Vw polo 1.9 d vm 96 moottorin vaihdosta???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

Vw polo 1.9 d vm 96 moottorin vaihdosta???

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 25.12.2007 0:22

Onko kukaan ikinä vaihtanut moottoria kyseiseen härveliin?? Miten kyseinen homma olisi kaikista helpoin suorittaa ku tosta edellisestä meni jako sekasin ja mosa hajos täysin. Joku joka on homman suorittanut niin voisitko antaa jotain neuvoja et miten olisi kaikista helpoin tämä operaatio tehdä?? Paikalle tulee samanlainen 1.9d kone eli mitään ei olla muuttamassa. Kannattaako kone irrottaa vaihteiston kanssa vai erikseen?? Ylä vai ala kautta???
Viimeksi muokannut johtaja83, 25.12.2007 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 25.12.2007 11:58

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... e696674138

Helppoa ei löydy, mutta kaikkein vähemmällä pääset kun hankit vastaavanlaisen koneen tilalle (ajonesto, kytkin, syöttöpumppu ja muutkin liittimet/nippelit samoja kuin entisessä). Haulla löytyy sivutolkulla lukemista moottorinvaihdosta.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 25.12.2007 16:18

Minkälaiset autotalli vehkeet ja nostimet käytössäsi?
Jos autotalli ja lattiatilaa käytössä, niin purat nokkapään osat haitasta pois ja vedät sitä kautta moottorin tai koko paketin ulos (joutuu hallitunkilla kannattelemaa samalla, vaihtoehdot vähissä).

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.12.2007 19:56

Kaikista helpoin omasta mielestäni on purkaa keula pois edestä häiritsemästä. En kyllä tiedä miten polossa purkautuu. Jos lähtee kokonaan lamput ja syyläri samassa paketissa niin hyvä. Sitten vaan nostaa koko kone+loota paketti keulalta. Sitten tallin lattialla vaihdat lootan rikkinäisestä ehyeen lohkoon. Ainakin näin käsitin että pelkkä lohko on vaihdon edessä?

Hyvä olisi tässä välissä myös laittaa uusi kytkin. On se vaan niin paljon helpompaa kuin alkaa irrottamaan laatikkoa koneen ollessa paikoillaan. Siinä saa käyttää mielikuvitusta jos jonninverran. Varsinkin jos ennen ei ole pelannut näiden kanssa.

Siinäkait se tämän projektin vaikein osuus. Muutenhan se on vaan pulttailua. Sitten ei muutakuin uudet litkut koneeseen ja menoksi. Öljyt, jäähynesteet ja tehostajan litkut. Eipähän niistäkään tarvitse heti huolehtia. :)

johtaja83
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.12.2007 0:13

polo

ViestiKirjoittaja johtaja83 » 25.12.2007 20:47

Kiitokset kaikille vastanneille!! Eiköhän tuo homma tuu hoideltua aikakin nopeasti pois päivä järjestyksestä. Tieto moottorin irrotus suunnasta auttoi paljon koska en ole volkkarin kans tämän asian tiimoilta ollut hirveästi tekemisissä ja siksi kyselinkin et miten tapahtuu ku katoin pellin alle ja totesin et ei tule pois japanilais tyyliin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa