Caddy viimeisen päälle kuntoon.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

AndeN
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.10.2006 23:16

Caddy viimeisen päälle kuntoon.

ViestiKirjoittaja AndeN » 26.9.2007 10:38

Kuinka kaikki alkoi..

Eräänä päivänä ajelin nakkikioskin kupeseen hakemaan muutamaa käristettä. Samassa paikalle saapui pieni poika äitinsä kanssa. Poika hetken auto katseltuaan tokaisi äitilleen, että eihän nuon vanhoja/ ruosteisia autoja ole kuin isin työpaikalla. Äiti tähän; mutta meidän isihän onkin autopurkaamolla töissä.

Prr...söi miestä.. Ja vielä kotiini päästyäni. Nuorinmainen poikani ( 2v. ) sanoi pihaan tullessani, kato äiti, isi tuli romuautolla!!

Tämän kaiken saattelemanani ajatus todellisesta "loisto" Caddysta alkoi pyöriä päässäni. Joten oli aika aloittaa Caddyn elvytys todelliseen loistoonsa..

Ennen todellisia toimenpiteitä oli siis suunniteltava jotain.

Kuva edestä:
http://kuvablogi.com/nayta/676202/

Kuva takaa:
http://kuvablogi.com/nayta/676201/

Kuva vasemmalta:
http://kuvablogi.com/nayta/676200/

Kuva oikealta:
http://kuvablogi.com/nayta/676199/

Kuva sisältä:
http://kuvablogi.com/nayta/676203/

Tähän ruosteiseen sillipurkkiin olisi tarkoitus siis tehdä hiukan muutoksia.

Eli näin aluksi pääpiirteittäin..

-Väri kiiltävä musta
-Matala
-Kromia...
-"Hunajakenno vanteet"
-Sisälle nahkaa
-Moottoriin tehoa.. 150-200hp..ja diesel tietenkin.

Tarkoituksena siis pysyä suhkot "hillityllä" linjalla. Ja "suhkot" alkuperäisen näköisenä. Mutta viimeistelyssä olisi tarkoitus käyttää kaikki aika ja taito mitä liukenee. Muutoksia tosin saattaa aina ilmentyä projektin edetessä. =)

Auton tämän hetkiset speksit:
-vm.86
-1.6D
-moottori loppu
-paljon ruostetta
-siis kaikin puolin finaalissa

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 26.9.2007 10:51

Normaali aihio. Töitä ainakin riittää. Musta on hyvin haastava värivaihtoehto autoon, jossa ei edes tehtaalta tultua ole ollut suoria peltejä. Keep it simple.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 26.9.2007 13:13

Caddy on kyllä melko ihanteellinen aihio rakentaa hyvännäkönen oldskuulvolkkari jossa on sleeper-aineksia... Nykyään kun tuo dieselien viritys on suosittua (porukalta löytyy tietotaitoa) ja caddy mukailee jo klassikoksi muodostuneen ykkösgolffin muotoja. Eikä varmaan paina paljoa, 200hv ja juhlavat väännöt tuommoseen koppaan tekee siitä melko rivakan "hyötyajoneuvon". Taitaa Suomessa elää käsitys caddyistä pelkkinä 1.6D:nä...

Suunnitelmat kuulostaa loistavalta, nyt vaan töihin ;)

AndeN
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.10.2006 23:16

ViestiKirjoittaja AndeN » 14.10.2007 21:45

Jaahas.

Sen verta on projekti edennyt, että kasassa on nyt kolme eri moottoria.

-1kpl transporter 1.6td, lohko ehjä muuten loppu
-1kpl jetta 1.6td, lohko halki, muuten ehjä
-1kpl vakio caddy 1.6d, muuten vain finaalissa.

Näistä kolmesta olisi tarkoitus laittaa nippuun yksi. Mutta sen verta osui silmään yksi juttu. Onko transporterin lohkossa moottorinkorvat eri kohdassa kuin "normi" lohkossa??Itse kone on vielä autossa kiinni, joten oli hiukan vaikea hahmottaa tota juttua..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.10.2007 22:04

Kyllä ne lohkot on vaihtokelpoisia keskenään. Turbon lohkoissa on öljysuihkut männille, vaparissa ei. Transporterin koneet on kaikki mekaanisilla nostimilla, muissa hydrauliset nostimet ~86=>. Näitten välillä lohkoissa on erona yksi öljynpaluukanava syöttöpumpun takana.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa