin. ja jos meinaat radalla revitellä niin sitten ne slicsit.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.2.2008 23:30

totta nuoki en todellakaan kiellä asiaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 28.2.2008 23:31

ai niin ja minkä merkkistä kumia sulla on ollu aiemmin alla?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 1.3.2008 17:55

Niin no tarkennetaan nyt sen verran ettei tässä mitään kilpaa olla alkamassa ajamaan eikä kuuhun menossa. Lähinnä vain ajattelin noi 16" vaihtaa tuumaa pienempiin ja leveämpiin koska pyöränkaaret tosiaan on niin onnettoman ahtaat. Leveämmällä renkaalla sitten ehkä hieman parempaa pitoa samalla saavutettaisiin. Lyöhän se tyhjää ykkösellä kumminkin mutta josko ei sitten enää isommilla pykälillä... Mikäs virma noita RSL vanteita myi vai pitääkö saksasta hankkia? Samoin kuin Schmidt:iä?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.3.2008 18:03

Mä voin myydä tonnilla RSL Cultit 8.5x15 et 25 uusilla Toyo Proxes T1R 215/45 kumeilla.
Vanteet on myös uudet... no okei.. setillä ajettu helsingistä ouluun ja takasin. =)

Jos uutena ostat niin Autiotradingiin yhteyttä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa