12mm Nestepään vaihto 1.6 ekotd
Valvoja: ffp jäsenet
12mm Nestepään vaihto 1.6 ekotd
Nyt pitää turvautua ammattilaisiin kun tuntuu et omat keinot loppu jo nyt.
Eli aloitetaanpa ihan alusta. Vaihdoin 1.6ekotd pumppuun 12mm nestepään ja pelkästään nestepään.
laitettiin pumppu takaisin kiinni ja ajoitukset meni vituiks lukituksista huolimatta (kuinka yllättävää). Noh 20tuntia ollaan kohta niitä pykäliä kokeiltu ja pumppua käännelty ja korvakuulolla kokeiltu ja sit kokeiltiin myös eilen mittailla digimauserilla sitä saaterin liikerataa ja jos lukuun on uskominen niin 2.57mm oli ainoa millä se kävi ees kohtuullisesti. Lopuksi saatiin pumpunpyörän pykäliä siirtämällä tulokseksi 0.6 ja pumppua käänneltiin joten sen pitäs olla nyt isompi mutta ei oikee mauserilla voi mitata ku ei mahdu sekaan. mutta nyt ei lähteny laisinkaan käyntiin. Mitään ongelmia ei ennen vaihtoa ollut.
Voiko kaikki tämä työ olla nyt turhaa siksi et ei vaihettu nokkalevyä saati mitään muuta eli orkkiskamoil laiteltii kaikki takasi. Rupeaa usko loppumaan ja kohta vaihan vakio nestepään sinne takasin.
Tänään vielä käyn ostamassa heittokellon ja kokeillaan sillä mutta muuten en todella osaa sanoa mikä siinä voi olla. kaikki muu pitäs olla kunnossa paitsi suuttimista en mitään kantaa ota.
Eli aloitetaanpa ihan alusta. Vaihdoin 1.6ekotd pumppuun 12mm nestepään ja pelkästään nestepään.
laitettiin pumppu takaisin kiinni ja ajoitukset meni vituiks lukituksista huolimatta (kuinka yllättävää). Noh 20tuntia ollaan kohta niitä pykäliä kokeiltu ja pumppua käännelty ja korvakuulolla kokeiltu ja sit kokeiltiin myös eilen mittailla digimauserilla sitä saaterin liikerataa ja jos lukuun on uskominen niin 2.57mm oli ainoa millä se kävi ees kohtuullisesti. Lopuksi saatiin pumpunpyörän pykäliä siirtämällä tulokseksi 0.6 ja pumppua käänneltiin joten sen pitäs olla nyt isompi mutta ei oikee mauserilla voi mitata ku ei mahdu sekaan. mutta nyt ei lähteny laisinkaan käyntiin. Mitään ongelmia ei ennen vaihtoa ollut.
Voiko kaikki tämä työ olla nyt turhaa siksi et ei vaihettu nokkalevyä saati mitään muuta eli orkkiskamoil laiteltii kaikki takasi. Rupeaa usko loppumaan ja kohta vaihan vakio nestepään sinne takasin.
Tänään vielä käyn ostamassa heittokellon ja kokeillaan sillä mutta muuten en todella osaa sanoa mikä siinä voi olla. kaikki muu pitäs olla kunnossa paitsi suuttimista en mitään kantaa ota.
Viimeksi muokannut Naksu, 18.12.2007 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=822
Noilta sivuilta löytyy ohjeita!
Noilta sivuilta löytyy ohjeita!
Tämäkin kannattaa kahlata läpi.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=60 ... step%E4%E4
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=60 ... step%E4%E4
Noniin eli siis tuo säätöluisti ainakin kuuluu olla reikä alaspäin ei siis nestepäähän. ja juuri kun luin ja tein että se on nestepäähänpäin. eli täytyy tänään vaihteeksi purkaa pumppu ja käännellä oikeeseen asentoon jos sais sen nyt edes orkkiskamoilla käyntiin ja jos tänään sais vaikka toisen pumpun ostettua mitä rupee ropailemaan.
4päivää aamusta yöhön työtä ja duunista sairaslomaa auton takii, rupee riittää yhen nestepään vaihtoon.
4päivää aamusta yöhön työtä ja duunista sairaslomaa auton takii, rupee riittää yhen nestepään vaihtoon.
Nyt varmaan mielessä on käynyt, että pitikö sitä mennä DIY miehenä itse kokeilemaan.
Vitsi vitsinä, itsekin pari noita pumppuja purkanut ja tullut siihen mielipiteeseen että mihinkään uudempaan pumppuun en enää ikinä koske, sen verran on mahdollisuuksia kasata väärin ja tuhota koko vehje.
Vitsi vitsinä, itsekin pari noita pumppuja purkanut ja tullut siihen mielipiteeseen että mihinkään uudempaan pumppuun en enää ikinä koske, sen verran on mahdollisuuksia kasata väärin ja tuhota koko vehje.
Viimeksi muokannut Kinnunen, 18.12.2007 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuleeko suuttimille dieseliä startatessa kunnolla ja onko nestepään keskellä oleva iso pultti kunnola kiinni siitä mistä mitataan ajoitus heittokelolla. onko ajoitus varmasti kohdallaan siis lähellekkään kun laittaa merkit kohdalleen, muistitko laittaa sinne nestepäähän sen 0-renkaan siitä vanhasta nestepäästä
Juu siis kyllä vain saikkuu. tosin selkä meni rempatessa ja matka duunii on mahdoton ilman autoa =)
juu laitoin O renkaan kiinni ja ei mitään pitäs olla unohtunu. suuttimen paluu letkusta ei nyt olla saatu mitään kun se saatanana säätöluiska vissii sit estää sen. joo siis saatiin siit eilen mitattuu sellasta ku 0.7 ja pykälää ja pumppua säätämällä toinen luku oli 1.7 et ei oikee toho haarukkaan osunu.
juu laitoin O renkaan kiinni ja ei mitään pitäs olla unohtunu. suuttimen paluu letkusta ei nyt olla saatu mitään kun se saatanana säätöluiska vissii sit estää sen. joo siis saatiin siit eilen mitattuu sellasta ku 0.7 ja pykälää ja pumppua säätämällä toinen luku oli 1.7 et ei oikee toho haarukkaan osunu.
Nonni. Nyt on säätöluiska käännelty ja kamat kasassa merkit kohillaan. ongelmaksi iskiki sit jo et ei pumppu ime jostain syystä diisseliä laisinkaan. Noh nyt sit kävi niin perinteiset että tuntui löysältä se linjankiinnike pumppuun että kiristin sen sitte paskaksi. taas yksi hidaste tähän. täytyy lähtee tästä metsästää sellasta osaa sitten.
Rupee pikkuhiljaa hermot olemaan tiukilla.
Rupee pikkuhiljaa hermot olemaan tiukilla.
Jos lähetät pumpun jollekkin "firmalle", niin kannattaa mainita suoraan jos kyseiset osat ovat jotain muuta kuin orginal kamaa(esim. kiinakopioita). Niin ei tule sitten turhia bumerangi paketteja takaisin, joissa viesti sisällä että en koske tuollaiseen paskaan...
Näin kävi itsellä yhden pumpun kanssa, jolloin joutui itse ottamaan pumpun auki ja sorvailemaan kamat sopiviksi.
Näin kävi itsellä yhden pumpun kanssa, jolloin joutui itse ottamaan pumpun auki ja sorvailemaan kamat sopiviksi.
Joo no siis kai se vaan pitäs joku 30min sahaa mut akkuhan siinä menee ja hermot. nyt saatiin sillain tehtyy et paluuletkuun puhkuttiin ilmaa sellasel isommal pyöränpumpul. kompural menis vähä kivemmi mut kävi se noinki. joo no siis nyt on pumppu tullu purettuu about 10kertaa ni kyl sen nyt jo osaa varmaan, kuhan saa sen uuden nokkalevyn. koska se on vissiinki nyt sit siit ollu ja ehkä vielä k-mitta ollu väärä. meinaan siit ei saanu tekemälläkään oikeita arvoja kohalle. joko 0.6 tai 1.7
sen verta voisin kysästä et jos se k-mitta on väärä niin mistä niit prikkoja sinne väliin voi/kannattaa hankkii vai onko iha lähin ruuviliike riittävä kauppa?
sen verta voisin kysästä et jos se k-mitta on väärä niin mistä niit prikkoja sinne väliin voi/kannattaa hankkii vai onko iha lähin ruuviliike riittävä kauppa?
Nyt koitti vihdoin se päivä et sain nestepään ja nokkalevyn kiinni. auto saatiin helpolla vielä käyntiin mutta eipä kyllä käy mitenkään erikoisesti. ajotuksia kun säätää ni tuntus joko olevan liian aikasella tai myöhäsellä ja siltä väliltä ei vaan toimi kunnolla eli joko nakuttaa tai savuttaa valkosta tai sitte siitä väliltä ni tulee mustempaa savua mutta kone pitää silti outoa ääntä ja ei oikein toimi kunnolla. sinne laitettiin se vakio prikka ja tyhmänä ei sitä k-mittaa nyt sit kattonu. mutta voiskos se johtua nyt sit siitä. kun ei sitä tunnu saavan millään säätöihin. voipi olla et joutuu sen k-mitan katella et pitääkö ees lähelle paikkaansa ja ajaa toi rotisko lähimmälle pajalle ajotusten säätöön ni saavat siellä tapella sen kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa