GTD & TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jugi-
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.1.2004 23:13

GTD & TDI

ViestiKirjoittaja Jugi- » 12.12.2007 12:57

Morjens! Koitin hakee tällästä topiccia mut en ainakaa ihan heti löytäny.. Eli siis hankinnassa olis G3 diiseli ja vähä kiinnostas tietää näiden kahden eroista.. lähinnä tekniikkapuolella siis.
Onko alustassa tai jarruissa eroja? Ja onko GTD tekniikkana 66kw vai 55kw kone? Kiitos jo etukäteen.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.12.2007 12:59

TD on esikammiokone ja TDI taasen suoraruikkari.

Jugi-
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.1.2004 23:13

ViestiKirjoittaja Jugi- » 12.12.2007 13:06

eli siis GTD on TD koneella? Tuolla näyttää nettiauton myynti-ilmotuksissa pyörivän myös merkinnöillä gtd tdi. Onkos nämä kolmoskoppaset TD:t juurikin niitä 55kw koneita?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.12.2007 13:17

Eikös tuo 1.9GTD ole jo 66kW, näin muistelisin?

e: pikainen googletus ei näyttänyt isompia voimia kuin 55kW tuolle GTD:lle.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.12.2007 14:43

GTD:tä on saanut 55kw td:nä ja 66 ja 81kw TDI:nä

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 12.12.2007 16:00

Gtd=55kw
66kw ja 81kw on sit gt tdi...

Tämä käsitys mulla on...

Jugi-
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.1.2004 23:13

ViestiKirjoittaja Jugi- » 12.12.2007 21:06

ok. onkos mitään eroa alustan tai jarrujen suhteen normaali td/tdi:hin verrattuna?

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 12.12.2007 21:38

Ainakin 5-pulttijako erona, oisko iskarit ja jarrut sun muut samaa tavaraa kun bensa Gti:ssä/VR6:ssa?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.12.2007 21:39

81kW TDI:ssä on levyjarrut myös takana, muissa on rummut takana. Samoten 81kW mallissa on edessä 280mm jarrulevy, pienemmissä 256mm.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.12.2007 8:39

Nyt mennään ihan muistikuvien pohjalta kun yhtä 81kw GTD/GT TDI:tä olin aikoinaan ostelemassa. 4-pulttijako ja takana rummut. Pitänee varmistaa asia illalla perhealbumista.

Sitten 66kw versiossa jonka loppupeleissä ostin oli 256mm jäähdytetyt laikat edessä ja takana rummut. Huomattavasti käyttövarmemmat nuo rummut takana kuin levyt ja golfin kokoisessa ja painoisessa autossa ei katuajossa hidastuvuuteen mitään käytännön merkitystä kummat jarrut on takana.

Richeliu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.11.2007 2:25

ViestiKirjoittaja Richeliu » 13.12.2007 11:19

Itellä 66kw TDi ja suorasuikkarihan se. Takana rummut ja edessä levyt ja edessä tosiaan 256 levy. 4-pulttijakohan tuossa ainakin on. GTD on se esikammiokone. Meikäläisen tarkka on CLX TDi ja tuo CLX on varustelumerkintä. Samoin kuin usein ilmenevä GT TDi. Mutuahan tämä mutta korjatkaa jos olen väärässä.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 23.12.2007 20:42

Itellä oli 55 kw gtd pari vuotta ja hyvä auto se on. Muistaakseni siinä on identtinen alusta mikä td:ssä. Spezial mallissa tais olla madallettu alusta. Jako on 4 x 100. Ei eroa td:stä kuin varustelun puolesta joka on kyllä huomattavasti parempi kuin suomi-td:ssä. Gt tdi on yleensä vielä paremmin varusteltu kuin gtd. gtd:tä on tehty 92-94 ja gt tdi:tä siitä eteenpäin ja tosiaan uusimmat on sillä 81 kw koneella. Kumpaakaan noista ei oo tuotu suomeen että talvivarustus on heikompi ku suomimalleissa. Mutta gtd on kyllä hyväksi havaittu peli. helppo nostaa tehot sinne n. 90 heppaan parissa minuutissa ruuvaamalla. tdi on tietty sitte helppo lastuttaa mutta ei ilmasiks. gtd:ssä kone on aaz. Jarrut on jäähyttämättömät mutta 2 koppasen gti-golffin jäähdytetyt levyt ja palat käy suoraan.

Richeliu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.11.2007 2:25

ViestiKirjoittaja Richeliu » 25.12.2007 11:33

Tuota gt tdi mallia sillä 81kw koneella on tuotu esim ruåtsiin joten sitä löytyy myös paremmin talvivarusteltuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa