Elikkäs tyhjäkäynti on korkea lähes aina, välillä vaikutta koneen lämpötila, välillä ei. Kaasuvaijerin uusin ja voitelin ei pitäisi takellella, sen tyhjäkäyntikatkaisijan vaihdoin toisesta ruiskuyksiköstä, ei vaikutusta.
Imuvuotoja ei näy, alipaineletkut on paikallaan.
Joten mistä lähteä vikaa seuraavaksi etsimään?
Välillä kierrokset saa alas kiusaamalla kytkimellä jarrua vasten. Välillä taas ei auta sekään, useimmiten (80% ajasta) huutaa ~1200-1500rpm (vaikea arvioda tarkempaan ilman kierroslukumittaria, ajasta 10% tekee humppaamista 5-10s korkea käynti ja lyhyempi aika sitten matalaa käyntiä (ei kuitenkaan seilaa koko ajan ylösalas vaan tosiaan käy hetken, alta 10s, korkeaa, sitten tippuu ja hetken ruksuttaa ok tasolla kunnes taas nousee jne) ja sen 10% tyhjäkäynti ajasta saattaa käydä suoraan matalaakierrosta.
Joskus kun kone on lämmin saattaa toimi ok suoraan, joskus taas ei.
Joku lämpötila-anturi? Onko tuossa koneessa edes muita kuin tuo yksi siinä kannen vesilähdössä, 4-napainen?
Käpy alkaa palamaan kohta tuon kanssa kun vikaa ei keksi. Kumilaippa imusarjan ja ruiskuyksikön välissä uusittu about vuosi sitten, eikä viime irroituksen yhteydessä (kk sitten ehkä) ainakaan näyttänyt haperolta vaikka voihan se vuosi olla jo liikaa tarviketuotteelle ;-)
Itse en enään keksi muuta kuin lämpötila-anturin vai onko tuossa yksinkertaisessa koneessa vielä joku muu joka säätää tyhjäkäyntiä tahi vaikuttaa siihen tuollalailla oireilemalla?
1.8i ABS -koneen korkeatyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa