Noniin eli pieni ongelma muodostui tuon kytkimen kanssa.
Tälläset osat:
Vauhtipyörä: kova 228mm, 037 105 273 C, kotoisin ilmeisimmin passatista
Kytkinlevy: Sachs vr6 levy
Asetelma: Zf Sachs race engineering, osanumeron loppu 999 645
Painelaakeri: Sachs tekele
Nestekytkimen sylinterit umpikeulapassatista
Ongelmana siis on että kytkin irrottaa juuri ja juuri kun polkimen runttaa lattiaan asti mutta kun poljinta nostaa sentin niin levy alkaa jo ottamaan kiinni.
Sylintereitä on ilmattu lähestulkoon kaikilla mahdollisilla tavoilla eikä järjestelmästä tunnu enää ilmaa löytyvän.
Poljintuntumakin on kohtuullisen normaalin tuntuinen, alussa ei ole kummemmin vetelää.
Työsylinterin tappia on koitettu pidentää tuloksetta joten varaa sielä riittää kyllä.
Sylinterejä ei tähän mennessä ole vielä uusittu, nestettä ne eivät kuitenkaan vuoda.
Tdiclubilta löytyi tuollainen threadi että painelaakeria painava vipu olisi erilainen g60 sekä vr6 koneissa. Voiko tuo vaikuttaa irrotuskohtaan? http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=141405
Sitten... jos vikana on työsylinterin liian pieni liikematka, mistä mahtaisi löytää pienemmän työsylinterin taikka suuremman pääsylinterin?
Alkaa tästä pikkuhiljaa neuvot loppumaan.
Kytkin irrottaa vasta lattiassa, 228mm vr6+sre
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ilmeisesti moottori on jonkun sortin diesel ja mk2 korissa?
Minulla oli 2003 Octaviassa sama vauhtis ja sama paineasetelma.
Kytkinlevynä 1862 393 031.
painelaakeri 3151 180 231.
Noilla vermein toimi ihan hyvin.
Onko kytkinpintaa jouduttu sorvaamaan paljon vauhtipyörästä?
Liikkuuko mäntä koko matkan painettaessa, vai näytääkö että haarukalla on vapaaliikettä melkein loppuun asti?
Vai onko kytkin jäykkä "koko matkan".. eli normaalin oloinen?
haen sitä että olisiko koko asetelman paksuus liian ohut (esim painelaakerin takia).
tai joskus ei vaan irrota jos on kytkinlevy väärin päin ja jouset ikään kuin laahaavat =)
Jos on alusta asti jäykkä, niin varmaan ei vaan liike riitä?
Minulla oli 2003 Octaviassa sama vauhtis ja sama paineasetelma.
Kytkinlevynä 1862 393 031.
painelaakeri 3151 180 231.
Noilla vermein toimi ihan hyvin.
Onko kytkinpintaa jouduttu sorvaamaan paljon vauhtipyörästä?
Liikkuuko mäntä koko matkan painettaessa, vai näytääkö että haarukalla on vapaaliikettä melkein loppuun asti?
Vai onko kytkin jäykkä "koko matkan".. eli normaalin oloinen?
haen sitä että olisiko koko asetelman paksuus liian ohut (esim painelaakerin takia).
tai joskus ei vaan irrota jos on kytkinlevy väärin päin ja jouset ikään kuin laahaavat =)
Jos on alusta asti jäykkä, niin varmaan ei vaan liike riitä?
Painelaakeri on mulla samalla numerolla, kytkinlevystä en 100% varma kun ei ole levyn laatikkoa olemassa enää, suurella todennäköisyydellä kuitenkin sama sekin.
Vaihdelaatikkona 02A ja koneena 1.9td aaz.
Painelaakeria paineleva vipu on kaiketi tuota mallia tdi kun laatikko on -96 tdi passatista kotoisin.
Poljin tuntuu normaalilta alusta loppuun.
Kytkinhän siis irrottaa mutta aivan totaalisesti liian lähellä lattiaa.
Mitäs tällä tarkoitit?
Tietääkös kukaan onko noita sylinterejä olemassa eri halkaisijalla? Miten esim. 02J laatikon kyljestä löytyvä työsylinteri?
Vaihdelaatikkona 02A ja koneena 1.9td aaz.
Painelaakeria paineleva vipu on kaiketi tuota mallia tdi kun laatikko on -96 tdi passatista kotoisin.
Poljin tuntuu normaalilta alusta loppuun.
Kytkinhän siis irrottaa mutta aivan totaalisesti liian lähellä lattiaa.
Liikkuuko mäntä koko matkan painettaessa, vai näytääkö että haarukalla on vapaaliikettä melkein loppuun asti?
Mitäs tällä tarkoitit?
Tietääkös kukaan onko noita sylinterejä olemassa eri halkaisijalla? Miten esim. 02J laatikon kyljestä löytyvä työsylinteri?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
muistaakseni mulla oli laatikon tyyppi EGR.
Eli poljin "painaa" alusta loppuun.
Tarkoitin tuolla hieman samaa, eli että onko esim puoleen väliin polkimen liikkeestä tyhjää ja sitten vasta alkaa käpälä liikkumaan.
Tai käpälä liikkuu osumatta "paineasetelmaan" pitkälle.
Kuullostaisi kyllä siltä että ei liike riittäisi, tai sitten olisi ilmaa järjestelmässä.
Joskus noi on kyllä todella tuskaisia ilmata.. kerran jouduttiin volvoon tekemään adpteri jolla painettiin paineilmaa nestesäiliäöön ja toinen pari hemmoa ilmasi =|
Jos sulta löytyy autojen vuosimallit, niin voin koittaa katsoa onko sama sylinteri sekä katson miten on ohjeistettu järjestlmän ilmaus.. jos on jotain kikkoja.
Eli poljin "painaa" alusta loppuun.
Tarkoitin tuolla hieman samaa, eli että onko esim puoleen väliin polkimen liikkeestä tyhjää ja sitten vasta alkaa käpälä liikkumaan.
Tai käpälä liikkuu osumatta "paineasetelmaan" pitkälle.
Kuullostaisi kyllä siltä että ei liike riittäisi, tai sitten olisi ilmaa järjestelmässä.
Joskus noi on kyllä todella tuskaisia ilmata.. kerran jouduttiin volvoon tekemään adpteri jolla painettiin paineilmaa nestesäiliäöön ja toinen pari hemmoa ilmasi =|
Jos sulta löytyy autojen vuosimallit, niin voin koittaa katsoa onko sama sylinteri sekä katson miten on ohjeistettu järjestlmän ilmaus.. jos on jotain kikkoja.
Mulla oli tuota samaa vikaa, osanumerotkin on ilmeisesti ihan samoja. Aluksi vaihteet tuntuivat rusahtelevan kun ei älynnyt painaa poljinta aina ihan "lattiamaton läpi". Nyt ei ongelmaa enää ole kun ei vain kuskin kumi tai kangasmatto ole mennyt polkimen alle. Olen ilmeisesti jo oppinut käyttämään tota kytkintä tai sitten se on jo vähän kulunut (takana 40tkm).
edit. 60 -> 40
edit. 60 -> 40
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa