Kokemuksia virinokista? Shrick, Dbilas, CatCams? Hiotut vakiot? Pärjätäänkö vakiolikistyksillä jos nenien aukiolo alkaa lähennellä 280? Onko ko. koneeseen yleensä saatavana korkeampiruttusia mäntiä vai pitääkö ite työstää esim. wiseco-aihioista? Vakioruiskulla on heitetty sitä kuuluisaa vesilintua ja läppärungot menee tilalle.
Niin ja kukas se täällä suomenniemellä noita mainittuja kimpaleita kauppaa, vai pitääkö laittaa nettitilausta suoraan vanhalle mantereelle?
PL 16v viritystä
Valvoja: ffp jäsenet
PL-virityksestä
No juu... jos tota eurosuhdetta liikaa tuumailee niin kannattas vissiin nää hommat jättää tyystin :) Tehotavoite ei ole mikään ultimaalinen, tiedän kyllä näitten KR & PL- kansien heikkoudet virtauskyvyn suhteen. Mutta jos pääsis johkin 150-170hp haarukkaan niin hyvä. Tuokin määrä liikuttanee Mk1 Sciroccoa ihan kivasti, koska kiloja on vähän.
Lisävinkkejä nokkavalintaan ja puristussuhteeseen saa mieluusti laittaa lisää!
Lisävinkkejä nokkavalintaan ja puristussuhteeseen saa mieluusti laittaa lisää!
täältä löytys kr nokat, vapaavirtaus paneelisuodatin ja mahdollisesti imusatsi. noillahan tehot alkas oleen likelle 140hp. Olettaen että bensapaine on nostettu ja putkisto/peltisatsi on vaihdettu. Niin ja kierros rajoitin mäkeen.
en lähtis kantta laskemaan, mutta kanavien kohdistus ja siivoaminen tuskin haittaa mitään ja on lähes ilmainen toimenpide.
en lähtis kantta laskemaan, mutta kanavien kohdistus ja siivoaminen tuskin haittaa mitään ja on lähes ilmainen toimenpide.
16 v viriviri
Pasi_T: Minkälaisilla konsteilla sait sähkösuuttimet mekaanisten k-suutinten tilalle?
jekku: KR imunokan hinta? Pakonenähän on sama KR/PL. Ja minkälainen imusatsi (40/50mm)?
Huohotuskysymys; siis 8v lohko ilman sitä edessä olevaa huohotinta ja 16v kansi on yhdistelmänä umpipullo => Lots of trouble?!? Mikä ratkaisuksi? Reikä venakoppaanko?
jekku: KR imunokan hinta? Pakonenähän on sama KR/PL. Ja minkälainen imusatsi (40/50mm)?
Huohotuskysymys; siis 8v lohko ilman sitä edessä olevaa huohotinta ja 16v kansi on yhdistelmänä umpipullo => Lots of trouble?!? Mikä ratkaisuksi? Reikä venakoppaanko?
PG koneen suutin holkit ruuvataan K-jetin holkkien tilalle.
KR:n imu nokalla et tule saamaan mitään suurta tehon lisäystä sen sijaan häviää väännössä. K-jetillä ja säädöillä saatiin 136hp/165nm PL koneesta ennen Mega Squirttia.
Ja minullahan on edelleenkin alkuperäinen valupakosarja, etuputki ja putkisto on omavalmiste.
KR:n imu nokalla et tule saamaan mitään suurta tehon lisäystä sen sijaan häviää väännössä. K-jetillä ja säädöillä saatiin 136hp/165nm PL koneesta ennen Mega Squirttia.
Ja minullahan on edelleenkin alkuperäinen valupakosarja, etuputki ja putkisto on omavalmiste.
Vie vakio nokat Kylmäkosken Erikoismoottoriin, Virtasen Maurille hiottavaksi.. Kerro hänelle mihin käyttötarkoitukseen tulee, minkälaisilla osilla teet moottorin ja paljonko olisi tehotavoite ja kuinka haluat suurinpiirtein moottorin käyttäytyvän.. Osaa varmasti tehdä juuri sinulle passelit nokat! Eikä todellakaan ole hinnoissaan, 100euroa ovh muistaakseni kipale..! Yhteystiedot löytynee Googlettamalla..
Ehdottomasti myös viet kannen johonkin "pajaan" jotta he porttaavat sen parempien tehojen toivossa. Näitä "pajoja" olisi esim. SpecialMotors (jos haluaa huippu hyvän > erikoistunut VW 16V kansiin, www.specialmotors.fi), Speed Factory / Laukkasen Pasi, tai jos tavoitteet eivät ole korkealla, niin perushyvän saa varmasti myös esim. Kansiset, JR-Tehokansi yms...
Ehdottomasti myös viet kannen johonkin "pajaan" jotta he porttaavat sen parempien tehojen toivossa. Näitä "pajoja" olisi esim. SpecialMotors (jos haluaa huippu hyvän > erikoistunut VW 16V kansiin, www.specialmotors.fi), Speed Factory / Laukkasen Pasi, tai jos tavoitteet eivät ole korkealla, niin perushyvän saa varmasti myös esim. Kansiset, JR-Tehokansi yms...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa