1,9td Vento nykii

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

BornFromJets
-

1,9td Vento nykii

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 7.12.2007 16:42

Herkkä perseeni on parin viime päivän aikana havainnut pientä nykimistä Venton kulussa kylmällä koneella, 60kmh vauhdissa ja nelosvaihteella.
Käynnistyy hienosti, tyhjäkäynti on tasaista ja muutenkin kone tuntuu toimivan niin kuin pitääkin. Silmänräpäyksen mittaisia nykäyksiä vaan ilmennyt alkumatkalla pintakaasulla.
Heittäkääpäs arvauksia, minä näistä mitään tajua.

Pitäisiköhän heittää välillä tankkiin jäänestoakin?

Arzi
-

ViestiKirjoittaja Arzi » 7.12.2007 18:42

Itelläkin tuo TD nyki kylmänä aavistuksen juurikin tuossa 2000rpm tienoilla nelosella. Nykiminen oli niin pientä, että sitä ei satunnainen kuljettaja tai kyydissä istuja edes havainnut. Kaadoin tankkiin stp:n diesel-lisäaineen, jonka luvattiin puhdistavan polttoainejärjestelmää. Sen tankillisen jälkeen en ole enää nykimistä havainnut, että olisiko siellä aavistuksen joku suutin jumittanut kylmänä.

tttalja
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 7.12.2007 18:53

Itsellä tuo on ihan normaalia, että vähän nykii kanssa kylmänä. Juuri sen jälkeen kun jälkihehku on mennyt pois päältä, eli tuntuu ihan luonnolliselta ilmiöltä. Eräillä säädöillä se ei tuota tehnyt, mutta eipä se yhtä hyvin kulkenutkaan. Pitänee myös testata jonkun stp:n kanssa ja ihmetellä uudelleen, jos jotain tapahtuu.

BornFromJets
-

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 12.12.2007 14:39

Oireet katosi. Se pelästy ennen kuin edes kerkesin kaataa Sonaxin diesel-lisäainetta tankkiin.

Mulle myytiin öljyn lisäainettakin, Sonaxia. "Vähentää kitkaa laakeri- ja liukupinnoilla.." Tekeeköhän tuommosellakaan mitään..

miketti
-

ViestiKirjoittaja miketti » 13.12.2007 21:09

Mulla väheni toi nykiminen kun laitoin tuota Sonaxin diesel-lisäainetta. En ole laittanut toista pullollista koska nykimistä ei nykyisin juuri huomaa. Varoittelivat että saattaa alkaa suihkut vuotamaan, tiedä sitten...

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”