1.8i RP kaasuläpän asentoanturi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Minimaalinen
-

1.8i RP kaasuläpän asentoanturi

ViestiKirjoittaja Minimaalinen » 1.2.2008 18:35

Saan vikakoodin kaasuläpän asentoanturista (value out of range). Revin ruiskun irti autosta, mutta en uskalla purkaa anturia koska siinä on sinetöidyt ruuvit.

Onko jollain antaa resistanssiarvoja joilla voisi tarkastaa anturin? Saako anturin kasaan jos sen purkaa?

Gti2k
-

ViestiKirjoittaja Gti2k » 4.2.2008 13:50

Mulla oli aikoinaan kakkoskoppainen 1.8 yksipisteruisku, vikakoodina kaasuläpän potentiometrissä häikkää. Avoin siinä olleet neljä ruuvia, mitään jousia ei lennellyt, siinä osassa, jossa oli liittimet oli potentiometrin vastusosa, sen putsasin ja laitoin takaisin mahdollisimman tarkasti alkuperäiseen asentoon (sen voisi jollain tavalla etukäteen merkata) itse en merkannut ja eka kerralla nyki kiihdytyksessä, hieman siirsin ja sitten toimi ok.

edit: mulle sanottiin että ei voi korjata, ei saa säädettyä koskaan kohdalleen. Otin riskin ja se kannatti. Se kannattaa myös huomata että ei putsaa liian vahvalla aineella, ettei vastuksen pinta katoa...

Entris
-

ViestiKirjoittaja Entris » 5.2.2008 12:38

Yksi tuollainen monojeeeetti pyörii hyllyssä, joten voin mittailla vastusarvot sulle iltasella jos löydän mittarin jostain. :)

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”