VR6 lämmöt pysyy 75 asteessa ajaessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Fiesta
-
Viestit: 170
Liittynyt: 6.4.2006 11:09

VR6 lämmöt pysyy 75 asteessa ajaessa

ViestiKirjoittaja Fiesta » 14.11.2007 13:46

VR6:sessa ongelmia.
Lämmöt ei nouse 90 asteeseen kuin tyhjäkäynnillä. Ajaessa laskee 75 asteeseen. Ja vikaa on etsitty kissojen ja koirienkin avulla, mutta ei.
Seuraavat osat vaihdettu/tarkistettu:
- Lämppärinkennon kunto - OK
- Paisarin korkki vaihdettu
- Lämpötilananturi
- Kokeiltu neljää termaria, siis VW originaali osaa. Ei mitään pirkkatermareita.

Mikään ei ole auttanut.
On vähän neuvoton olo. Tilanne kun ei muutu.

Luin tuon keskustelun:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=42723
Mutta siellä ei periaatteessa tullu vastaavaa ongelmaa esille.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.11.2007 15:10

Siis vaihdettu on lämpömittarin anturi? Että mittari ei näytä virheellistä lukemaa? Mites Flektien lämpöanturit/katkaisijat, pyöriikö flektit kokoajan? Jos ei muuta, niin koitappa jollakin muulla lämpömittarilla, ettei ole se itse lämpömittari sanonut sopimustaan irti..

Fiesta
-
Viestit: 170
Liittynyt: 6.4.2006 11:09

ViestiKirjoittaja Fiesta » 14.11.2007 16:42

Laserilla mitattu tuo lämpötila, se pitää paikkaansa. Eli mittari ei näytä virheellistä lukemaa. Flektit lähtee pyörimään 90 asteessa niinku pitää ja pyörii oikein.

Myöskään viima ei vaikuta tuohon, koska ne samat ongelmat oli jo kesällä ja 10km/h ajaessa, eli ei silloinkaan lämmennyt 90 asteeseen.

Mikäköhän siinä on... *huoh*

Pallooo
-
Viestit: 47
Liittynyt: 3.4.2007 15:05

ViestiKirjoittaja Pallooo » 14.11.2007 17:00

Mitäs auto tekee jos nostaa vaan kierroksia paikallaan? Laskeeko lämpötila silloin?
En keksi äkkiä muuta kun että menee tavara ohi termarista jotenkin kummasti.. kuulostaa kyllä kovin ihmeelliseltä?

Fiesta
-
Viestit: 170
Liittynyt: 6.4.2006 11:09

ViestiKirjoittaja Fiesta » 14.11.2007 20:52

Ei laske, ainoastaan ajossa...
Ei siinä muuten mutta alkaa hieman kylmä tuolla autossa, kun pakkaset kiristyy prrkele.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 14.11.2007 23:00

Villi veikkaus joka saattaapi mennä hyvinkin pieleen, mutta toimiiko kiertovesipumppu ollenkaan? Jos ei, niin ei liene ihme ettei sisälle meinaa saada kunnolla lämpöä. Itellä moinen mokkula oli tullu tiensä päähän, oli siis totaalisesti jumissa. Ja sen kun vaihtoi ni johan rupes lämpöö löytymään. Moottorin lämpöihin saattas tossa tilanteessa vaikuttaa sillä tavalla että kun nesteet ei kierrä lämppärin kennon kautta kunnolla, vaan sen sijasta ohjautuu takasin lohkoon, niin lämpöö ei sisällä oo ja flekti pitänee sitten konepuolella lopusta huolen. Mut tää oli siis ihan mutua...

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 14.11.2007 23:14

Joskus oli puhetta täällä noista lämmöistä js monella ne ei noussu 90 asteeseen, mutta kyllä mulla ainakin lämpöä piisaa vaikka ei nousekkaan lämmöt normaaliin ajossa. Kiertovesipumpussa toi hä'mminki mahtaa olla.

Fiesta
-
Viestit: 170
Liittynyt: 6.4.2006 11:09

ViestiKirjoittaja Fiesta » 15.11.2007 10:46

Kiertovesipumppu lähtee pyörimään kyllä samaan aikaa ku flektikin!? Eli kyllä se se toimii. Voiko se jotenkin sitten toimia väärin?

Termari on 87c - 104c, eli ei se 84 asteen, sekin tuli kokeiltua.


tpv:
"Moottorin lämpöihin saattas tossa tilanteessa vaikuttaa sillä tavalla että kun nesteet ei kierrä lämppärin kennon kautta kunnolla, vaan sen sijasta ohjautuu takasin lohkoon, niin lämpöö ei sisällä oo ja flekti pitänee sitten konepuolella lopusta huolen"

Tuossa vois olla pointtia, ja tutkimisen aihetta.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 15.11.2007 13:03

Ööö. Eikös kiertovesipumpun kuulu pyöriä ainakun on virrat päällä? Mulla ainakin pyörii.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 15.11.2007 13:06

^ Niin tekee täälläkin.

Fiesta
-
Viestit: 170
Liittynyt: 6.4.2006 11:09

ViestiKirjoittaja Fiesta » 15.11.2007 14:37

Jaa... No täytyypi kokeilla ohittaa tuo jotenkin siten että se pumppu on koko ajan päällä ja kokeilla miten se vaikuttaa asiaan.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 20.11.2007 14:35

Mikä sellanen kiertovesipumppu on ja missä se sijaitsee? Onko Ventossa tällainen myös? Ventossa myös lämmöt paikallaan n.90 ja ajossa n.70, eli kylmä alkaa tähän aikaan vuodesta tulemaan...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 20.11.2007 21:16

Minulla on moottorinlämmöt golffissa aina noin 70 astetta, kesät-talvet =)
Ja hyvin lämpenee silti, kovimmillakaan pakkasilla ei lämppärinsäätimen tarvitse olla yli puolenvälin....

Onko tuo ihan normaali käyntilämpö 1.8 ABS koneelle?
Normaalisti kone toimii ainakin?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 20.11.2007 21:36

Kennon voi testata siten että kokeilee onko lämpötilaeroa lämppärille menevässä ja sieltä tulevassa letkussa. Jos toinen on viileämpi niin kenno on osittain tukossa.

Toinen mikä voi vaikuttaa on jäähdytysnesteen määrä. Jos on ihan alarajoilla tai alle minimin niin ei välttämättä anna lämpöä niin paljon sisälle.

Ja kolmas on eristykset, eli jos kojelautaa on purettu ja unohdettu laittaa eristeet kunnolla takaisin niin pääsee valskaamaan lämpöä sieltä.

Mites, syökö se jäähdytysnestettä?
Onko noissa VR6 koneissa käytetty vesipumpussa muovisia siipiä, voisko niissä olla vikaa ettei kierrätä kunnolla?

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 22.11.2007 15:27

^^ luultavasti vaan se anturi rikki mikä mittaa sitä jäähdytysnesteen lämpötilaa, eli todellisuudessa lämmöt korkeammat mitä näyttää.

Fiesta
-
Viestit: 170
Liittynyt: 6.4.2006 11:09

ViestiKirjoittaja Fiesta » 22.11.2007 16:35

Auttoi asiaan. Kiitokset ehdotuksista. Eli nyt on auto lämmin ja kaikki pelaa... Tai no...

Eli vielä ihmetyttää toi mittarin toiminta.Kun se jotenkin laahaa persässä. Kun autossa on mittarin mukaan 70 astetta, todellisuudessa siellä on jo 90 astetta ja siten sehän on 90 asteessa jo yli sadan. 90 lähtee sitten Flekti pyörii. Mittarin anturit on tarkistettu... En tiedä... Tuntuisi toimivan kuitenkin nyt muuten hyvin.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 23.11.2007 0:15

Onko mainitsemasi anturit tarvikeosia vai alkuperäisiä vw:ltä?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 23.11.2007 7:59

^^ Itellä samalla tavalla, mittari näyttää n.75 astetta ja todellinen lämpö 85. Mittarin näyttäessä pikkusen yli 90 lähtee flekti päälle. Vw:ltä ostettu termari ja anturit. Samalla tavalla mittari toiminu parissa muussa vr6 laitteessa mitä on kaveripiirissä ollu.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 5.5.2010 15:02

Mulla vastaavanlainen ongelma omassa kulkineessa. :o Eli mittari näyttää, että lämmöt n.75-80 astetta maksimissaan, tyhjäkäynnillä / liikennevaloissa yms. saattaa kohota sitten sinne 90 ja hieman ylikin. Mutta laskee heti kun lähtee ajamaan. Mistäs tämmönen vois johtua? Kenties lämpöantureista? :o termari vaihdettu, eikä sillä ollut vaikutusta. Mielestäni 1,5v sitten ennen kansiremppaa näytti 90 astetta(?! en ole 100% varma kun aikaakin jo on tuosta). Niin ja auto on vm. 92.

jonez_82
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.8.2005 17:17

ViestiKirjoittaja jonez_82 » 24.8.2010 20:09

olisko tuosta mitään apua?? ainakin voi varmistaa että anturi toimii oikein.

Kuva

forsh
-
Viestit: 101
Liittynyt: 19.5.2010 18:47

ViestiKirjoittaja forsh » 24.8.2010 20:57

my vr6 stays at 80-85oC

my oil temp goes to 95oC


this is normal for mk3 vr6

hope this helps


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa