Releet 103 sekä 109.
Valvoja: ffp jäsenet
Releet 103 sekä 109.
Mitä nuo ovat? 109 päävirtarele vai hehkurele? Autossa Seat Cordoba vario 2000 ei pala hehkun merkkivalo, eikä hehkuta. Virrat kun kääntää päälle tuo 109 napsahtaa kyllä päälle 103 ei.
Itselläni on saman ikäinen tdi cordoba ja vianhaussa olen päässyt niin pitkälle että sähkö katoaa sulakkeen ja moottitilassa olevan hehkunliittimen välillä. Hehkut on jo vaihdettu ja tilasin uuden hehkunreleen Laakkoselta koska hinta oli mielestäni kohtuullinen 32 egeä, mutta eivät saanetkaan sitä vielä täksi päiväksi pelipaikalle.
Huomenna olisi aikaa ihmetellä asiaa, joten osaisikos joku selventää missä johdossa tuolla hehkun releellä pitäisi olla minkälaista jännitettä? Koitin haulla metsästää sähkökaaviota, mutta ei osunut ainakaan minun silmiini sellaista täältä.
Jos vika ei ole hehkunreleessä, niin mistä kannattaa seuraavaksi vikaa lähteä metsästämään?
Huomenna olisi aikaa ihmetellä asiaa, joten osaisikos joku selventää missä johdossa tuolla hehkun releellä pitäisi olla minkälaista jännitettä? Koitin haulla metsästää sähkökaaviota, mutta ei osunut ainakaan minun silmiini sellaista täältä.
Jos vika ei ole hehkunreleessä, niin mistä kannattaa seuraavaksi vikaa lähteä metsästämään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”