Saan vikakoodin kaasuläpän asentoanturista (value out of range). Revin ruiskun irti autosta, mutta en uskalla purkaa anturia koska siinä on sinetöidyt ruuvit.
Onko jollain antaa resistanssiarvoja joilla voisi tarkastaa anturin? Saako anturin kasaan jos sen purkaa?
1.8i RP kaasuläpän asentoanturi
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla oli aikoinaan kakkoskoppainen 1.8 yksipisteruisku, vikakoodina kaasuläpän potentiometrissä häikkää. Avoin siinä olleet neljä ruuvia, mitään jousia ei lennellyt, siinä osassa, jossa oli liittimet oli potentiometrin vastusosa, sen putsasin ja laitoin takaisin mahdollisimman tarkasti alkuperäiseen asentoon (sen voisi jollain tavalla etukäteen merkata) itse en merkannut ja eka kerralla nyki kiihdytyksessä, hieman siirsin ja sitten toimi ok.
edit: mulle sanottiin että ei voi korjata, ei saa säädettyä koskaan kohdalleen. Otin riskin ja se kannatti. Se kannattaa myös huomata että ei putsaa liian vahvalla aineella, ettei vastuksen pinta katoa...
edit: mulle sanottiin että ei voi korjata, ei saa säädettyä koskaan kohdalleen. Otin riskin ja se kannatti. Se kannattaa myös huomata että ei putsaa liian vahvalla aineella, ettei vastuksen pinta katoa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”