Kytkin irrottaa vasta lattiassa, 228mm vr6+sre

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

Kytkin irrottaa vasta lattiassa, 228mm vr6+sre

ViestiKirjoittaja tuxo » 23.2.2008 15:19

Noniin eli pieni ongelma muodostui tuon kytkimen kanssa.
Tälläset osat:
Vauhtipyörä: kova 228mm, 037 105 273 C, kotoisin ilmeisimmin passatista
Kytkinlevy: Sachs vr6 levy
Asetelma: Zf Sachs race engineering, osanumeron loppu 999 645
Painelaakeri: Sachs tekele
Nestekytkimen sylinterit umpikeulapassatista

Ongelmana siis on että kytkin irrottaa juuri ja juuri kun polkimen runttaa lattiaan asti mutta kun poljinta nostaa sentin niin levy alkaa jo ottamaan kiinni.
Sylintereitä on ilmattu lähestulkoon kaikilla mahdollisilla tavoilla eikä järjestelmästä tunnu enää ilmaa löytyvän.
Poljintuntumakin on kohtuullisen normaalin tuntuinen, alussa ei ole kummemmin vetelää.
Työsylinterin tappia on koitettu pidentää tuloksetta joten varaa sielä riittää kyllä.
Sylinterejä ei tähän mennessä ole vielä uusittu, nestettä ne eivät kuitenkaan vuoda.

Tdiclubilta löytyi tuollainen threadi että painelaakeria painava vipu olisi erilainen g60 sekä vr6 koneissa. Voiko tuo vaikuttaa irrotuskohtaan? http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=141405

Sitten... jos vikana on työsylinterin liian pieni liikematka, mistä mahtaisi löytää pienemmän työsylinterin taikka suuremman pääsylinterin?

Alkaa tästä pikkuhiljaa neuvot loppumaan.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 23.2.2008 18:22

Ilmeisesti moottori on jonkun sortin diesel ja mk2 korissa?

Minulla oli 2003 Octaviassa sama vauhtis ja sama paineasetelma.
Kytkinlevynä 1862 393 031.
painelaakeri 3151 180 231.

Noilla vermein toimi ihan hyvin.

Onko kytkinpintaa jouduttu sorvaamaan paljon vauhtipyörästä?
Liikkuuko mäntä koko matkan painettaessa, vai näytääkö että haarukalla on vapaaliikettä melkein loppuun asti?
Vai onko kytkin jäykkä "koko matkan".. eli normaalin oloinen?

haen sitä että olisiko koko asetelman paksuus liian ohut (esim painelaakerin takia).
tai joskus ei vaan irrota jos on kytkinlevy väärin päin ja jouset ikään kuin laahaavat =)

Jos on alusta asti jäykkä, niin varmaan ei vaan liike riitä?

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 23.2.2008 19:49

Painelaakeri on mulla samalla numerolla, kytkinlevystä en 100% varma kun ei ole levyn laatikkoa olemassa enää, suurella todennäköisyydellä kuitenkin sama sekin.

Vaihdelaatikkona 02A ja koneena 1.9td aaz.
Painelaakeria paineleva vipu on kaiketi tuota mallia tdi kun laatikko on -96 tdi passatista kotoisin.

Poljin tuntuu normaalilta alusta loppuun.

Kytkinhän siis irrottaa mutta aivan totaalisesti liian lähellä lattiaa.

Liikkuuko mäntä koko matkan painettaessa, vai näytääkö että haarukalla on vapaaliikettä melkein loppuun asti?

Mitäs tällä tarkoitit?

Tietääkös kukaan onko noita sylinterejä olemassa eri halkaisijalla? Miten esim. 02J laatikon kyljestä löytyvä työsylinteri?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 23.2.2008 20:27

muistaakseni mulla oli laatikon tyyppi EGR.

Eli poljin "painaa" alusta loppuun.
Tarkoitin tuolla hieman samaa, eli että onko esim puoleen väliin polkimen liikkeestä tyhjää ja sitten vasta alkaa käpälä liikkumaan.
Tai käpälä liikkuu osumatta "paineasetelmaan" pitkälle.

Kuullostaisi kyllä siltä että ei liike riittäisi, tai sitten olisi ilmaa järjestelmässä.
Joskus noi on kyllä todella tuskaisia ilmata.. kerran jouduttiin volvoon tekemään adpteri jolla painettiin paineilmaa nestesäiliäöön ja toinen pari hemmoa ilmasi =|

Jos sulta löytyy autojen vuosimallit, niin voin koittaa katsoa onko sama sylinteri sekä katson miten on ohjeistettu järjestlmän ilmaus.. jos on jotain kikkoja.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.2.2008 20:36

Mulla oli tuota samaa vikaa, osanumerotkin on ilmeisesti ihan samoja. Aluksi vaihteet tuntuivat rusahtelevan kun ei älynnyt painaa poljinta aina ihan "lattiamaton läpi". Nyt ei ongelmaa enää ole kun ei vain kuskin kumi tai kangasmatto ole mennyt polkimen alle. Olen ilmeisesti jo oppinut käyttämään tota kytkintä tai sitten se on jo vähän kulunut (takana 40tkm).

edit. 60 -> 40

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 24.2.2008 3:22

Ilmaa se paineella taikka alipaineella,, ei tahdo muuten tulla ilmat pois kytkimestä

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 25.2.2008 18:30

Korjasin vian pidentämällä polkimen ja pääsylinterin välistä tankoa. Nyt irtoaa kytkin :)

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 25.2.2008 21:09

Anna kun arvaan... Pulttasit Kytkimen työsylinterin tulipeltiin. Kun taas esim. passatissa se on n.1-2cm irti tulipellissä, pultattuna samaan rautaan, jolla on jarrutehostin+pääsylinteri setti kiinni? Näin ainakin itse katselin, kun kävin samaiset hilut purkamassa itselleni lauantaina.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 26.2.2008 1:41

ei kun tuohon on otettu umpikeulapassatista polkimet ja juuri tuo palikka jarrutehostimen taakse mihin sylinteri tulee kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa