Golf 3 1Z vääntö kateissa Mikä vikana?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

Golf 3 1Z vääntö kateissa Mikä vikana?

ViestiKirjoittaja Kuikku » 3.1.2008 20:28

Terve

Olisi sellainen ongelma, että autosta on kadonnut vääntöä koko kierrosalueelta alakierroksilta enemmän, kuin yläkieroksilta (= yli 2000 r/min). Kiihdytettäessä "täys kaasulla" auto saa noin 2000 r/min kohdilla turbopiikin, jonka jälkeen vääntö katoaa ~2200r/min kohdilla. Tästä eteen päin auto vuoroitellen vetää ja taas vääntö katoaa nykimisen sykli on noin 100 r/min luokkaa. Täys kaasulla kiihdytettäessä auto ei käytännössä kierrä yli 4000 r/min, ilman kuormaa auto kiertää normaalisti. Autolla kiihdytettäessä "osa kaasulla" auto on tehoton/väännötön, mutta ei nyi 2000 r/min yläpuolella.

Ilman- ja naftansuodatin on vaihdettu ja kaikki letkut on silmämääräisesti tarkastettu.
(Viestiä kirjoittaessa pakoputki on tarkastuksen alla.)

Mulla on ollut ennen vain bensakoneita, joten diesel-tekniikka on vähän hakusessa, siksi kaipaisinkin apua ja anteeksi sekavasta selityksestä:

Search:lla en löytänyt mitään vastaavaa.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 3.1.2008 20:48

Maf vois olla yksi vika, ei veto päällä kierrä kovin hyvin ainakaan isommilla vaihteilla. Vag-comilla voi mitata paljon Maffin arvot on. Toisaalta se ei varmaan tuohon ahtamiseen paljoa liity.

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

ViestiKirjoittaja Pete88 » 3.1.2008 21:35

Mulla teki samaa tuo passatti ku oli n75 venttiili rikki. Koita ottaa pois käytöstä tuo venttiili, ja käy ajaani, jos pelaa oikeen niin siinä vika. Uus maksaa n.80€

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 4.1.2008 19:10

N75:sen irrottaminen ei vaikuttanut mitään, mutta kaverin kanssa mitattiin VAG-COM:lla MAF:n arvot: Ylämäkeen kolmosella verätettäessä suurin arvo, joka saatiin oli 528, vaikka pyynti oli 847 yläkierroksilla.
Eikös tuon arvon pitääsi mennä yli 1000 satunnaasesti tai ainakin lähelle?

Pitää hakia MAF Käyttöautolta ja kokeella. 147€ keksiivät hinnaksi puhelimes.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 5.1.2008 0:40

Koita ohittaa se n75 siten, että ahtopaine pääsee imupuolelta suoraan hukkaportin kellolle.

MAF-vikaa voi tunnustella ottamalla MAFilta johto irti.

Heltsu
-
Viestit: 385
Liittynyt: 23.7.2003 8:43

ViestiKirjoittaja Heltsu » 5.1.2008 12:29

Koita ohittaa se n75 siten, että ahtopaine pääsee imupuolelta suoraan hukkaportin kellolle.

Miten tuo tapahtuu? N75:lle tulee muistaakseni 3 letkua, mihin ne mikäkin menee? Kaikki letkut on samanvärisen kuran peitossa niin ettei niitä konehuoneessa seuraa pirukaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa