Huomasin kun olin kasaamassa konetta että toisessa ylimääräisessä nokka-akseliparissa ketjupyörillä on huomattavan paljon terävämmät hampaat ja merkinnät ketjupyörillä ovat myös erilaiset kun toisessa, viivoja "o" -ien sijasta.
Molemmat nokka-akseliparit ovar KR -koneista ja alkuperäisiä (eri vuosimallia toki, -86 ja -90) ja samoilla numeroilla (pyöreämmät hampaat -90).
Ketjupyörät pyöreäimmillä hampailla eivät näytä kun olisivat kuluneet pyöreiksi joten onko kyseessä eri mallia ja mitä hyötyä/haittaa siitä on?
Onko ketju kuitenkin sama molemmissa tapauksissa?
Mk2 16V nokka-akselien ketjupyörät
Valvoja: ffp jäsenet
Ketju on ainakin varaosaluettelossa aivan sama, oli sitten kyseessä KR-, tai PL-moottori...ja jos varaosamyyjä ei löydä luetteloistaan siihen ketjua, niin käskeppä kattomaan A-mallin mersun öljypumpun ketjun kohdalta...samaa ketjua käytetään nimenomaan nokkaketjuna näissä 16V-moottoreissa...
Niin ja mulla on myös yksi ylimääräinen pari nuita nokkia KR-moottoriin ja niissä ajoitusmerkit olivat kyllä kummassakin parissa merkitty "o", mutta sarjanumero oli kyllä eri...mietinkin, että toiset nokat täytyvät olla PL-moottorista, sillä niissä oli kuitenkin eri sarjanumero...nokkien vuosikerrasta ei ole tietoa...
Niin ja mulla on myös yksi ylimääräinen pari nuita nokkia KR-moottoriin ja niissä ajoitusmerkit olivat kyllä kummassakin parissa merkitty "o", mutta sarjanumero oli kyllä eri...mietinkin, että toiset nokat täytyvät olla PL-moottorista, sillä niissä oli kuitenkin eri sarjanumero...nokkien vuosikerrasta ei ole tietoa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa