vr6 flekti ei sammu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

zei zei
-
Viestit: 37
Liittynyt: 23.7.2007 13:15

vr6 flekti ei sammu

ViestiKirjoittaja zei zei » 11.2.2008 17:42

Oon nyt tunnin verran kahlannu foorumia lapi eika vastausta ongelmaan tahdo loytya..

Eli 92 golf kyseessa ja flektia ei saa sammumaan kuin ottamalla akun irti.

Sininen lampotila-anturi koneen edesta vaihdettu eika mitaan vaikustusta asiaan.

Mikas mahtaa olla seuraava kohde joka vaihtuu uuteen..

Kiitokset jo etukateen..

.JK.
-
Viestit: 24
Liittynyt: 10.12.2007 21:03

ViestiKirjoittaja .JK. » 11.2.2008 17:55

itellä oli corradossa samanlainen vika.. flekti jauho itestään vaikka oli auto sammunut... kävin kahvilla ja tulin takas ni huris vaan :D mulla kuulu sulakerasiasta naksumista ja sitä tahtii flekti pyöri vaihdoin releen uuteen ni loppu siihen :)

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 11.2.2008 18:07

Onko VR6:ssa syylärissä se flektin ohjaus anturi? jos on niin kannattaa tarkistaa ja että onko johdot kunnossa.

zei zei
-
Viestit: 37
Liittynyt: 23.7.2007 13:15

ViestiKirjoittaja zei zei » 11.2.2008 18:21

Melko uus tuttavuus koko kiesi, joten noita mahollisia antureiden sijainteja yms. sitten vaan tulemaan..

Toi rele taytyykin tsekata.

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 11.2.2008 18:33

Flektin anturi on siellä jäähdyttäjän kuskinpuolen yläreunassa, kulutustavaraa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.2.2008 18:45

Sininen on mittaristolle tai moottorin ohjaukselle (otat jäähdyttäjän kupeesta olevasta anturista pistokkeen irti, jos pysähtyy niin ei releessä pitäisi vikaa olla).

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 11.2.2008 22:22

Jos flektin pysähtyminen kestää tolkuttoman kauan, voi vika olla myös sähköisessä vesipumpussa.
Jos pumppu ei pyöri, niin ei jäähtynyt neste saavuta lämpöanturia, joka on termostaattikotelossa.
Tuo syylärissä oleva vaikuttaa, kun kone on kuumempi kuin 95/102-astetta (muistaakseni).
Jälkijäähdytyksen kytkentä on siis se keltainen anturi termoskopassa.
Kokeile irrottaa sen keltaisen liitin, kun flekti pyörii.
Koita irrottaa myös flektin johto, niin kuulet pyöriikö sähköpumppu.

zei zei
-
Viestit: 37
Liittynyt: 23.7.2007 13:15

ViestiKirjoittaja zei zei » 14.2.2008 19:29

Dodii. Nyt on kokeiltu seuraavaa..

Keltasen anturin liitin irti -- ei mitaan vaikutusta.

Flektin piuha irti -- vesipumppu pelaa ja sammuukin aikansa jauhettua..

Sit kyssari. Eli onko se syylarissa oleva anturi se mika on sellasen kumi tutin suojaama ja miten sen saa rikkomatta irti?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.2.2008 8:23

Syylarissa ei ole kuin yksi anturi ja voi olla tiukkakin johtoliitin (työnnä kumiluppi päällä ensin pois), anturissa kierre ja tiiviste, voi vaihtaa niin että laskee paisuntasäiliöstä paineen pois ja vaihtaa uuden tilalle (ei paljoa vettä lirahda vaihdon aikana).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 18 vierailijaa