Sihisee samalla tavalla kuin seuraavassa videossa: http://www.youtube.com/watch?v=sQcgWRxiPGQ
Eli onko bypass rikki? Autossa kiinni kn 57i kartiosuodatin ja muuten vakio. Olen vähän ristiriitaista tietoa saanut, kun jotkut sanoo, että se on täysin normaalia tuon suodattimen kanssa, ja jotkut sanoo, ettei se tee hyvää turbolle tuollaisena. Jos siinä on vikaa niin ilmeisesti kannattaa ottaa audi tt:n bypass tilalle?
Ja sitten tuosta kartiosuodattimesta, että haittaako se lämpösuojan puute ratkaisevasti?
1.8t sihinä
Valvoja: ffp jäsenet
Miksi?
TT:n pässi on parempi, koska on huoltovapaa.
No se on ihan maku asia kumman laittaa forgen vai TT:n bypassin.
Jos sitten kuuluu "tsutsutsu", niin bypassi on rikki...
Eli eiks tuo "tsutsutsu" ääni juuri meinaa sitä että paine menee suoraan turbonsiiville, kun kaasuläppä menee kiinni, eikä pääse purkaantuun bypassin kautta takasin kiertoon?
Kyllähän siinä TT:n bypassissa on samanlainen rikkoontuva kumikalvo, kuin GTI:nkin bypassissa...
Varmaankin viimeistään siinä vaiheessa, kun mäntä alkaa jumimaan... :)
Perus moottoriöljykin käy, jotkut laittaa aseöljyäkin. Enivei, jotain matalaviskositeettista ja hyvin voitelevaa. Esim. teflonrasva tai joku parafiinipohjainen öljy vois olla aika bueno.
Tosin, mitä ohuempaa öljyä, niin sitä useammin saat sitä öljytä, näin käytännössä. Vaseliini menee kyllä pakkasella niin jäykäksi, että sitä en itse ainakaan suosittelisi.
Kuinka usein tuo puhdistus ja rasvaus pitäisi tehdä?
Varmaankin viimeistään siinä vaiheessa, kun mäntä alkaa jumimaan... :)
ja mitä rasvaa sisälle?
Perus moottoriöljykin käy, jotkut laittaa aseöljyäkin. Enivei, jotain matalaviskositeettista ja hyvin voitelevaa. Esim. teflonrasva tai joku parafiinipohjainen öljy vois olla aika bueno.
Tosin, mitä ohuempaa öljyä, niin sitä useammin saat sitä öljytä, näin käytännössä. Vaseliini menee kyllä pakkasella niin jäykäksi, että sitä en itse ainakaan suosittelisi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”