Golf Mk3 GTI 8v -94 ja sähköt katoavat kesken ajon.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk3 GTI 8v -94 ja sähköt katoavat kesken ajon.
Eli otsikon mukainen ongelma vaivaa kulkinetta. Kesken ajon sähköt häviävät ja auto sammuu. Startti pyörii mutta esim. mittariston merkkivalot eivät syty. N. 5min odottelun jälkeen virrat jälleen palaavat ja auto käynnistyy normaalisti. Virtalukon pohja oli ensimmäinen joka uusittiin. Ei apua. Auto teki myös siten että kun virtalukossa oli avain paikallaan ja autosta oli akku irti niin akun kytkemisen jälkeen kun koitti vääntää avaimesta niin alkoi hätävilkut vilkkumaan. Ajonesto? Virtalukon runkoon ei ainakaan tullut johtoa. Avaimen poistamalla ja laittamalla takaisin virtalukkoon hätävilkut eivät enää vilkkuneet. Pikaisia apuja kaipaillaan. On sen verran monta kertaa jääty liikennevaloihin auton kanssa... :(
Sulakerasian taakse tulee akulta suoraan yksi paksu punainen johto ja yksi paksu ruskea johto. Suurin syyhän sähkövikoihin on huono maadoitus.
Sitten siinä sulakerasian vieressä a-pilarissa on sellainen maadoitusrasia johon tulee rungosta yksi johto. Samanlainen on hantinpuolella a-pilarissa. Nekin kannattaa varmaan tarkistaa.
Ohjainlaitteen vieressä sadekaukalossa on moottorinjohtosarjalle maa.
Akunkengät voivat myös olla huonosti tai todella hapettuneet, joten estävät kunnon kontaktin.
Jos on alkuperäinen hälytin, jossa alkeellinen ajonesto, kiertää startin virta sitä kautta. Sulakerasian takana on liitin, josta se on otettu. Tämä purkki sijaitsee kojelaudan sisällä sen kuskinpuoleisessa päässä. Jos on jo ajonesto niin siellä ei kierrä kun diagnoositieto.
Sitten siinä sulakerasian vieressä a-pilarissa on sellainen maadoitusrasia johon tulee rungosta yksi johto. Samanlainen on hantinpuolella a-pilarissa. Nekin kannattaa varmaan tarkistaa.
Ohjainlaitteen vieressä sadekaukalossa on moottorinjohtosarjalle maa.
Akunkengät voivat myös olla huonosti tai todella hapettuneet, joten estävät kunnon kontaktin.
Jos on alkuperäinen hälytin, jossa alkeellinen ajonesto, kiertää startin virta sitä kautta. Sulakerasian takana on liitin, josta se on otettu. Tämä purkki sijaitsee kojelaudan sisällä sen kuskinpuoleisessa päässä. Jos on jo ajonesto niin siellä ei kierrä kun diagnoositieto.
kannattaa katsoa moottorin ohajaus yksikön boksi (tai siksi aineskin sitä itse luulen) joka löytyy kun valokytkin paketin vetäiset pois. siellä on boksi mihin tulee kaksi liitintä ja se on ruuvilla kiinni rungossa. otat irti ja suoja muovin alta löytyy piiri levy. sen käyt kolvilla läpi. mulla hävis tuon saman tyylinen vika tuon avulla.
golffi
en löytäny parempaa foorumii tähän. ois vaa sellane et pitäskö huolestua ku heittää kakkoselta kolmoselle kiihytyksessä, kierroksia tosin on vielä tossa vaiheessa. ni pitää kolmonen sellasen rusahduksen, menee kyllä päälle mutta ikävän äänen jälkeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa