Golf III ongelma mittaristossa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hencca_v
-

Golf III ongelma mittaristossa

ViestiKirjoittaja hencca_v » 20.9.2007 20:17

Eli hommasin joku aika sitten tollaisen tekniikanvaihto Golfin, bensa->diesel.

Nyt tänään mittaristossa ilmeni outo vika, jota ei aiemmin ole ollut.
Kun käännän avaimesta virrat päälle, mittaristo surahtaa ja samalla trippi ja kello nollaantuvat. Sitten sammuttaessa kiekkamittari ei palautunut samantien takaisin nollaan, vaan se jäi hitaasti valumaan alaspäin.

Aiemmin virrat päälle laittaessa ei mittaristo ole kertaakaan surahtanut.

Mikäköhän siihen tuli ja mistä kannattaa vikaa alkaa metsästämään?

hencca_v
-

ViestiKirjoittaja hencca_v » 27.9.2007 16:30

Eikö kukaan osaa veikata syyllistä vikaan?
Voisiko vika olla itse mittaristossa (voiko sitä jotenkin korjata?) vai kaapeleiden liitoksissa? Missä on ton mittariston maadoituspiste?

Tarkennus tohon mittariston toimintaan. Virtojen sammuttamisen jälkeen jää lämpö-, kierros- sekä polttoaineviisarit ylös ja eivät sieltä itsestään laskeudu.

Aiemmin huomasin sellaisen oireen tossa mittaristossa, jos tankki oli täynnä tai lähes täynnä, polttoaineviisari ei välttämättä toiminut lainkaan. Lähti virrat päällelaittaessa nousemaan, mutta sitten tipahti ihan alas.

termari
-

ViestiKirjoittaja termari » 28.9.2007 16:54

Tarkasta sulakkeet, mulla raksutti aina kun avaimesta kääns ja oli just sulake menny. Ei jää mitkään muistiin kun ei saa virtaa... polttoaine viisarikin kestää vähän aikaa hakea että asettuu aloilleen jos on sulake menny. Ainoo mikä tos hämää, et mulla ei ainakaan viisarit jääny mitenkään ihmeellisesti ylös.

Ukkometso
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja Ukkometso » 28.9.2007 17:43

Mulla oli sama vika ku sulake meni. Sulakkeen vaiholla selvisin minä. Minulla vaan kaikki mittarit jäi siihen asentoo missä ne oli sammuttaessa. Virrat ku laitto päälle nii meni alas.

janneja
-

ViestiKirjoittaja janneja » 28.9.2007 18:18

Voisi olla myös maadoitusvika. Katso akulta lähtevän maadoituksen kontakti.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”