Enemmän kuin ärsyttävää on kierroslukumittarin ajoittainen / säännöllinen temppuilu.
Toimii -- Ei Toimi lainkaan -- Toimii --
Laturin W-nastaa oon kovasti yrittänyt puhdistella... Ajoittain onnistuen, ajoittain en.
ja ylimääräinen maadoituspiuhakin on heitetty runkoon..
Edes mittariston "kevyt ja hellävarainen läimäyttely" ei paranna tilannetta -:(
Lieneekös sillä W-nasta -piuhalla muita kytköskohtia ennen mittaria ?
jos heittäis kokonaan uuden piuhan mittariin ??
Ja mahtaako jännitteensäätäjällä tai sen sisäisen piuhan kulkureitillä olla jotain
tekemistä asiaan ... Korjauskäsikirja kun väittää, että piuha pitää kulkea
juuri tietyn kaavan mukaan...
Golf2 Diesel- Kierroslukumittarin temppuilu
Valvoja: ffp jäsenet
Temppuileva kierroslukumittari ym. sähkölaitteet autoissa
Jossakin kipinöi.
Uskoisin, että vika on laturin sisällä joko W-nastan kiinnityksessä, tai eristyksessä, koska kiekkakello tarvii vaihtojännitteen, niin avaa laturi ja tarkista W- nastan liitos/juotos. Jos vika esiintyy ajossa tärinän yhteydessä tarkista mittarinpuolen liitokset.
Johtimissa ei vikaa muuten ole, jos sitten ei oo huolimattomasti kytketty, tai käytetty tärinässä kovettunutta ja pehkaantunutta vanhaa johdinta. Poista autostasi myös kaikki liitokset joissa kuparit on kierretty yhteen ja kötöstetty teippiä päälle. Laita kunnolliset liittimet ja teippaa sitten, jos tarvii, Mutta vasta , kun kaikki toimii ja on kokeiltu. Venyttämällä vulkanoituva oikea sähköteippi parasta, koska kestää myös kulutusta. Sitä saa ostaa hyvin varustetuista sähköliikkeistä.
Tutki ehdottomasti myös moottorin, vaihteiston ja auton rungon välillä olevat maatto johtimet ja niitten kiinnityskohtien puhtaus irroittamalla liitokset ja putsaamalla kosketuspinnat puhtaalle metallille, myös pulttien/aluslevyjen pinnat.
Häiriöt radioissa, kiekkakelloissa ja ajotietokoneessa, usein johtuvat rungon, vaihteiston ja moottorin keskinäisistä maapiuhoista, varsinkin, sellaisten remonttien jälkeen, kun koko voimapaketti on irroitettu ja uudelleen "pika" asennettu. Jopa useita johdinsarjojen ja koko autonkin tuhoutumisia on em. syistä tapahtunut.
Nimimerkillä on omakohtaista kokemusta kyseisistä "kaputeista". Ei luojankiitos ihan täystuhoa, mutta siinä hilkulla kyllä. Runsaasti on myös tullut korjattua autoja tällaisten vikojen estämiseksi ja poistamiseksi.
Uskoisin, että vika on laturin sisällä joko W-nastan kiinnityksessä, tai eristyksessä, koska kiekkakello tarvii vaihtojännitteen, niin avaa laturi ja tarkista W- nastan liitos/juotos. Jos vika esiintyy ajossa tärinän yhteydessä tarkista mittarinpuolen liitokset.
Johtimissa ei vikaa muuten ole, jos sitten ei oo huolimattomasti kytketty, tai käytetty tärinässä kovettunutta ja pehkaantunutta vanhaa johdinta. Poista autostasi myös kaikki liitokset joissa kuparit on kierretty yhteen ja kötöstetty teippiä päälle. Laita kunnolliset liittimet ja teippaa sitten, jos tarvii, Mutta vasta , kun kaikki toimii ja on kokeiltu. Venyttämällä vulkanoituva oikea sähköteippi parasta, koska kestää myös kulutusta. Sitä saa ostaa hyvin varustetuista sähköliikkeistä.
Tutki ehdottomasti myös moottorin, vaihteiston ja auton rungon välillä olevat maatto johtimet ja niitten kiinnityskohtien puhtaus irroittamalla liitokset ja putsaamalla kosketuspinnat puhtaalle metallille, myös pulttien/aluslevyjen pinnat.
Häiriöt radioissa, kiekkakelloissa ja ajotietokoneessa, usein johtuvat rungon, vaihteiston ja moottorin keskinäisistä maapiuhoista, varsinkin, sellaisten remonttien jälkeen, kun koko voimapaketti on irroitettu ja uudelleen "pika" asennettu. Jopa useita johdinsarjojen ja koko autonkin tuhoutumisia on em. syistä tapahtunut.
Nimimerkillä on omakohtaista kokemusta kyseisistä "kaputeista". Ei luojankiitos ihan täystuhoa, mutta siinä hilkulla kyllä. Runsaasti on myös tullut korjattua autoja tällaisten vikojen estämiseksi ja poistamiseksi.
Temppuileva kierrosmittari
Thänk juu vinkeistä...!!
Todellakin ...joskus tuo rinkimittari temppuilee jopa paikallaan ollessa...
(...käynnissä tietenkin -:)
Mutta tärisyttäähän toi valtava VAG-voimanpesä (1,6D) autoa ja kaikkia
sähkökytkentöjä jo pelkällä tyhjäkäynnilläänkin.
Eli nyt sitten vaan maadoituskytköksiä yms. tarkistelemaan , kunhan tässä tarkenee.
Tosin eihän niitä vaihteiston/ moottorin/ -maadoituskohtia useita ollut
Jos vika sattuisi olemaan siellä mittarin pohjassa, muovikalvon juotoksissa...
niin mitenkäs ne ylipäätään on korjattavissa ?
Todellakin ...joskus tuo rinkimittari temppuilee jopa paikallaan ollessa...
(...käynnissä tietenkin -:)
Mutta tärisyttäähän toi valtava VAG-voimanpesä (1,6D) autoa ja kaikkia
sähkökytkentöjä jo pelkällä tyhjäkäynnilläänkin.
Eli nyt sitten vaan maadoituskytköksiä yms. tarkistelemaan , kunhan tässä tarkenee.
Tosin eihän niitä vaihteiston/ moottorin/ -maadoituskohtia useita ollut
Jos vika sattuisi olemaan siellä mittarin pohjassa, muovikalvon juotoksissa...
niin mitenkäs ne ylipäätään on korjattavissa ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sen verran asiaan sain selvyyttä että laturilta ecu:lle menevä johto on ainkin ehjä (puna musta) mutta sitten tulikin ongelma, että minkävärinen piuha menee ecu:lta mittaristolle? Mittariston takaa kun lähtee sormen paksunen johtonippu missä pelkästään valkeita johtoja, ni hankaloittaa hieman vian etsintää. Eli jos jollakulla olisi sähkökaaviota taikka vaikka tietoa siitä että mihin pinniin mittariston pistokkeessa tulee kieroslukusignaali, ja siitä että minkä värinen johto lähtee eculta mittaristolle, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa