mk2 pl:n sytysennakko/pari muuta kysymystä..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

mk2 pl:n sytysennakko/pari muuta kysymystä..

ViestiKirjoittaja Arto S » 10.12.2007 18:30

Tuli tuossa mieleeni sellaista että paljonkos tuossa mk2 golfin gti-koneessa eli PL-moottorissa uskaltaa laittaa ennakkoa sytytykseen? Meinaan nyt on se vakio elikkäs kuutisen astetta.

Sitten toentaako vaihtaa KR:n imunokkaa tuohon kun tuossa ei ole kattia? Pitäs opinnäytetyö tehä ja olis vähän tarkoituksena uusia nostimet ja vaihtaa kansipahvi sekä venttiilit työstää.. Ja hyövyttäskö säädettävä nokkapyörä mitään? Paljonkos penkittäminen maksanee jossain päin Suomea?

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 10.12.2007 21:06

No säädettävällä nokka-pyörällä et periaattessa tee mitään jos pidät vakio nokat

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 11.12.2007 16:19

^^Kyllä sillä nokkapyörällä saa ajotukset paremmin kohalleen, jos kantta on laskettu...tarpeeksi kun ottaa siivua pois tasopinnasta, niin menee jako hieman pieleen...

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 11.12.2007 16:23

Mutta mielestäni sitä kantta ei paljoa pysty laskemaan...

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 11.12.2007 22:43

No kyllä sitä nyt vähän kärsii ottaa... muttei kyllä niin paljoa etteä jako alkaisi hakemaan... ja kiristimellä pystyy pelaamaan jaon kohdalleen... tai minä ainakin pystyin kun otin kannesta 0.5 muistaakseni...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.12.2007 22:51

Miten kiristimellä saa jakoa säädettyä?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 12.12.2007 1:14

kanttahan pystyy laskemaan melkoisesti, jos ajaa mäntiin kolot ventiileille;)...mutta tää on tätä jossittelua taas, eikä varsinaisesti liity topicin aloittajan kysymykseen...mut vakion kantta ei tosiaan 16V-mallissa pysty paljoo laskemaan, että ei ala kolisemaan...Niin ja se penkittäminen maksaa muistaakseni jotain 60-80e luokkaa, ainakin meidän koululla (Oulun seudun AMK)...riippuu tietenkin, että jos menee säätöhommiksi, niin hinta nousee...kiirettä tuntuu olevan ja ajat on vähissä ku ralliautoo ramppaa penkissä joka päivä...

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 12.12.2007 6:46

Jooh, no nuo loput kysymykset ei niin kiirrellisiä mutta jos joku ossais tuoho sytytyksen ennakkoon jotain vastata niin ois hyvä! Muistaakseni jostain jäänyt mieleen kuusitoista astetta.. :P Kokeilemallahan se tietenkin parhaiten selviäis..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.12.2007 11:21

PL:stä en tiedä, mutta PG:ssä (täysin eri kone siis, G60, jos joku ei tiennyt...) on se "optimi-perusennakko" noin 16 astetta. Siitä varmaan jäänyt mieleen se 16...?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 12.12.2007 21:00

Siitähän se tais muuten jäähä mieleen. Mutta jos joku tietäs paljon tohon kärsii maksimissaan laittaa?

Artemis
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.10.2007 16:37

ViestiKirjoittaja Artemis » 13.12.2007 17:46

niinkun joku kyseli tota kiristimen merkitystä... No on kai sillä jotain vaikutusta asiaan... Kun miettii kun autosta ei ole laskuttu kantta eikä lohkoa, ja kiristimellä kiristetään jakoremmi oikeaan kireyteen, niin jäähän sinen vielä varoja laittaa remmiä kireämmälle? Ja sitten kun kantta ja lohkoa lasketaan, niin nokan ja kampiakselin väli lyhenee, joten remmihän olisi vakiossa kiristäjän asennossa aivan liian löysä.. Mutta jos remmin "löysät" pyöräytetään oikelle puolelle, ja kiristetään remmiä niin silloinhan nokan pitäisi pysyä merkeissään ja ajoitus kohdillaan? En tiedä, mutta näin sain esim oman kilpurin moottorin tehtyä, ja hyvin on pelannut! Mut korjatkaa nyt viisaammat virheeni niin opitaan taas kaikki jotain.. ;)

PS: Joulun odotusta! :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.12.2007 20:28

Ei mulla kärsinyt kiristintä säätää niin että olisi jakoon ollut merkitystä.

Siritys lämpimänä alkoi herkästi ja muuten oli kylmänä niin löysä ettei uskaltanut antaa olla...

Toni_88
-
Viestit: 92
Liittynyt: 3.2.2006 23:56

ViestiKirjoittaja Toni_88 » 4.1.2008 19:21

Jäälin autosäätö, Prokkola nimeltäää... Oulun kieppeillä 60€ maksaa. Gti16v varmaan muistaa kuka siellä käytti viimeks =)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 6.1.2008 12:17

Joo, no onhan tuo ollut jo kauan tiedossa. (Siitä lähtiin kun kuulin asiasta :D)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa