Onko Buellin omistajia / omistaneita?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko Buellin omistajia / omistaneita?
MP messuilta jäi kuumeen lisäksi mieltä kaivertamaan Buellin mopot ja nyt olisi mukava kuulla käyttäjäkokemuksia ja tuntemuksia, kun on ainakin minulle melko tuntematon merkki siinä mielessä, että en tunne ketään, jolla on / olisi ollut kyseisen merkin pyörää...
Lightning XB12Scg olisi tarkoitus käydä koeajamassa heti kun kelit antavat myöten ja ehkä sen jälkeen pankinjohtajaakin tulee moikattua. Tai sitten ei, mutta ens kesäksi on tarkoitus vihdoinkin se oma pärrä hommata ;)
Lightning XB12Scg olisi tarkoitus käydä koeajamassa heti kun kelit antavat myöten ja ehkä sen jälkeen pankinjohtajaakin tulee moikattua. Tai sitten ei, mutta ens kesäksi on tarkoitus vihdoinkin se oma pärrä hommata ;)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ei ole kokemuksia, mutta itse olen Buelleja ihaillut useamman vuoden. Ei ole uskaltanut mennä kokeilemaan, koska ei ole tällä hetkellä varaa hankkia pyörää :)
Mutta kuten kinnunen jo sanoi, niin kannattaa käydä kokeilemassa ja lisäksi kannattaa vertailla joihinkin toisiin pyöriin. Se, että joku sanoo täällä, että pyörä on huippu tai pyörä on paska, ei anna kovinkaan selvää kuvaa siitä, vaan testaamalla saat parhaiten selville pyörän ominaisuudet ja sen kuinka se sulle sopii.
Joku pitää kyykyistä, joku apinakiikuista, joku katuenskoista ja jotkut Buelleista.
Mutta kuten kinnunen jo sanoi, niin kannattaa käydä kokeilemassa ja lisäksi kannattaa vertailla joihinkin toisiin pyöriin. Se, että joku sanoo täällä, että pyörä on huippu tai pyörä on paska, ei anna kovinkaan selvää kuvaa siitä, vaan testaamalla saat parhaiten selville pyörän ominaisuudet ja sen kuinka se sulle sopii.
Joku pitää kyykyistä, joku apinakiikuista, joku katuenskoista ja jotkut Buelleista.
sinkkupyöräksi loistava räppäilypyörä. lyhyt akseliväli.
itse jos olisin ns. yksineläjä olisin ilman muuta kallistunut buelliin.
kyytiläistä melko vaikea kuljettaa,joten jouduin itse unohtamaan buellin ja tyytymään vtr hondaan,mutta kuten buellinkin v-twinissä äänimaailma paljon paljon miehekkäämpi kuin rivareissa,sekä se V-2:n vääntö...
koeajamallahan se selviää lopuksi. toiselle sopii toiselle ei.
itse jos olisin ns. yksineläjä olisin ilman muuta kallistunut buelliin.
kyytiläistä melko vaikea kuljettaa,joten jouduin itse unohtamaan buellin ja tyytymään vtr hondaan,mutta kuten buellinkin v-twinissä äänimaailma paljon paljon miehekkäämpi kuin rivareissa,sekä se V-2:n vääntö...
koeajamallahan se selviää lopuksi. toiselle sopii toiselle ei.
Mitäs tuo race-kit käytännössä sisältää?
Vapaavirtausuodatin, tehoputki ja moottorinohjausyksikkö.
Tuossa vähän soundia. :P
Itselläni ajokokemusta parin koeajon verran ja niiden perusteella tuon xb9sx:n ostin. Helppo ajaa ja käsitellä ja todella miehekkäät äänet varsinkin tolla Sebringin pöntöllä:) Kaks päällä meinataan muijan kanssa tolla ajella..oli sitten vaikeeta tai ei. Onhan tollasessa enemmän munaa ku yhdessäkään muovisessa japsimuoviluodissa. Tokihan ne on suurin osa nopeampia ja halvempia huollattaa ja varmasti toimintavarmempia ym mutta entäs sitten. Buellissa on fiilistä 10 kertaa enemmän ja varmasti poikkeaa massasta, Kyykyt ovat olleet samannäköisiä viimesen 10 vuotta ja niiden ajoasento on vähintäänkin rasittava (ainakin meikäläiselle). Tästä saa varmaan kivan väännön aikaiseksi mutta tämä on mun mielipide. Ja saa taas suuttua jos siltä tuntuu:))
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Tokihan ne on suurin osa nopeampia ja halvempia huollattaa ja varmasti toimintavarmempia ym mutta entäs sitten.
:-D
Niin, kukin tyylillään...
Eikös H&D ole maailman eniten teille levinnyt kyykkypyörä? ;-)
Ok, työkaverilla on 1200cc lightning Buell, ja näyttää ainakin hienolta. Lähtee hiljaisissa (alle 100km/h) vauhdeissa todella hyvin. Mutta, katteilla on muitakin ominaisuuksia kuin ulkonäkö, lisäksi jos koskaan ajattelit kinkkua kuljetella niin tuossa on matkustajan tilat aika vähissä.
Kaverin mukaan 130km/h alkaa olla lähellä kipurajaa tärinän yms vaikutuksesta.
Itse en ole kokeillut, eli kolmannen jalan tietoa.
Jos olis varaa ostaa 2xBuell, voisin ostaakin (mulle ja vaimolle omat), mutta tuo CBR saa nyt toistaiseksi tyytyä osaansa.
Otti kuitenkin suht kevyesti (suljetulla alueella tietysti) 282km/h (mittariin) ja varaa olis pyörän puolesta ollut mutta kuski jänisti :-D
Taskinen: Mites olis projekti; joku kyykky, johon turbo+ilokaasut? Toki ohjelmoitava sytkä + -ruisku, ja kaikki mausteet sekaan? Joku 1000+cc vois olla aika jees ;-)
Oma henkilökohtainen mielipide on muutaman koeajonperusteella, että en ostaisi Buelia. Tuolla lisää juttua Buelista, sekää hyvää että huonoa http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?s=6df0abfa2b1baae2e8e81d8006326a64;act=SF;f=111
Jos tuollaisen "rähinä" pyörän haluisin niin ostaisin (millaisista on 2 pyörän kokemus, nyt alla Hayabusa) niin tulisi hankala päätös että ostaisinko Kawasaki Z1000 tai KTM SuperDuken... Kawan ostaisin jos edes miettisin 2-päällä ajeluja nakulla (mikä on täyttä tuskaa jos esim vertaa Hayabusan 2-päällä ajeluihin), mutta KTM tulisiheti haarojen väliin jos yksin ajelisin ja hiukankin miettisin, että haluaisin pyörällä "kikkailla". Mut noihan on sellasia henk.koht.mielipiteitä, sama asia kuin jonkun mielestä kannattaa ostaa autoksi Citroen ja toinen vannoo Toyotan nimeen... Jos itse tykkää ja muijakaveri suostuu istumaan taakse niin ei muuta kuin kaupoille! Yks plussa pitää itsekkin mainita: TAKUULLA erottuu Esson pihalta tollanen pyörä ja löydät aina omasi!
Jos tuollaisen "rähinä" pyörän haluisin niin ostaisin (millaisista on 2 pyörän kokemus, nyt alla Hayabusa) niin tulisi hankala päätös että ostaisinko Kawasaki Z1000 tai KTM SuperDuken... Kawan ostaisin jos edes miettisin 2-päällä ajeluja nakulla (mikä on täyttä tuskaa jos esim vertaa Hayabusan 2-päällä ajeluihin), mutta KTM tulisiheti haarojen väliin jos yksin ajelisin ja hiukankin miettisin, että haluaisin pyörällä "kikkailla". Mut noihan on sellasia henk.koht.mielipiteitä, sama asia kuin jonkun mielestä kannattaa ostaa autoksi Citroen ja toinen vannoo Toyotan nimeen... Jos itse tykkää ja muijakaveri suostuu istumaan taakse niin ei muuta kuin kaupoille! Yks plussa pitää itsekkin mainita: TAKUULLA erottuu Esson pihalta tollanen pyörä ja löydät aina omasi!
Buelilla matkan ajaminen ei ole nautinto. Ei ole kovin kummoisia tuulisuojia edessä eli kuskiin kohdistuu kaikki paine. Alle 150 km/h pystyy vielä ajamaan mutta sen yli ei kovin pitkää matkaa jaksa länkyttää. Vääntö ja akseliväli tekevät pyörästä varsin mukavan (hankalan) ajettavan. Tärinä on yksi miinus... Etujarrutuntuma taas on omaa luokkaansa vannekehän kokoisesta jarrulevystä johtuen.
Itse olisin Buelin ostamisen kannalla.
Ja rähinä mielessä tollainen Z1000 Kawa ei todellakaan ole hyvä. Se on painava lousku jota ei ole kovinkaan helppo saada takarenkaan varaan.
Itse olisin Buelin ostamisen kannalla.
Ja rähinä mielessä tollainen Z1000 Kawa ei todellakaan ole hyvä. Se on painava lousku jota ei ole kovinkaan helppo saada takarenkaan varaan.
^ Joo samaa mieltä ettei Z1000 sopiva kikkailuun... Käytin vain tuota "rähinä"-sanaa ihan yleisesti tuollaisista nakupyörä-vehkeistä. Kyllä Zetallakin kikkailut onnistuu, ja on se omalla tavallaan vakaampi kuin esim SuperDuke, mutta vaatii ehkä kuskilta enemmän taitoa. Itsellä oli Z750 n. vuoden verran ja kyllä sillä kikkailu luonnisti enemmän kuin mukavasti... =)
Se on painava lousku jota ei ole kovinkaan helppo saada takarenkaan varaan.
Itsellä sen kummempaa kokemusta mopoista, mutta kaverin puheiden mukaan 1000Z kulki takarenkaalla oikein mainiosti, kun sellaista kävi koeajamassa viimekesänä. Sillä miehellä tosin on vaikeuksia pitää molemmat renkaat tiessä pyörällä kuin pyörällä, joten ehkä sillä oli vaikutusta asiaan...
Buell on omalla tavallaan ihan metkan näköinen kampe, mutta toisaalta se taas on jotenkin pöljän näköinen.
Hitto että alkoi itselläkin taas polttelemaan kortin ajaminen ja mopon ostaminen kun kävi tuolla MP messuilla pyörimässä. 750Z olis aluksi sellanen mikä passais itselle jos sen kortin ajaisin. Tai sit joku supermoto. Superduke olis hemmetin makee, mutta ekaksi pyöräksi turhan raju peli. Ja onneksi niin sen verran kallis, että ei tartte kuvittellakkaan opiskelijan sellaista ostaa.
Tärinä...kokeilkaapas joskus esim kotarin supermotoa. Buell on senjälkeen ku höyhenen päällä ajaisi:)
Buell ja matka-ajo...totta...ei ole matkapyörä mutta eipä z750/1000 tai KTM superdukekaan ole katteilla pilattu joten eipä ne sen enempää tuulelta suojaa.
Ja kyydissä istuminen...olen itse istunut kyykkypyörän kyydissä eikä se mitään herkkua sekään ollut.
Jos nyt haluaa matkapyörän joka ei tärise ja millä on kiva kuskata eukkoa niin tuskinpa sitten edes Buellia vilkaiseekaan.
Buell ja matka-ajo...totta...ei ole matkapyörä mutta eipä z750/1000 tai KTM superdukekaan ole katteilla pilattu joten eipä ne sen enempää tuulelta suojaa.
Ja kyydissä istuminen...olen itse istunut kyykkypyörän kyydissä eikä se mitään herkkua sekään ollut.
Jos nyt haluaa matkapyörän joka ei tärise ja millä on kiva kuskata eukkoa niin tuskinpa sitten edes Buellia vilkaiseekaan.
Buelleista ei kokemusta valitettavasti, mutta tosiaan Super Dukella monet kilometrit matkattu ja kannattaa aloittaa harrastus jollain muulla pyoralla. En oo kylla viela keksinyt etta mihin tuo on tarkoitettu kadulla, muutakuin sakkojen saamiseen ;) Radalla sitten luistokytkin on kiva lisa ettei takakumi hakkaa jarrutuksissa. Bonuksena tuon tyylissa supermotoissa on ettei kovin helposti saa isoja sakkoja ylinopeuksista, kun ei ainakaan itseni tee mieli ajaa juuri koskaan yli 140km/h kun rupee tuuli repimaan joka suuntaan.
Buel on passeli juuri lyhyiden matkojen räppäämiseen. Matkapyörähän se ei ole.
Pääasiassa sen hommaavat ihmiset jotka pitävät harleystä, mutta eivät halua HD imagoa.
Buel kuitenkin on "Harley".
Mopo on ok, jos pitää hihnavedosta, ilmajäähdytyksestä ja pikkasen vuotavasta koneesta.
Tämä ei ollut provo vaan yrittäkääs ajella Buellilla kaupunkiruuhkassa ilman että yhtään huohottaa öljyä jostakin rakosesta läpi.
Lisäksi tuo ruuhka on aika killeri ILMAjäähdytteiselle 800-1200cc mopolle.
Tarinaa Buell:sta http://en.wikipedia.org/wiki/Erik_Buell
Pääasiassa sen hommaavat ihmiset jotka pitävät harleystä, mutta eivät halua HD imagoa.
Buel kuitenkin on "Harley".
Mopo on ok, jos pitää hihnavedosta, ilmajäähdytyksestä ja pikkasen vuotavasta koneesta.
Tämä ei ollut provo vaan yrittäkääs ajella Buellilla kaupunkiruuhkassa ilman että yhtään huohottaa öljyä jostakin rakosesta läpi.
Lisäksi tuo ruuhka on aika killeri ILMAjäähdytteiselle 800-1200cc mopolle.
Tarinaa Buell:sta http://en.wikipedia.org/wiki/Erik_Buell
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Itse en ole Z1000 Kawaa edes ajanut mutta muiden kertomien juttujen perusteella se ei vaan ole ollenkaan niin helppo viedä takapyörän varassa kuin Z750. Mutta sen tiedän että Z750 ovat kehuneet keulimisen puolesta muuten paitsi yllättävien välivapaiden puolesta.
http://www.stainlesssteel.fi/Kawasaki%20z750.mpg
Siinä koeajo Z750:llä...
http://www.stainlesssteel.fi/Kawasaki%20z750.mpg
Siinä koeajo Z750:llä...
www.buell.fi , tuolta lisäinfoa ihan kotimaisellakin kielellä. Teknisissä tiedoissa mainitaan jäähdytyksestä seuraavaa "ilma/öljy/puhallin jäähdytteinen". Eli on noissa jonkinnäköiset pöhöttimet jäähdyttämässä moottoria.
Äänet on kyllä mahtavat ja ajokokemus omaa luokkaansa. Jos olis ylimääräistä rahaa, olisi Buell loistava vaihtoehto.
Äänet on kyllä mahtavat ja ajokokemus omaa luokkaansa. Jos olis ylimääräistä rahaa, olisi Buell loistava vaihtoehto.
Onko tuo oikeasti ilmajäähdytteinen?
Perinteisessä mielessä kyllä. Koneen öljyjä jäähdytetään.
Teknisissä tiedoissa mainitaan jäähdytyksestä seuraavaa "ilma/öljy/puhallin jäähdytteinen"
Mutta oikeasti siis ilmajäähdytteinen.
Normaalissa japanilaisessa tai eurooppalaisessa mopossa on nestejäähdytys
ja erillinen öljynlauhdutin. Toki ei niissä ole samaa fiilistäkään.
Buellissa on paljon "hienoja" ideoita (tankki rungossa ja öljyt takaswingissä)...
Davidsoneja jo useita vuosia tullu harrastettua, mut ny tuli pyörä arsenaalia lisättyä vielä yhellä pulusellakin :)
Itse kävin viime kesänä ekan kerran kaverin buellia koittaa.. vm99 X1 viripalikoilla. Ihan jännältä laitokselta tuntu. Vääntöaluehan näissä on se kiva puoli ja rajoitinki toppaa jo tossa 7000 kohilla eli ei tartte paljo vingutella.
Joten kipinäähän siinä tuli sen verran että ny on itellä 2001 Buell M2 omassa tallissa palasina :). Laitteesta tulee tosin hieman alkuperäistä erillainen. S1 mallin perä, Yamaha r1 keula, Iso mikuni, Crane sytty.. ym..
Itsellä oli kriteerinä ku buellia kahtelin että ei ruiskua eikä alumiini runkoa :) Tankkiki on tankki eikä ilmanputsari :D
Sen verran minusta tahtoo tuota Rautapyörän harrastajan verta olla.
Buellikin on HD tavoin siitä hyvä että ku ostaa ni raha on ku pankissa.. arvo ei juurikaan laske.. saattaa jopa noustakki ajan myötä :)
Pikkasen vaan kuullut että ei helpoimpia myytäviä sit jos joskus hävittää.. ostajakunta kuitenki sen verran pieni, mut hyvä vaan eipähän tule samanlaista joka nurkalla vastaan.
Itse kävin viime kesänä ekan kerran kaverin buellia koittaa.. vm99 X1 viripalikoilla. Ihan jännältä laitokselta tuntu. Vääntöaluehan näissä on se kiva puoli ja rajoitinki toppaa jo tossa 7000 kohilla eli ei tartte paljo vingutella.
Joten kipinäähän siinä tuli sen verran että ny on itellä 2001 Buell M2 omassa tallissa palasina :). Laitteesta tulee tosin hieman alkuperäistä erillainen. S1 mallin perä, Yamaha r1 keula, Iso mikuni, Crane sytty.. ym..
Itsellä oli kriteerinä ku buellia kahtelin että ei ruiskua eikä alumiini runkoa :) Tankkiki on tankki eikä ilmanputsari :D
Sen verran minusta tahtoo tuota Rautapyörän harrastajan verta olla.
Buellikin on HD tavoin siitä hyvä että ku ostaa ni raha on ku pankissa.. arvo ei juurikaan laske.. saattaa jopa noustakki ajan myötä :)
Pikkasen vaan kuullut että ei helpoimpia myytäviä sit jos joskus hävittää.. ostajakunta kuitenki sen verran pieni, mut hyvä vaan eipähän tule samanlaista joka nurkalla vastaan.
Hommasin käytetyn xb12r bulun loppusyksystä, joten ajokokemusta 1km sekä vanhan takarenkaan loppuun poltto... Edellinen mopo meni kaupaksi heti mp-messujen jälkeen joten nyt odotellaan kevättä että pääsee katsastamaan sekä maksamaan tulliin veron. Polttelee aika lailla päästä oikeasti kokeilemaan uusinta hankintaa. Bulusta löytyy rece-kit sarja jo valmiiksi , mutta konttorille joutuu varmaan orkkis vaimentimen laittamaan virtaavamman tilalle.
-
Kahdeksan vuotta Buell pyöriä ajaneena (M2 Cyclone -97, xb9r -02, xb9sx-05) ei voi kun kehua niitä. Kun puhutte Buelleista niin muistakaa kertoa mistä mallista kun niitä on/on ollut n. 20-25 erilaista. Vanhemmat on sportster perustaisella mootorilla ja putkirungolla, uudemmat -02 -> alumiinirugolla ja Buellin omalla mootorilla.
Tässä klassikot -> http://www.classicbuell.com/classicbuel ... ge0002.htm
Tässä uudenpaakin tietoa -> http://en.wikipedia.org/wiki/Buell_Motorcycle_Company
Tässä klassikot -> http://www.classicbuell.com/classicbuel ... ge0002.htm
Tässä uudenpaakin tietoa -> http://en.wikipedia.org/wiki/Buell_Motorcycle_Company
Entisen Kawasaki Z750 -05 ja Nykysen Buell Cityx xb9sx -07 omistajana voin kertoo, että rähinäpyöriä on eri lähtöön.
- Buell on enemmän cruisailuun, fiilistelyyn, huomion keräämiseen tarkoitettu.
- Huollot kalliita, itse huoltomalla säästää pitkän pennin.
- Kierrosalue kapeampi kuin esim Z750 (kun juuri tuntuu että nyt lähtee niin paukuttaa jo rajoittajaan), mutta vääntää alhaalta mukavasti, ei siis mikään ratatykki.
- Vaikka buellin satula näyttää ettei siinä matkusta kahta ihmistä millään...yllätyksenä kuitenki tuli kuinka helposti sillä ajaa kyytiläisen kanssa.
Kannattaa ehdottomastia hankkia Race-kit, äänet muuttuu potenssiin 1000 ja muutenki luonne pikksen räväkämmäksi.
- Buell on enemmän cruisailuun, fiilistelyyn, huomion keräämiseen tarkoitettu.
- Huollot kalliita, itse huoltomalla säästää pitkän pennin.
- Kierrosalue kapeampi kuin esim Z750 (kun juuri tuntuu että nyt lähtee niin paukuttaa jo rajoittajaan), mutta vääntää alhaalta mukavasti, ei siis mikään ratatykki.
- Vaikka buellin satula näyttää ettei siinä matkusta kahta ihmistä millään...yllätyksenä kuitenki tuli kuinka helposti sillä ajaa kyytiläisen kanssa.
Kannattaa ehdottomastia hankkia Race-kit, äänet muuttuu potenssiin 1000 ja muutenki luonne pikksen räväkämmäksi.
Katselin Buellia ensikerran puoltoistavuotta sitten ja mun mielestä se todellakinnäytti kummallislta... Joku siinä kuitenkin kiinnosti ja pistin tohon tietokoneen taustakuvaks XB12Ss ja mustana tietenkin ;) Siinä sitä sitten pällisteltyä aikansa, niin nyt se on tallissa ;) Eli Kävin ostamassa uuden XB12Ss:n n.1kk sitten ja nyt olen silla 200km ajellu ainakunkelit on sallinut... Olen aivan MYYTY Kaikista ennakko puheista huolimatta, olen todella tyytyväinen hankintaani. Vääntö on käsittämättömän hieno ja ei se mun mielstä 130km/h:ssa mitenkään pahalta vielä tuntunut... Tosim mutka tietä en ole vielä käynyt ajamassa, kun ei ole oikein uskaltanut, mutta hyvältä vaikuttaa...
Suosittelen.
Suosittelen.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa