EGR vuotaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

EGR vuotaa?

ViestiKirjoittaja mks900 » 31.12.2007 0:44

Huomasin tuossa öljyjä tarkistaessa että koko egr:n ympäristö oli aika tehokkaasti öljyssä ja moskassa... lähes koko koneen kuve sellaisessa öljypaskassa.

Mistähän se saattaapi vuotaa? Kannattaisko koko egr mahdollisesti tukkia?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 31.12.2007 9:58

Omassa sama homma. Laippasin ja sotkeminen loppui.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 31.12.2007 11:38

Mihin kohti laitoit laipan? Vaikuttaako paljonkin lämpiämiseen talvella?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.12.2007 12:55

Viimeksi muokannut sa, 31.12.2007 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 31.12.2007 15:06

No tuosta linkistä ei kyllä tullu mitään uutta...

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 31.12.2007 15:25

Offtopic: Sattuuko kenelläkään olemaan noita "sokeita" laippoja tuohon EGR:n tilalle? Uskoisin, että porukka on niitä aina pari ylimääräistäkin tehnyt/teetättänyt samalla kertaa. Privalla voi ottaa yhteyttä.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 31.12.2007 15:35

mullekkin kelpais..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 31.12.2007 16:17

Rälläkän ja porakoneen kanssa kun muotoilee lattaraudan palaa 10 minuuttia niin sulla on sopivat laipat egr:n tulppaamiseen. Turha niitä on missään teettää kalliilla. Itse piirsin tussilla lattarautaan mallit egr:n omista laipoista ja rälläköin irti. sit vaan 2 reikää ja kiinni koneeseen. Hyvin toimii.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 31.12.2007 16:23

kannattaa kysellä putkolta, häneltä edullisesti ainakin vuosi takaperin moiset ostin.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 1.1.2008 22:16

Laipan tein 2mm teräksestä. Tiiviste mallina, rälläkällä ja porakoneella muotoonsa. 10min homma. Autohan on kylmä talvella vaikka egr olisi käytössä, saa nähdä miten nyt käy. Oikea talvi taitaa alkaa vasta nyt (-13 mittarissa).

ema
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.4.2004 20:58

ViestiKirjoittaja ema » 2.1.2008 11:10

laitoin laipan väliin,mutta sytytti häiriövalon. Olisko mitään ratkaisua tilanteeseen?

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 2.1.2008 12:17

laitoin laipan väliin,mutta sytytti häiriövalon. Olisko mitään ratkaisua tilanteeseen?



Vag-Com:lla ohjelmoida egr mahdollisimman pienelle.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 2.1.2008 22:42

Minullakin häiriövalo palaa. Elikkäs laipan voi poistaa jos egr:n säätää minimiin? Joku kuka on käyttänyt comia enemmän voisi laittaa apua mistä tuo säätö tapahtuu (itse vasta opiskelija).

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 2.1.2008 23:17

Onko nuo PD:t jotenkin herkempiä tuon EGR:n tukkimisen suhteen...? Ikinä mulla ole kyllä vikavaloa vilkutellut...Minkä koodin antoi?

Niin vag-comilla saa säädettyä kyllä, mutta minimi ei taida olla mallia off...

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 4.1.2008 11:05

Ei ainakaan ATJ-koneessa (pitkittäinen 115hp pumppari) tule mitään vikakoodeja tai häiriövaloja vaikka on sokeat tiivisteet ja alipaineliitäntä ummessa.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 4.1.2008 21:54

Ainakin ATD-koneet vilkuttelee vikavaloa, mikäli EGR:n laippaa. Vag-com:lla säätämällä saa ainoastaan EGR:n ohjelmoitua pienelleen


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa