Audi Coupe (Q89) moottorin ääni.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

veriura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2006 16:53

Audi Coupe (Q89) moottorin ääni.

ViestiKirjoittaja veriura » 29.9.2007 19:54

Onko ketju menossa vai mikä pitää koneessa tuollaista tasaista nakutusta? Välillä tuo lakkaa pieneksi hetkeksi aivan yllättäen ja alkaa taas. Kuuluu kiusallisesti myös kiihdytyksissä. Vähän tuntuu myös käynti hieman epätasaiselta. Liittyykö sitten tuohon naputukseen vai ei tuo epätasainen käynti.

Auto on siis Audi Coupe Quattro 2.3 moniventtiilikone.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.9.2007 19:59

Joku nostin vaan naputtelee.

veriura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2006 16:53

ViestiKirjoittaja veriura » 30.9.2007 12:24

Miten se korjataan?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 30.9.2007 13:51

Vaihdetaan uuteen. Eli venttiilinkoppa pois, nokat pois ja sieltä sitten ne hydrauliset venttiilin nostajat irti ja uudet tilalle.

veriura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2006 16:53

ViestiKirjoittaja veriura » 30.9.2007 14:43

Onko muita vinkkejä mitä tulee tietää ja muistaa remppaan ryhtyessä? Varmaan kannattaa kaikki kerralla uusia. Onko nokat helposti katkeavia tms?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 30.9.2007 15:42

Väärällä kiristyksellä nokka katkee yllättävän helposti. Uusia nostimia muista sitten liottaa öljyssä ennen asennusta ja muistaakseni moottorin piti olla alle 35 asteinen.. Nämä nyt ainaki tuli mieleen..

E. naputus saattas ehkä loppua kokeilemalla öljyyn laitettavan puhistusaineen kanssa mutta toennaako sitä.. :)

E2. Tiivisteet tietenkin uuteen uskoon, mahdollinen jakohihnan vaihto samalla jos haluaa lisää askarteltavaa :D

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 30.9.2007 17:17

Samalla kannattaa tosiaan vaihtaa venttiilikopan tiivisteet, ja nokkien välinen ketju.

veriura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2006 16:53

ViestiKirjoittaja veriura » 30.9.2007 20:00

naputus saattas ehkä loppua kokeilemalla öljyyn laitettavan puhistusaineen kanssa mutta toennaako sitä.. :)


Minkähälaesta Arielia sinne pittää laettoo?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 30.9.2007 21:02

No Forte on yks mutta se kyllä vaan irrottaa lian koneesta, ei välttämättä siis auta naputukseen. Joku King oli valmistaja, tosin en kyllä muista yhtään :D

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 30.9.2007 21:26

Jos autolla on ajettu +150k, niin noi ihmeaineet on yhtä tyhjän kanssa, naputus voi olla hetken poissa taikka vähentyä, mutta miksi sortua purkkavirityksiin kun homman voi korjatakin..

veriura
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2006 16:53

ViestiKirjoittaja veriura » 30.9.2007 21:54

Tekisihän mieli laittaa kärry kuntoon, mutta työtila vaan on vähissä. Ei omaa hallia tms. täytyy kysellä lainaan jostain.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 30.9.2007 22:46

Hieman topiccia lainatakseni kyselisin, että eikös niiden nostimien kyljessä olevaan öljyreikään pidä työntää jokin neula tms. ja sitten laittaa öljyyn likoamaan, että nostajat täyttyvät öljyllä...?Toisin sanoen, eikös siinä ole sellainen ns. takaiskuventtiili, joka estää öljyn karkaamisen silloin kun painetta ei ole...Näin minulle ainakin on neuvottu...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.10.2007 11:35

Siitä ne ilmantuu, kun saa koneen käyntiin.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 2.10.2007 19:43

Onko kyseisessä moottorissa alipainepumppu? Itellä oli samanlainen vika 2.3e 10v koneessa. Jokainen ehdotteli venttiilin nostinten vaihtoa yms... mutta lopullinen vika oli alipainepumpussa jonkan männä taakse oli kerääntynyt öljyä/karstaa. Nopea puhdistus operaatio ja pelas taas kuin unelma.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 3.10.2007 14:34

Eipä ole 7A koneessa alipainepumppua.

jari2002
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.10.2007 11:35

ViestiKirjoittaja jari2002 » 13.10.2007 11:40

Minkä verran imuventtiili on auki ykk.ssa ? tai onko muita konsteja tarkistaa imunokan ajoitusta 7a koneessa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.10.2007 11:55

Tehtaan merkitkö ei riitä?

jari2002
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.10.2007 11:35

ViestiKirjoittaja jari2002 » 13.10.2007 13:19

Pakonokan hihnapyörässä on merkki joka kyllä täsmää,pako nokka pyörittää ketjulla imunokka ja imunokasta en löytäny mitään merkkiä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.10.2007 14:41

Imu ja pakonokassa on pallukat jotka kuuluvat olla vastakkain.

jari2002
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.10.2007 11:35

ViestiKirjoittaja jari2002 » 19.10.2007 13:30

No nyt on reppa tehty onnistu muuten mutta kipinä katos johonkin hall anturi mitattu kesk. navassa jännite 5V ja katkoo nollaan mut puolan - ei katko,sytytys yksikkö vaihdettu,yksiköstä menee 12V läpi puolalle,sytytys yksikölle tulevan vihreän johdon jännite 80-90 mV ja sytytys hetkellä n.200 mV mitähän tuon pitäis olla? puola mitattu toisio käämin vastus 7 k ohmia johdot mitattu boksin ja sytytysyksikön välillä ei mainittavaa vastusta.Alkaa olla ideat vähissä olisko boksi menny mykäksi omia aikojaan?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.10.2007 18:05

Olisko menny jakaja vika asentoon paikoilleen.

jari2002
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.10.2007 11:35

ViestiKirjoittaja jari2002 » 19.10.2007 19:59

Vaikka jakaja oliskin vika asennossa pitäis kipinä tulla mutta vika aikaan kokeilin toista puolaakin tuloksetta.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.10.2007 21:18

Sanoisinpa ettei kipinää tule, jos jakaja on väärässä asennossa. Koita siirellä sitä vaikka starttauksen aikana.

jari2002
-
Viestit: 5
Liittynyt: 13.10.2007 11:35

ViestiKirjoittaja jari2002 » 20.10.2007 10:20

Oikeassa olit ihmeellisiä nää "nykyajan" vehkeet ei tarvinnu jakajan olla paljoakaan pielessä kun tulee ristiriita antureiden kesken eikä anna kipinää ollenkaan kiitoksia avusta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa