Tein kansirempan hiljattain Golf3 1.4 -92 ja rempan perästä ollut välillä röpöttävä ja toisinaan tehoton. Kiihdytettäessä ei jaksa vääntää, aivan kuin ei yritystäkään. Toisinaan röpöttää ja ravistaa, vika jonka luulin korjanneeni kun huomasin ottavan maihin tulpasta sylinterinkanteen öljyläikästä. Putsasin tulpan ja kiristin kunnolla. En nyt ole vielä aivan varma miksi ihmeessä nimenomaan tulpan juuressa oli öljyä, eihän tuo palotilasta pitäisi tulla. Mutta kuitenkin kone kävi tuon jälkeen taas pari pv aivan bueno ja sitten akka työmatkalla valitti ettei ota kiihtyäkseen millään mutta kone ei metelöi eikä ravista.
Kone siis väliin pelaa oikein hienosti ja toisinaan alkaa temppuilemaan, siis hillitön tehon puute kiihdytyksessä ja toimiessaankin antaa kiihdytettäessä konehuoneesta merkillisen vihellyksen aivan kuin imuvuoto. Tuo hiljainen vihellys/puhallus siksi kumma jotta ennen remppaa ei ollut ja nimenomaan kunnolla kuormitettuna pitää tuon. En kyllä keksi mistä vuotaisi, olen yrittänyt paikallistaa.
Kipinää tulee, virranjakaja/pyörijä uudet. Haen loppuviikosta uudet sytytyspiuhat mutta jotenkin tuntuu jotta vika on muualla. Lambda-anturi, suihkutusyksikkö, ohjausboxi, joku anturi? Ideoita/kokemuksia? Moottori pelasi OK ennen kansiremppaa jonka tein ison ulkoisen öljyvuodon takia.
ByTheWay: Olisiko jollain linkkiä tuo (vissiin mono Jetronic)suihkutusyksikön räjäytyskuvasta tms?
Golf3 1.4 ABD -92 röpöttää/tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
moi vink vink. elä laita sinne mitätahansa osia tulpanjohdot kanattaa olla kuparisydämellä ja häiriönpoistajalla olevat alkuperäiset beru merkkiset ..silikooni johdot roskiin jos sulla on sit ngk kolmikärki tulpat on oikeat...muutenkin kanattaa käyttää orkkis osia niin rupee toimimaan =) jos on motonet lähellä asuin paikkaa niin osta sieltä ovat kuulema alkuperäis osia.=)
Itsellä on ollut työnalla kääntää saksasta suomeksi Mono-Jetronic itseopiskeluopas, mutta työ etenee kovin hitaasti koska mun Deutsch on vähän huono.
Tuossa kuitenkin muutama kuva joista voisi jotain selvitä:
http://mikko.prokaryonnetworks.com/picdump/golf/ffp/monojet.png
http://mikko.prokaryonnetworks.com/picdump/golf/ffp/monojet2.png
Pieni sanasto tuohon toiseen kuvaan;
lufttemperaturfühler = ilmanlämpöanturi
einspritzventil = suihkutussuutin
druckregler = paineensäädin
potentiometer = kaasuläpän asentoanturi
drosselklappensteller = tyhjäkäynnin säätömoottori
Tuossa kuitenkin muutama kuva joista voisi jotain selvitä:
http://mikko.prokaryonnetworks.com/picdump/golf/ffp/monojet.png
http://mikko.prokaryonnetworks.com/picdump/golf/ffp/monojet2.png
Pieni sanasto tuohon toiseen kuvaan;
lufttemperaturfühler = ilmanlämpöanturi
einspritzventil = suihkutussuutin
druckregler = paineensäädin
potentiometer = kaasuläpän asentoanturi
drosselklappensteller = tyhjäkäynnin säätömoottori
No niin nyt on tilannetta seurailtu ja tuon valtavan ravistelun ja pätkimisen aiheutti todellakin syl 2 kipinän maihinotto tuosta jatkuvasti ilmestyvästä öljyläikästä kyseisen syl tulpan juurelle. Kannen takapuolella olevasta öljyn alapaineen anturi(ruskea muovikanta) sisältä rikki ja kusi öljyä läpi sähköpistokkeesta valuttaen öljyn tulpan juurelle. Vissiin saanut kolauksen kansirempan yhteydessä ja alkanut valskata.
Kyseinen vika on nyt korjattu mutta jotenkin koneen tyhjäkäynti edelleen himpun hakevaa ja ravistelee kabiiiin saakka. Ei samanlailla eikä niin valtaisasti kuten aikaisemmin yhden pytyn pudotessa pelistä. Epäilen olisiko lambda-anturi myös ottanut rempasta nokkiinsa ja antaa virheellistä tietoa ECUlle pakokaasujen happipitoiduudesta? Imuvuotoa epäilisin myös mutta kun olen ollut huolellinen suihkutuslaitteiston kiinnityksessä ja uusinut kumijalan. Konetilan puolelta tyhjäkäynnillä mahdoton sanoa josko jostakin vuotoa. Hyviä ehdotuksia tarkistaa mahdollisia imuvuotoja? Kaikki liitimet olen kosteudenpoistoaineella käsitellyt.
Ehdotuksista kiitollinen!
Kyseinen vika on nyt korjattu mutta jotenkin koneen tyhjäkäynti edelleen himpun hakevaa ja ravistelee kabiiiin saakka. Ei samanlailla eikä niin valtaisasti kuten aikaisemmin yhden pytyn pudotessa pelistä. Epäilen olisiko lambda-anturi myös ottanut rempasta nokkiinsa ja antaa virheellistä tietoa ECUlle pakokaasujen happipitoiduudesta? Imuvuotoa epäilisin myös mutta kun olen ollut huolellinen suihkutuslaitteiston kiinnityksessä ja uusinut kumijalan. Konetilan puolelta tyhjäkäynnillä mahdoton sanoa josko jostakin vuotoa. Hyviä ehdotuksia tarkistaa mahdollisia imuvuotoja? Kaikki liitimet olen kosteudenpoistoaineella käsitellyt.
Ehdotuksista kiitollinen!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa