Terve,
Ongelma koskee Scirocco -91 1.8 JH-konetta. Eli jo muutamana kesänä on tehnyt kummallisuuksia öljyjä vaihdettaessa. Ennen vaihtoa kaikki hyvin, mutta vaihdon jälkeen öljynpaineen merkkivalo ei sammu. Kun kone seisoo sanotaan 30-60 min niin sen jälkeen kaikki pelaa normaalisti.
Ainoa ongelma tähän asti on ollu pieni vuoto öljyfiltterin ja jalan välistä (ja ehkä kampuran stefalta), mutta nyt homma meni pidemmälle. Eli vaihdoin talveksi öölit ja filtterin, niin sylkäisi sieltä filsun ja jalan välistä öljyä aika reippaasti pihalle ja tällä kertaa se ei tehnyt lainkaan sitä "tuttua" öljyvalon vilkutusta.
Mittasin öljynpaineet ikivanhalla mittarilla johon ei ole kyllä luottamista, mutta se veti kuitenkin tappiin eli yli 6 bar. Täytyy hommata varmaan luotettavampi mittari jatkotutkimuksiin... Mikä on oikea paine kylmillä öljyillä?
Epäilys kohdistuisi paineenrajoitusventtiiliin. Sellainenhan varmaa on (missä??), sillä muuten kierrosten kasvaessa paine nousisi liian suureksi. Jos paineenrajoitusventtiili on kiilautunut puoliväliin tai jäänyt rakoselleen, niin öljynvaihdossa vetäisi tyhjään pumppuun ilmaa vaikeuttaen paineen nousemista (valo vilkkuu). Vastaavasti paineiden noustua antaisi kierroksilla liian kovat paineet kun ei avautuisi siitä rakoseltaan yhtään enempää. Miltä kuulostaa?
Tai sitten kampikammion huohotus voisi olla tukossa...
Scirocco Mk2 JH-koneen öljynpaine/vuoto ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa