Näin. Eli Malli on 1.6 16 v -02 ja kilometrejä 50 000 km.
Eilen noin 2 minuuttia liikkeellelähdön jälkeen ajotietokone käski pysähtymään ja öljykannunkuva syttyi tauluun. No virrat pois, öljyjen tarkisus - ok. Auto käymään, käyntiäänet ok, ajotietokone ei valita, mistään ei vuoda mitään. Sää oli plussan puolella, joten jäätyminen tulee tuskin kysymykseen. Onko ollut vastaavia tilanteita ? Voisiko olla anturivika?
Boran öljynpainevalo palaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Omankin vuosimallin -00 boran (1,6 16v) öljynpainevalo on ilmoitellut itsestään kylmäkäynnistyksen yhteydessä (tarkemmin ottaen kun kierrokset nousevat ensimmäisen kerran yli 1600:n) kosteilla ilmoilla. Samalla tavalla käyttäytyy kun nyppää öljynpaineanturin piuhan irti.
Eilen oli pitkästä aikaa kuivaa, ja pitkästä aikaa oli kylmäkäynnistys, jonka yhteydessä valo (ajotietokoneen saattelemana) ei ilmoitellut. Uusi anturi tulikin jo hankittua, ja mitä nyt olen tutkiskellut ei vaihtaminen taida olla mitenkään liian vaativaa puuha tuohon moottoriin, joten sitä taidan kokeilla ensin.
Eilen oli pitkästä aikaa kuivaa, ja pitkästä aikaa oli kylmäkäynnistys, jonka yhteydessä valo (ajotietokoneen saattelemana) ei ilmoitellut. Uusi anturi tulikin jo hankittua, ja mitä nyt olen tutkiskellut ei vaihtaminen taida olla mitenkään liian vaativaa puuha tuohon moottoriin, joten sitä taidan kokeilla ensin.
Ihan sen verran päivitän omalta osalta, että tänään tuli vaihdettua tuo anturi. Homma oli todellakin helppo (ja uusi anturi halpa (6,90 motonetissä)), joten sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla ensin.
Vanha öljynpaineanturi oli ihan tukossa, joten voisi epäillä, että kylmänä tuo seos, jota tuohon anturiin on muodostunut, on jähmeämpää, joten varsinainen öljynpaine ei välity varsinaiselle anturipinnalle ja hieman lämmettyään se mömmö notkistuu. Tosin vielä ei ole kylmäkäynnistyksiä takana, joten tarvinnee antaa lopullinen tuomio myöhemmin, mutta tuon vanhan anturin nähtyäni voin hyvin uskoa ongelman olevan siinä.
Vanha öljynpaineanturi oli ihan tukossa, joten voisi epäillä, että kylmänä tuo seos, jota tuohon anturiin on muodostunut, on jähmeämpää, joten varsinainen öljynpaine ei välity varsinaiselle anturipinnalle ja hieman lämmettyään se mömmö notkistuu. Tosin vielä ei ole kylmäkäynnistyksiä takana, joten tarvinnee antaa lopullinen tuomio myöhemmin, mutta tuon vanhan anturin nähtyäni voin hyvin uskoa ongelman olevan siinä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa