Elikkä autona jetta Eko-td -91 ja tämä on juttu: Auto vilkutteli vesivaloa lämpöjen ollessa normaalit joten vaihdoin uuden anturin. Nyt uudella anturilla näillä viileilläkin keleillä lämmöt nousee reilusti yli puolenvälin ja pysyy siellä maantieajossakin. Missä mahtaa olla vika? Valoa ei enää vilkauttele. Oliko vanha anturi viallinen ja ei näyttänyt lämpöjä vai onko koneessa esim ilmalukko? Vettä tulee ainakin paisuntasäiliöön, alavesiletkukin on(aínakin ajon jälkeen) kylmempi kuin ylävesiletku, paikallaan käyttäessä alavesiletkukin lämpeää. lämmintä auto puhaltaa. Onko termostaattivika? Vai voiko uusi anturi näyttää väärin?
Syyläri ja vesipumppu on vaihdettu vuoden sisään, niissä ei pitäisi olla vikaa.
Jetta Td lämpeää liikaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Lämpöonkelma
Tutkippa missävaiheessa jäähdytinpuhallin lähtee käyntiin. Tarkista termari, vaikka kattilassa levyllä keittämällä, että se aukeaa ennen veden kiehumista. jos ei, niin vanha termari vesilinnun perään ja uusi tilalle. Jäähdytyspuhaltimen käynnistysanturi on myös hyvä tarkistaa ja heittää silläkin "kuikkaa" jos ei toimi ja uusi tilalle. Vm. 88- ja uudemmissa usein kaksivaiheinen jäähdyttimen puhallin ja - puhaltimen anturi.
Yleensä dieseli käy lämpimänä (88-92astetta) joka lämpömittarin näyttämällä tarkoittaa, että neula asettuu hiukan merkkivalon oikealle puolelle. Lämpömittarit autoissa eivät oo mitään tarkkuus instrumentteja. Itse oon ajanut kymmeniä tuhansia kilometrejä vanhalla dieselillä jossa lämpömittari näytteli "perunoita soosia", mittarinneula "koilisessa" varmistin ettei ongelmaa ole, vaihtamalla termarin ja jäähdytyspuhaltimen käynnistysanturin uusiin.
Kone ei käy liian kuumana jos se ei kiehu. Mittarikorjaamon keikka maksaa enemmän, kun uusi termari tiivisteineen ja jäähdytinpuhaltimen käynnistysanturi.
Tärkein asia on, ettei moottori kiehu, ja että jäähdytinpuhallin käy, kun lämmöt nousee.
Vertailitko vanhan ja uuden vesipumpun siipipyörien kokoa??? Tarvike- vesipumpuissa usein pienempi siipipyörä, -huomasin juuri, kun vesipumpun vaihdoin, ja lämpömittari sen myös huomasi.
Yleensä dieseli käy lämpimänä (88-92astetta) joka lämpömittarin näyttämällä tarkoittaa, että neula asettuu hiukan merkkivalon oikealle puolelle. Lämpömittarit autoissa eivät oo mitään tarkkuus instrumentteja. Itse oon ajanut kymmeniä tuhansia kilometrejä vanhalla dieselillä jossa lämpömittari näytteli "perunoita soosia", mittarinneula "koilisessa" varmistin ettei ongelmaa ole, vaihtamalla termarin ja jäähdytyspuhaltimen käynnistysanturin uusiin.
Kone ei käy liian kuumana jos se ei kiehu. Mittarikorjaamon keikka maksaa enemmän, kun uusi termari tiivisteineen ja jäähdytinpuhaltimen käynnistysanturi.
Tärkein asia on, ettei moottori kiehu, ja että jäähdytinpuhallin käy, kun lämmöt nousee.
Vertailitko vanhan ja uuden vesipumpun siipipyörien kokoa??? Tarvike- vesipumpuissa usein pienempi siipipyörä, -huomasin juuri, kun vesipumpun vaihdoin, ja lämpömittari sen myös huomasi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 13 vierailijaa