Corradon jousivakio ongelma 'Weitec hicon gt'

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Viki
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 21:03

Corradon jousivakio ongelma 'Weitec hicon gt'

ViestiKirjoittaja Viki » 19.11.2007 21:14

Osaisiko joku kertoa kokemuspohjaista tietoa minkä suuruisilla jousivakiolla em. sarjan vieterit on? Ja ehkäpä vapaa pituuskin kiinnostaa, ei tarvis ite mitata! =) Jos ei kenelläkään kokemusta niin hyvät arvailutkin huomioidaan...

Ongelmahan on talvisen tienhoidon heikkous yhdessä jousitukseltaan kivikovan ja matalan auton kanssa.
Täytyisi saada korkeamalle (tällähetkellä ~80mm etuhelman alla) ja pintakovuutta pois.

Jos edes jotain tiedon murusia tipahtelisi niin ei menis ihan haahuiluksi vieterien kokeilu/tilaaminen.
Kiitän ja kumarran syvään etukäteen.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 19.11.2007 21:42

Säädettävä alusta? Ei tarttis vaihdella jousia aina renkaan vaihdon yhteydessä.. Vai oletko poikkeus ja aiot myös jättää sen kulkineen vähän ylemmäs, kuin mitä se nykyään on? Tekis hyvää muutamalle muullekin kulkineelle..

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.11.2007 21:45

Eikös toi ole korkeussäädettävä sarja 40-70mm vai oliko peräti 35-80mm,eipä muista...

Mutta kuitenkin luulisi siinä varan riittävän talviajoonkin.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.11.2007 16:16

Meikäläisen käyttörottelossa on tuollainen Hicon GT. Jousivakioista ja vapaamitoista ei ole tietoa, ainostaan ajokokemuksia elokuusta lähtien.

Tuossa alusta on kesäkorkeudella, mitta kaaresta vanteen keskelle n. 300 mm. Aiemmalla KW:n -60 mm alustasarjalla mitta oli 330 mm joten madallusta lienee n. 90 mm.
Talvirenkaiden vaihtamisen yhteydessä ruuvasin alustaa ylemmäs, tämän hetkinen mitta 350 mm.
Noilla säädöillä ja 185/60/15 rengastuksella laite on ainakin meikäläisen silmään korkea kuin kameli... Uskoisin että talviajo ei tuota ongelmia. -60mm alustoillakin on pärjätty mainiosti.

Tuohon KW:n settiin verrattuna paljon mukavampi alusta ajaa madallettunakin.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 20.11.2007 16:25

Se mitä itsellä kokemusta Weitec:stä muutamassa autossa niin mikäli et tykkää pintakovasta alustasta kannattaa kyseinen merkki unohtaa. 35i Passat tuli hyväksi vasta kun kyydissä oli 4hlöä ja renkaina max.16" tai kun autolla ajeli suljetulla alueella yli 120km/h.

Viki
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 21:03

ViestiKirjoittaja Viki » 2.12.2007 13:22

Ei siitänäillä tarpeilla hyvää saa. Piste.

Nytetuhelman alla 80mm, renkaat 195/50R15. Viimein ajatus oli laittaa Tämän hetkisiä jousia pehmeämmät helperit joka nurkkaan. Eli lisätä taakse lyhyempi ja pehmeämpi jousi ja edestä vaihtaa jo siellä oleva 'apujousi' jäykempään. Ja säätää sitten sopivaan korkeuteen. Se säätövara 40-70mm on vähintään madallusta 40mm, maksimissaan 70mm. Ja tuo 40mm on iskarin liikerataan verrattuna liian vähän, pumput on lähestulkoon maksimi mitassaan.

Mutta. Ei onnistu. Iskarit on liian lyhyet, loppuu tämänhetkiseen verrattuna 40mm korotuksella ulosjoustot käytännössä kokonaan. Ja tämänhetkisessä korkeudessa ei voi jousitusta pehmentääkkään, alkaa puskuri osumaan heitoissa tiehen korin heilahtelujen myötä.

Vaihdan talvirengaskoon 195/55:ksi ja jos jollain pyörii nurkissa ehjä Corradon vakioalusta niin voi tarjota vaikkapa sähköpostilla ville.kiiveri[ät]saunalahti.fi.

Viki
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2007 21:03

ViestiKirjoittaja Viki » 2.12.2007 23:40

Kuulkaas kunnan isät sun muut silmää tekevät, älkää enää laskeko meikäläisen ratsukon varaan katujenne hätävara-aurausta, minua ei nimittäin enää kauan auraamattoman lumen määrä teillänne kiinnosta! Vittu. Ostan maasturin, sellaisen oikean, jäykkä akselisen maasturin, oikean Kenialaisen koulubussin, hä hähää!! Auratkaa itse katunne ja kujanne! Ajelen littanalla enää vaan aurinkoisina kesäpäivinä. Taas vittu, ei muuten toimi kattoluukkukaan ihan niinkuin insinööri on sen suunnitellut, se siitä auringonpalvonnasta. Vähän se raottuu mutta ihan kuljettajan kiusaksi ei aukea juuri 3 senttiä enempää...
Olikos kellään vakioalustan lisäksii myydä ilmastointia?

Kattoluukun suunittelija raukasta juolahti mieleeni että miksi insnööri ei syö hernekeittoa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa