K-jet ja lambda
Valvoja: ffp jäsenet
K-jet ja lambda
Suoritan tuossa Sciroccoon pientä koneen vaihto projektia ja eilen huomasin että tuossahan on lambda ja kattikin löytyy. Ilmeisesti jollain tavalla tuo ecu ohjaa tuon lambdan perusteella määräjakajan bensan tulopuolta. Vanha kone on mallia JH eli 1.8 8v ja uusi kone samanlainen mutta hieman vireistetympi. Autosta löytyy tosiaan katti mutta ei ole kuitenkaan vähäpäästöiseksi merkattu. Nyt kun uuden koneen mukana tuli peltipakosarja ja tuossahan ei ole tuota lambdan paikkaa niin voiko tuon lambdan jättää pois ja poistaa katin kokonaan? Ohittaisi vaan tuon määräjakajassa olevan "solenoidi ohjauksen".. lähinnä kiinnostaa että toimiiko homma noin yksinkertaisesti?
Itselle k-jetin elämä ei ole vielä ainakaan ihan tuttua mutta tässä pikku hiljaa sitä opiskelleena alkaa ymmärtämään.
Itselle k-jetin elämä ei ole vielä ainakaan ihan tuttua mutta tässä pikku hiljaa sitä opiskelleena alkaa ymmärtämään.
Aa, siis jos tosiaan on K-Jet + Lambda, niin saa toimimaan toki ilmankin. Järkevää olisi kyllä se lambda jättää, koska viritetyssä koneessa yleensä tuppaa menemään kierroksilla laihalle (siis jos hengitystä oikeesti on parannettu). Tästä syystä perussäädön joutuu jättämään melko rikkaalle, jota sitten pystyisi lambda-säädöllä korjaamaan.
En tiedä mimmonen tuo fse-säädin on, mutta jos normaali paineensäädin, ei konetta saa sillä käymään joka tilanteessa oikealla seoksella (kylmä-lämmin).
En tiedä mimmonen tuo fse-säädin on, mutta jos normaali paineensäädin, ei konetta saa sillä käymään joka tilanteessa oikealla seoksella (kylmä-lämmin).
Ok. Tuo lambda täytyy siis vain istuttaa tuohon uuteen pakosarjaan.
Jos tuo FSE ei ole hyvä ratkaisu paineiden laskuun tuonne 3.5bar niin millä tavalla tuon sitten toteuttaisi. Huijaamalla tuota ohjauspaineensäädintä? Tuon uuden koneen rakentaja oli tuon paineiden laskun tehnyt juurikin tuolla FSE 3-kalvoisella paineensäätimellä.
Jos tuo FSE ei ole hyvä ratkaisu paineiden laskuun tuonne 3.5bar niin millä tavalla tuon sitten toteuttaisi. Huijaamalla tuota ohjauspaineensäädintä? Tuon uuden koneen rakentaja oli tuon paineiden laskun tehnyt juurikin tuolla FSE 3-kalvoisella paineensäätimellä.
Korvaakos tuo lambdan ohjaava venttiili ohjauspaineensäätimen kokonaan vai osittain?
Ei kumpaakaan. Vaan on vaan katin toiminnan takia siellä.
Tuota ohjauspaineensäädintä ei voi oikein korvata millään tavalliseslla säätimellä, kun hoitaa lämmitysrikastusta ja kiihdytysrikastusta.
Jos lisää kakkua pitää saada, niin järjestelmäpaineen nostolla sitä saa.
Elikkä tuota alkuperäistä ohjauspaineen säädintä on mahdollisuus modata. Vielä kun löytäisi hyvän ohjeistuksen miten tuo tapahtuu.
Jenkkilässäkin ovat vaihtaneet noihin lambda ohjauksella oleviin k-jet:hin vanhan mallisia määräjakajia joissa ei ole tuota lambda ohjausta. Itsekkin täytyy luultavasti etsiä jostakin vanhan mallin määräjakaja.
Jenkkilässäkin ovat vaihtaneet noihin lambda ohjauksella oleviin k-jet:hin vanhan mallisia määräjakajia joissa ei ole tuota lambda ohjausta. Itsekkin täytyy luultavasti etsiä jostakin vanhan mallin määräjakaja.
Järjestelmäpainetta (system pressure) lisätään määränjakasta. Ohjauspaineensäätimen jättäisin rauhaan.
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/whiterose/Injection.htm
http://www.ford-capri.fsnet.co.uk/whiterose/Injection.htm
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa