Tervehdys!
Eli ongelmana on , että audi 80 1.8E vm 89. sammuilee. Auto on ilmeisesti? varustettu K-jetronic ruiskujärjestälmällä. Sammuilu esiintyy satunnaisesti. Joskus auto saattaa toimia ilman sammuilua monta ajokertaa ja joskus auto ei toimi ollenkaan, eli jäädään kotipihaan.
Seuraavia on jo kokeiltu:
-Bensapumppu toimii tankin päässä. Antaa normaalit paineet
-Virtalukon pohja on vaihdettu
käynnistäessä autoa bensapumppu ei aina lähde käyntiin. Pitäisikö käydä koko ajan?
Haynesin automanuaalista ei ota erkkikään selvää. Onko jollain tietoa mikä mahtaa olla autoni sytytysjärjestelmä (moottorin numero on DZ alkuinen)?
Onko ylipäätänsä kenelläkään ollut samankaltaisia ongelmia Audin kanssa? Mahdollisia korjausehdotuksia otetaan vastaan.
ps. pyörälki on kiva liikkua, paitsi vesisateessa.
Audi 80 sammuilee kesken ajon.
Valvoja: ffp jäsenet
tarkennuksia
Moro!
Kiitokset nopeista vastauksista. Anturi menee tarkistukseen. Tarkennuksena siis tuohon bensapumppuun. Pumppu ei siis aina lähde käyntiin kun starttaa. Virranjakajan kansi ja johdot vaihdettu ja pitäisi olla tarkistettu ja ok.
Tuomas
Kiitokset nopeista vastauksista. Anturi menee tarkistukseen. Tarkennuksena siis tuohon bensapumppuun. Pumppu ei siis aina lähde käyntiin kun starttaa. Virranjakajan kansi ja johdot vaihdettu ja pitäisi olla tarkistettu ja ok.
Tuomas
Aikanaan vastaavilla oireilla vaihdoin turhaan bensapumpun releen (ehjä rele pitäisi olla edelleen tallella, ota privalla yhteyttä jos tarviit), koska vika oli lopulta puolassa. Puolan vaihdon jälkeen toimi moitteettomasti. Ilmeisesti puolan kautta tulee heräte tuolle releelle?
Ja konehan oli sama DZ samassa typ89 korissa.
Ja konehan oli sama DZ samassa typ89 korissa.
thomas
Joo ei ollut ainakaan pumpun rele. Kiitos vaan tarjouksesta. Sekin vaihdettiin. Hall-anturiin ei ole vielä koskettu. Auto käy kyllä kylmänä nyt ok, mutta alkaa nykiä heti lämmittyään. Onko tuossa autossa jossain ruiskun elektroninen säätöyksikkö? "ns musta laatikko" jos on missä se mahtaa sijaita. Hayesin manuaalista ei löydy kuvaa jossain paikka osoitetaan. Puolakin on muuten taidettu vaihtaa samalla kun viimeksi tulpat ja virranjakajan kansi sekä pyörijä.
tuomas
tuomas
olikohan ylävesiletkussa,koneen päässä löytyy yksi lämpötila anturi joka liittyy varmaan moottorinohjaukseen. hintaa taisi olla jotain parinkympin luokkaa. tuo aiheutti samankaltaista lämpösenä nykimistä ja sammuilua entisessä 2.0E audissa. ironisesti lopulta anturinhakureissulla jäi sinne osaliikkeen pihaan kun olin lämpöseksi ajanut eikä enää lähtenyt käyntiin ennenkun viileni. sama oli sitten siellä vaihtaa parkkiksella se anturi. se oli joku kaksinapainen anturi neliskanttisella liittimellä muistaakseni.
K-jetissä ei ole kuin pumppu, lämpöaikakytkin joka ohjaa kylmäkäynnistyssuuttimen toimintaa kylmäkäynnistyksen aikana, ohjauspaineensäädin jossa taisi olla jokin bi-metalliliuska ja yksi alipainekello siinä puolan vieressä (DZ-kone) joka ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta antamaan lisää soppaa täyskaasukiihdytyksessä. Nämä ovat ainoat sähkön kanssa tekemisissä olevat osat ko. ruiskussa. Muuten täysin mekaaninen värkki.
Onko kaikki imuilmavuodot pois laskuista?
Onko kaikki imuilmavuodot pois laskuista?
Vika Paikallisestettu!
Hei!
Vihdoin vika löytyi, kun osa löytyi:). Kyse oli sytytykseen liittyvästä mustasta laatikosta. Mikä lie olikaan hieno nimi tälle? (sytytyksen ohjausyksikkö) Maksoi varasosaliikkeessä noin 30 euroa. Motonetistä olisi saanut edullisemmin, mutta olisi joutunut tilaamaan. Osa löytyy kuskin puolen vasemmasta seinämästä jalkatilan läheltä.
Tässä vielä selvennykseksi auton oireilusta. Auto sammuili ensimmäisen kerran kesällä. Jonka jälkeen satunnaisesti pitkin syksyä, kunnes marraskuussa auto sammui heti kun moottorin oli ajanut vähän lämpimmämmäksi. Välillä auto myös nyki ja eikä välttämättä heti sammunut. Oireeseen ei heti viitsitty puuttua kun keskustassa asuu eikä autolla ole päivittäistä käyttöä.
Toivottavasti audivanhus (412000km lasissa) vielä muutaman vuoden kestää.
Kiitos kaikille vastannaille:)
Tuomas
Vihdoin vika löytyi, kun osa löytyi:). Kyse oli sytytykseen liittyvästä mustasta laatikosta. Mikä lie olikaan hieno nimi tälle? (sytytyksen ohjausyksikkö) Maksoi varasosaliikkeessä noin 30 euroa. Motonetistä olisi saanut edullisemmin, mutta olisi joutunut tilaamaan. Osa löytyy kuskin puolen vasemmasta seinämästä jalkatilan läheltä.
Tässä vielä selvennykseksi auton oireilusta. Auto sammuili ensimmäisen kerran kesällä. Jonka jälkeen satunnaisesti pitkin syksyä, kunnes marraskuussa auto sammui heti kun moottorin oli ajanut vähän lämpimmämmäksi. Välillä auto myös nyki ja eikä välttämättä heti sammunut. Oireeseen ei heti viitsitty puuttua kun keskustassa asuu eikä autolla ole päivittäistä käyttöä.
Toivottavasti audivanhus (412000km lasissa) vielä muutaman vuoden kestää.
Kiitos kaikille vastannaille:)
Tuomas
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa