pakosavujen takaskierrätys 1,9 SDI -03

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tumppi-68
-
Viestit: 12
Liittynyt: 19.9.2007 20:38

pakosavujen takaskierrätys 1,9 SDI -03

ViestiKirjoittaja tumppi-68 » 29.11.2007 9:50

Onkohan pakosavujen takaisinkierrätyksen tukkimisesta jotain haittaa(sokea tiiviste). Hyötyä siitä ainakin olis kone ottas kokoajan puhdasta ilmaa ja imusarja ei karstottus.
Koetin tulppausta asentajan suosituksesta mutta pakosavut alko haista kauhian kitkerälle, jotenka aattelin varmistaa ettei mikään kärähdä ( kat tai joku muu). Päästömittauksiin sillä ei oo vaikutusta.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.11.2007 10:34

Moottorin hitaampi lämpeneminen kylmillä keleillä. Ja tietysti jokaisen sisäinen viherpiiperö ei salli moista tehtäväksi, koska luontohan siinä saastuu enempi :)

arko
-
Viestit: 46
Liittynyt: 22.6.2007 22:54

ViestiKirjoittaja arko » 12.12.2007 16:23

työ kaverini tukki sen takaisin kierrätys systeemin (passat 05) muistaakseni. ei ollut mitään haittaa ja jotkut meinaa et sillä sais vääntöjä muka lisää ku vetää esim raskasta kärryä tai asuntovaunua. en sit tiedä onko huhu puhetta. se pitää tukkia sillon kun kone on kylmä lämpimänä jos tukit niin se venttiili jää auki. haittaa koneelle siitä ei pitäisi olla 100% varma en ole.

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 12.12.2007 17:35

Mulla ainakin palaa häriövalo egr:n laippauksen jälkeen, miten ei -05 vm.?

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 12.12.2007 19:41

Uudemmissa saa "tukittua" ohjelmallisesti vagcomilla jottei tule vikavaloa. Ja ei se moottoria säre jos sen egr:rän tukkii päinvastoin se jatkaa moottorin käyttöikää koska imusarja, imukanavat ja imuventtiilit eivät karstoitu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa