Elikkäs taitaa auto mennä vaihtoon ja tässä kyselisin "tyhmiä"
Auto olisi siis 2.2l quattro vm- 91. Hakuakin käytin, mutta aika nihkeää oli 90 audin keskustelu, tai sitten en vaan osaa.
Käykö Audi 80:n puskurit suoraan tohon 90 malliin? Tietysti vilkun paikat täytyisi tehä.
Vanteiden pulttijako, et ja keskireijän koko? 4*108 kaiketi, mutta tuo keskireikä mietityttää. Että käykä Mk6 escortin vanteet alle?
Ruoste? Ihan mutua, mutta ei taida olla täyssinkitty kori vielä tässä mallissa?
Jotain tiettyjä kohtia mitä kannattaa katsoa, jos sitä menee katsomaan???
Valistakaa tyhmää.
Edit: Tästä laitteesta siis kyse http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1379061 Ilmaa on hinnassa noilla kilometreillä ja pitääkin yrittää tingata kovasti.
Audi 90 kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaa kokeilla halua myös audifinnsillä ja hakusanaksi vaikka typ89. Audifoorumia selaillessa punainen lanka on 5 sylinteriä ja 10 venttiiliä; tekniikkahan nuissa ysikympeissä on yhteistä Audi typ44 100:n kanssa ja niistä on kirjoitettu paljon.
Niin ja kyllä se S2-keula on "se juttu" jos aletaan typ89 90:n keulaa parantelemaan ;)
Niin ja kyllä se S2-keula on "se juttu" jos aletaan typ89 90:n keulaa parantelemaan ;)
Ihan nätti. Kilometrejä ei kannata wanhassa autossa ressata, ressaa lähinnä sitä mitä autoon on tehty, vai onko vaan ajettu. Noilla kilsoilla olisi jo syytä ollut vaihtaa mm. vent. nostimet, iskareita pariin kertaan, kaikki puslat/nivelet. Jos ei vaihdettu, syytä tinkiä reippaasti. Huippukuntoisena, virheettömänä hinta mun mielestä ok vaikka ei suinkaan halpa ole. - Mutta harvoinpa hyvää saa halvalla. Jos taas kyseessä niinsanottu peruspeli, johon vaihdettu ölpät jos on muistettu, ja vähän vikoja siellä täällä, maksaisin itse 3-4ke, ja varaisin sen paritonnia peruskunnostukseen. Mun mielestä toi on jo sinkitty, eli jos on hoidettu, niin ruoste ei liene ongelma.
Keskireikä vanteissa on se 57,1mm mikä kaikissa VAG kulkineissa. Jako tosiaan 4x108. ET lienee alunperin ET35 tienoolla, mutta ei tuo liene hirveän nirso, ainakaan jos pienempään suuntaan mennään:)
Nää, ei mitään wannahe S2:sta. Mieluummin alle jotkin hienot, vähintään 9" leveät 16 tai 17" vanteet. Azev.. Brock..miksei BBS:t kulatuilla muttereillakin tuohon sopisi tms. Kunnolla tonttiin ja se on siinä.
Keskireikä vanteissa on se 57,1mm mikä kaikissa VAG kulkineissa. Jako tosiaan 4x108. ET lienee alunperin ET35 tienoolla, mutta ei tuo liene hirveän nirso, ainakaan jos pienempään suuntaan mennään:)
Nää, ei mitään wannahe S2:sta. Mieluummin alle jotkin hienot, vähintään 9" leveät 16 tai 17" vanteet. Azev.. Brock..miksei BBS:t kulatuilla muttereillakin tuohon sopisi tms. Kunnolla tonttiin ja se on siinä.
Juu huomenna tarkotus soittaa ja kysellä tarkemmin mitä huoltoja on tehty, jos on tehty.
Ulkoasu olis tarkotus pitää aika vakiona, mitä vähän puskurien vaihtoa ja helmat. Madallus ja vanteet.
Tekniikaks olis joskus tarkotus saada Audin 2.2 20v turbo.
Eli onko tehty millon viimeks jakopään/kansi remontti, ruoste kannattaa kuitenki kysyä aina, millon leimattu, nivelet/puslat, öljyt/suodattimet...
Jotain muuta vielä? Ekaa audia hankkimassa ja vähän tietämätön oon.
Ulkoasu olis tarkotus pitää aika vakiona, mitä vähän puskurien vaihtoa ja helmat. Madallus ja vanteet.
Tekniikaks olis joskus tarkotus saada Audin 2.2 20v turbo.
Eli onko tehty millon viimeks jakopään/kansi remontti, ruoste kannattaa kuitenki kysyä aina, millon leimattu, nivelet/puslat, öljyt/suodattimet...
Jotain muuta vielä? Ekaa audia hankkimassa ja vähän tietämätön oon.
Elä elä hyvä mies vaan mitään helmoja ja sen semmosia mene laittamaan, jos tuon ostat. Niillä ei saa kuin sääliä osakseen. Puskurin voi tietysti päivittää muhkeampaan, kunhan siinäkään ei mene liiallisuuksiin.
Kannattaa tosiaa tingata ja kovasti. Mun mielestä huomattavan ylihinnoiteltu. Kun on suomi auto niin varuste taso on yleensä luokkaa nolla. Ei noissa mitään erikoista katseltavaa ole. Kori on sinkitty, eli jos vaan ei oo mikään kolari pommi niin ruostetta ei pitäisi olla juurikaan. Alusta on herkkä kolisemaan ja noilla kilometreillä voimansiirrossa on jo välystä, jota ei kannata säikähtää. Tekniikka itsessään on aika varmaa kamaa.
Kannattaa tosiaa tingata ja kovasti. Mun mielestä huomattavan ylihinnoiteltu. Kun on suomi auto niin varuste taso on yleensä luokkaa nolla. Ei noissa mitään erikoista katseltavaa ole. Kori on sinkitty, eli jos vaan ei oo mikään kolari pommi niin ruostetta ei pitäisi olla juurikaan. Alusta on herkkä kolisemaan ja noilla kilometreillä voimansiirrossa on jo välystä, jota ei kannata säikähtää. Tekniikka itsessään on aika varmaa kamaa.
Herramunjee! Aika suolaisen hinnan kietaisseet ihan perus ysikymppiin, jossa ei ole muuta erikoisherkkua kuin ABS -jarrut. Kun suhteuttaa samanikäisten 2.3 170hv 20V coupe -mallien hintaan, johon sisältyy ilmastointia ja sporttipenkkiä, niin alkaa seljetä. Sedan on neliovinen, mutta pienellä tavaratilalla, joten coupe on hyvä vaihtoehto.
"Hyvät varusteet" tarkoittaa varmaan aluvanteita.Nämä ovat ihan pikkujuttuja, mutta ihan kuvia katsomalla: alkuperäisten mattojen korvaaminen halvoilla tarvikkeilla kertoo jotain pidosta. Voisi sen auton edes myyntiä varten fiksata.
Kilometrit eivät kaikkea kerro, mutta on aivan varmaa, että remonttia on tiedossa, ellei juuri ole tehty: mm. keskushydrauliikka, alustan nivelet, iskunvaimennus, jousitus, venttiilinnostajat. Vaikka kyseessä on sinkitty kori, ei pintaruoste ole aivan tuntematon käsite ja jos paikkamaalauksen tarvetta on, se ei sinkittyyn koriin ja (harvinaiseen) metalliväriin ole ihan helppo homma.
"Hyvät varusteet" tarkoittaa varmaan aluvanteita.Nämä ovat ihan pikkujuttuja, mutta ihan kuvia katsomalla: alkuperäisten mattojen korvaaminen halvoilla tarvikkeilla kertoo jotain pidosta. Voisi sen auton edes myyntiä varten fiksata.
Kilometrit eivät kaikkea kerro, mutta on aivan varmaa, että remonttia on tiedossa, ellei juuri ole tehty: mm. keskushydrauliikka, alustan nivelet, iskunvaimennus, jousitus, venttiilinnostajat. Vaikka kyseessä on sinkitty kori, ei pintaruoste ole aivan tuntematon käsite ja jos paikkamaalauksen tarvetta on, se ei sinkittyyn koriin ja (harvinaiseen) metalliväriin ole ihan helppo homma.
Herramunjee! Aika suolaisen hinnan kietaisseet ihan perus ysikymppiin, jossa ei ole muuta erikoisherkkua kuin ABS -jarrut.
Autoliike ilmeisesti varannut vähän virhevastuurempparahaa, ja varautunut että vaihdossa tulee -86 mallin Corolla, ja lisäksi autolle pitää antaa 48kk osari.. (vaikka liike kaiketi siitä provikan saa..)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa