Olen ostamassa kyseistä autoa, mutta koeajolla kuului keulan suunnalta moottoritievauhdissa sellainen lievä suhina/vinkuna. Minun korvilla ääni kuulostaisi hiljenevän/kovenevan kierrosluvun mukaan(en ihan satavarma 2minuutin moottoritiekokeilun jälkeen). Mahtaako kaikki V6 passatit vinkua samanlailla vai onko kyseessä laakerivikaa(kone, laatikko tai pyöränlaakerit) tai vastaavaa.
Viisaammat neuvokoot.
Kiitos
3B Passat V6 4Motion vinkuu. Ominaisuus vai vika?
Valvoja: ffp jäsenet
Jos kyseessä on viheltävä ääni, niin semmoinen kuuluu myös minun autostani, on riippuvainen auton nopeudesta. Häviää auton lämmetessä. Koitin sitä huollossakin poistattaa, mutta ääni ei kuulunut enää, kun auton pysäytti siksi aikaa, että sai huoltomiehen pihalle :/
Kyseessä siis ääni joka kuuluu pakkasella, mitä kovempi pakkanen, sitä kovempi ääni. Kunnes auto lämpeää. Lämpimällä kelillä auto ei vihellä.
Pari vuotta se on silloin tällöin viheltänyt, mitään ei ole aiheuttanut tietääkseni. Ainoastaan muutaman katseen, kun 30 asteen pakkasella päätti viheltää keskustassa 30kmh nopeudessakin aikasta äänekkäästi =)
Kyseessä siis ääni joka kuuluu pakkasella, mitä kovempi pakkanen, sitä kovempi ääni. Kunnes auto lämpeää. Lämpimällä kelillä auto ei vihellä.
Pari vuotta se on silloin tällöin viheltänyt, mitään ei ole aiheuttanut tietääkseni. Ainoastaan muutaman katseen, kun 30 asteen pakkasella päätti viheltää keskustassa 30kmh nopeudessakin aikasta äänekkäästi =)
Itselläni myös vinkuupi auto jostain konehuoneen puolelta, varsinkin pakkasella, mutta myös lämpimillä keleillä. Viheltävä saundi lähtee joka kuulostaa huonolta. Onko kukaan mahdollisesti saanut selville mistäpäin voisi ääni lähteä?
Niin, vaikka topicissa veekuutosista puhuttiinkin niin oma rassini on 1.8T (AEB)
Niin, vaikka topicissa veekuutosista puhuttiinkin niin oma rassini on 1.8T (AEB)
Ei liity aivan suoraan passattiin, mutta pari pakkasaamun ulinaa on tullut omalle kohdalle, eihän sitä tiedä vaikka olisi sovellettavissa topikin autoon:
- Jos autossa (minun tapauksessani oli Audi 100 C4 2.6 Aut.) on automaattivaiheisto ja sen suodatin on paskanen, niin varsinkin pakkasesta jähmettynyt öljy ei mene suosiolla suodattimen läpi ja tällöin laatikon öljypumppu kavitoi. Tästä lähtee ulisevaa ääntä sekä auton lähtiessä liikkeelle että myös maantienopeuksissa. Ääni häviää öljyn lämmettyä, mutta oikea korjaushan on uusia suodatin ennen ku tulee kalliimpaa remonttia.
- Profiilin mukaisessa Volvossa on joku hieno toisioilmapumppu, joka vähentää päästöjä kylmänä (luntattu www.x40fin.com), ja sen laakeri alkaa iän myötä näivettyä. Pitää kylmäkäynnistyksen jälkeen merko surullista ulinaa hetken, ongelma korjaantuu ostamalla siniseltä tiskiltä uusi toisioilmapumppu 500€:lla tai ottamalla johto irti (0€) ja kärsimällä omassatunnossaan otsonikerroksen heikkeneminen.
Pyöränlaakeri alkaa yleensä ulista vasta lämmettyään, lisäksi jos ääni muuttuu käännellessä autoa niin oireet viittaa pyöränlaakeriin.
- Jos autossa (minun tapauksessani oli Audi 100 C4 2.6 Aut.) on automaattivaiheisto ja sen suodatin on paskanen, niin varsinkin pakkasesta jähmettynyt öljy ei mene suosiolla suodattimen läpi ja tällöin laatikon öljypumppu kavitoi. Tästä lähtee ulisevaa ääntä sekä auton lähtiessä liikkeelle että myös maantienopeuksissa. Ääni häviää öljyn lämmettyä, mutta oikea korjaushan on uusia suodatin ennen ku tulee kalliimpaa remonttia.
- Profiilin mukaisessa Volvossa on joku hieno toisioilmapumppu, joka vähentää päästöjä kylmänä (luntattu www.x40fin.com), ja sen laakeri alkaa iän myötä näivettyä. Pitää kylmäkäynnistyksen jälkeen merko surullista ulinaa hetken, ongelma korjaantuu ostamalla siniseltä tiskiltä uusi toisioilmapumppu 500€:lla tai ottamalla johto irti (0€) ja kärsimällä omassatunnossaan otsonikerroksen heikkeneminen.
Pyöränlaakeri alkaa yleensä ulista vasta lämmettyään, lisäksi jos ääni muuttuu käännellessä autoa niin oireet viittaa pyöränlaakeriin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa